• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lana

rosa,nä man kan faktiskt inte bete sig hur som bara för man är ledsen eller arg.jag själv kan bete mig ibland fasten det inte är ok,bättre att prata om det eller göra det sansat.

sthl,klart vi ska fota,skit kul att ha som minne Jag har ju träffat flera stycken här i tråden ochdet är fantastiskt kul att få träffa alla i verkligheten.

Lille,ja det låter bra. Jag kan göra en couscous sallad då,och tar med mig fetaost och en kladdkaka.

Lana, couscous sallad och kladdkaka
    VT
    Kesso
    Lille, dricka och ev bröd
    Jucea

• RosaNapp

Äh, låter värre än det är. Mer det vad det ger att säga så som han gjorde. Svårt att förklara. Och över något så dumt som en räkning jag missade den sista månaden vi hade gemensam ekonomi. Något jag naturligtvis anser att jag ska stå för och sa med en gång, mitt ansvar eftersom det var jag som gjorde fel, men det ville han inte...

Nåja, idag är en ny dag. Har redan fått två positiva besked

• jeng

Här har graviditetsnojjan slagit till. Har varit så förbannat trött och typ illamående sista veckorna... Inte kräkillamående, men sådär oväl... Lite som att man är vrålhungrig och proppmätt på samma gång... Har haft dåligt humör och ungarna har drivit mig till vansinne. Inte testat eftersom jag ju äter ppiller och hade mens som jag skulle iaf för 3 veckor sen... Men nu sista dagarna har jag oroat ihjäl mig typ... Ända tills idag, då jag insåg att jag faktiskt inte har tagit en enda järntablett sen Tage föddes, och jag har ju järnbrist, eller jag får det jättelätt ska sägas. Har ju haft en del mellanblödningar sen 2a förlossningen, och kjraftig mens... Det måste vara det, känner ju igen symptomen så väl nu när jag tänkte tanken på det.... Jaja, testa får jag ju göra ändå, men som sagt det vore ju högst osannolikt. Har annars trott det har nåt med min diet att göra, vilket det väl iofs kan ha också, eftersom mer socker ofta döljer järnbristens symptom. Japp, ikväll går jag på järn-kuren iaf, så får vi väl se..... Vill INTE ha fler barn.....

• Lana

rosa,trist att det blev så över en räkning :-/  här har mikael hand om räkningar och sånt som ska betelas då jag jämt betelade in för sent.oftast utan påminnelse,men ibland kom de med tur att jag har honom

jucea, ojsan! ja järnbrist kan ju ge trötthet,dåligt tålamod och illamående så detkan vara så "enkelt" att det är järntabletterna.ta ett test så du vet.

• jeng

Lana,
    Ja iom att jag äter mina ppiller, och har ätit samma sort i 16 år tidigare, så tvivlar jag ju på att dom plötsligt skulle sluta funka lixom. men just iom att jag INTE vill ha fler barn och INTE vill göra abort så blir man ju extra nojjig också.... går och fnderar på det mycket, det här med att "tvingas" att göra en abort mot sin vilja. alltså, jag kan ju tänka mig fler barn, men jag vill inte riskera kroppen i fler graviditeter, så enkelt är det. men självklart så har jag ju ingen lust heller att genomgå en abort... har ju gjort en tidigare, men det var ju innan man hade barn och nu känns det så annorlunda lixom.... så jag skulle känna mig tvingad, trots att ingen egentligen tvingar mig... svårt att förklara kanske....

• Kvack

Jucea: då hoppas vi att det bara är lite järnbrist. Se till att ta tabletterna nu......

Rosa: kul med positiva besked.

• jeng

Idag har jag graderat mitt första mönster efter ett mössmönster jag ritade till tvillingarnas mösspresenter! Graderade upp det till Ted/Tage (typ samma hattmått) och det blev helt ok! Måste jobba lite mer på tillvägagångssättet när jag syr den bara, så att man får finast möjliga sömmar. Bild på Tage i mössan finns iaf på fb. Försökte få pp en bild på bara mössan också men det vill inte, får se om den dyker upp sen... Och då kommer det väl 2... som vanligt.

• Rimfolina

jucea: Duktigt! Det är ju lite samma sak för mig. Vill inte riskera att bli gravid och tvingas till abort därför att kroppen inte håller. Jag kan ju inte längre trycka i mig hormoner eftersom mitt bäcken inte håller ihop då så på måndag har jag fått tid för sterilisering. Det känns både bra och jobbigt. Jag kan ju bara till 99% säga att jag inte vill ha fler barn men jag är inte villig att riskera min hälsa... Så jag får vara tacksam för de två underbara, friska barn jag har och nöja mig med dem. Är lite orolig för narkosen men det går säkert bra. Ska in 7:20 och får åka hem på em.

Ett problem: Ester har börjat ta av sig blöjan när hon har kissat eller bajsat och vill gå på toaletten (när det redan är för sent, alltså). Det innebär väl att det går framåt men det är inte så lyckat när hon helt plötsligt kommer bärande på sin bajsblöja på dagis och säger "gå på tovetten"... Inte heller hemma när man precis står och lagar mat eller nåt. Har någon något tips på hur man ska få henne att sluta? Vi säger att bara mammor, pappor och fröknar får ta bort blöjan, att hon måste säga till och hon upprepar och håller med och sen gör hon det ändå själv. Hon är i värsta "kan själv-åldern"... Ja, kom gärna med tips om ni har några.

• RosaNapp

Rimfolina: vad ska du göra för op? Vad kostar det? Jag är fortfarande lite för stor för en, men så snart jag gått ner i vikt så ska jag ringa och beställa tid.

Har inget tips på vad du ska göra. Säga att hon får säga till om hon gjort i blöjan så ni kan gå till toaletten och DÄR får hon ta av den själv? Så blir det en liten kompromiss?

A är supersnorig och har varit väldigt knäig idag, men imorgon måste vi ner på stan. Blev inget idag pga hur han mått. Hoppas det är bättre imorgon.
    Men det börjar komma lite mer ord, nästan ett för varje dag som går. Men inte rent så det är inte lätt att höra vad han säger.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11