• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Stoooor kram till dig, Heidi. Instämmer med allt linn skrev. Samma till dig, kvack.

Tack för tipset, Lana. Vet dock inte om jag vågar testa det ännu t.ex. på dagis, hon kan ju kissa i soffor och på madrasser och så... Hon har inte lärt sig att säga till innan ännu, utan just efter att hon kissat.

• RosaNapp

Åh, men Heidi. Jag kan inte sätta mig in i hur det är att vara i din situation, men jag förstår att det är oerhört tufft och jobbigt. Jag hoppas för din mors och farmors skull att dom ska få slippa lida, och att du får det stöd och den trösten och hjälpen DU behöver för att ta dig igenom detta.

Kvack: samma till dig. Måste vara väldigt jobbigt att se sin förälder tyna bort och inget kunna göra.

lille08: och du är en kämpe, en enorm kämpe!

• Rimfolina

Rosa: Missade din fråga förut, jag tror att de gör det, ev bränner också men jag är inte helt säker...

• sthlmstjejen

Heidi: Vad hemskt att läsa om hur din mamma mår! Stora kramar till dig!!!

Rosa: I mitt landsting kostar en sterilisering som ett vanligt läkarbesök dvs 300 kr. Måste man ha ett visst BMI för att opereras??

Vad kommer cancer ifrån egentligen? Har det alltid funnits cancer? Eller är det nåt som uppkommit pga hur vi lever, med all strålming runt omkring oss, konstodlad frukt och grönt osv??

• Lana

datan ballade ur igår när jag hade skrivit så jag försöker igen.

nä men där var ju delar va mitt inlägg jue...hmmm knäppt.

Jucea, Så känner jag med,att jag vill INTE bli gravid nu.dock er än gårna om ett par år,men inte nu.tror varken min kropp eller huvud klarar det nu.
    tog du ett test?

Kvack, fy va trist med din pappa.jag håller tummarna at det går bra än en gång.det är så hemskt att allt drabbar vissa kram

heidi,det är inte klokt att allt ska drabba vissa. vad jag lider med er.Jag tor hon klarar en till OP,vissa är starka även om de inte verkar det.livsviljan betyder mycket. hoppas ändå att de ite har för ont,för det är inte kul att leva med smärtan.många tankar till er!

rimfo,börja ha bara trosor hemma,mååånag trosor och förklara hon måste gå på toan elelr pottan.det är ju obekvämt att kissa ner sig så det kanske går fort? annars finns det potty training blöjor som inte blir torra när de kissat utan känns obekvämt blöta.de körde vi på innan.och att va frågade ofta om hon behövde gå.

• Lana

sthlm,har eg ingen aning men det känns konstigt att det bara dyker upp.iom att det blir cancer av celldelning.jag tror det alltid har funnits fast nu vet man mer om den och att den finns.men det kan ju lika gärna vara en ny sjukdom.det har ju  alltid funnits sjukdomar och folkdödare och man hittar bot till de flesta och alltid kommer det en ny.detta är väl typ som våran tids pesten eller dyl.har ingen aning men det är mina spekulationer

• jeng

jag tror personligen att cancer alltid har funnits, men att det har blivit "vanligare" just för att vi har blivit bättre på att hitta det! visst kan strålning och såna saker göra det hela värre, men jag tror inte det är en ny sjukdom. 

• jeng

förresten så verkar det inte som jag har nån bil i helgen o då missar jag träffen hos lille!! buhuuu!!! skittråkigt!

• RosaNapp

J, cancer är nog inget nytt, men det finns ju saker som kan ge cancer också. Blev en konstig mening, men ni förstår säkert vad jag menar.

Rimfo: aha. Hur känns det nu då? Är du SÄKER, dvs du vet att du aldrig kommer klara en graviditet till?

sthlm: ja, man får inte vara överviktig, dvs bmi över 30. Jag ligger precis över just nu.
    Ja, priset kan ju variera kraftigt nu.

A är fortfarande supersnorig och nu känner jag att jag börjar få det igen. Nåväl, snart är det dags för dom stora att åka till L, kan förhoppningsvis få vila mig lite då. Dom ska dit på söndag.

Skulle ju egentligent ill Ge-Kås, men jag får inte Er att äta annat än bröstmjölk just nu och pumpen hittar jag inte och jag vill inte ta med honom så det får nog vara, iallafall för den här gången. Kan förhoppningsvis få komma dit innan jul ändå. Billiga leksaker och sånt där ju

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11