• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Okej:

Lana: Couscouasallad och kladdkaka
    Vilda: Pastasallad och hallonkaka
    Kesso: Potatissallad? Ngt mer?
    Lille: Bröd och dricka

Alla har eget protein att äta till salladerna. Jag kan ta med ett paket smör, Linda, så et är den sorten jag och Marcus äter. Den kan ni alla äta av, om ni vill.

• jeng

Har en jävla kruppdag idag!!! Ph är stressad över saker han vill fixa innan han har fest imorrn, jag har slitit häcken av mig hela dagen med två griniga och extremt mammiga ungar, så man får höra mamma mamma mamma mamma även när dom är glada, och det går mig på nerverna! Dessutom har jag städat, byggt badrumsmöblerna (helvetes billig ikeaskit, alltså till och med krångligare än normalt) ritat mönster,sytt en mössa (provat mönstret) jobbat med hemsidan, osv osv osv... Jag blir helt galen! Sen får Ph för sig att han ska börja skrika på MIG för att han hade glömt sätta igång vattendammsugaren innan han kapade några vattenrör... Då blev jag förbannad och stängde in mig i syrummet och handfållade mösshelvetet istället.

Och jag hatar att skrika på ungarna, men Ted har en pissperiod där han inte lyssnar för fem öre, men i gengäld tjatar hela tiden... Blä!!! 

• Saliva123

Heidi
    Lider verkligen med dig. Kan inte föreställa mig smärtan du måste känna.

Jucea
    Låter sådär... Min tvååring kanske kan gifta sig med din och så köper vi ett hus i skogen åt dem där de kan bo ibland Har varit hemma med en gnölapa idag också...

Vaknade 02 och hade hård snabb puls 130 slag i minuten och mådde konstigt. Låg vaken till 05. Har mått piss idag med. Ringde VC här och fick komma in o ta tryck, och nu var det höjt igen till samma 160/90. Bläh för denna dag. Har fejjat och fixat hela dagen med en klängis efter mig inför att en fotogrfaf från mäklarfirma skulle komma och ta bilder.  Nu lägger A henne och jag väntar på hämtpizzan. Sedan är det bara att börja packa, imorgon  bitti kl 8 åker vi till Kolmården över helgen m anders syster o man. Taskig tajming när jag bara vill grina och egentligen inte orkar. 37,8 i temp och luktar äckel. Någon som vill hänga?!

• Kesso

Vt:
    okej! potatissallad. köpt eller ska jag mixa i hop en egen? Men hur är det tål inte du mjölk, ägg eller vad var det? Nu är jag trög men vad då eget protein? Menar du nåt kött eller så?
    Har vi bestämt kl. 14 hos Linda? Vilken gata bor hon på?

saliva123: vad bra att du ringde o fick kollat upp det. bättre det än att avvakta. Min bm. sa att man ska alltid ringa om man är orolig. ska ej gå hemma då.

• Vilda Tiger

Kesso
    Ja, allså, ta det som är enklast för dig! Jag och min man är veganer så vi äter inget animaliskt. Jag är fullt beredd på att inte alla har koll på vad det innebär så jag kräver inte att du ska ta hänsyn till det!  Jag är säker på att Lana har gjort sin couscoussallad vegansk och jag gör ju pastasalladen dito med. Ja, jag tänkte att alla kan ta med sig det de vill äta till pasta-, potatis- och couscoussalladen, som lax, köttbullar, skinka, ägg, fiskpinnar eller vad som. Funkar det för dig?

• Kesso

goshheidi:
    Ja, vad ska man säga. Ja, att jag förstår dig i din situation. Skulle så gärna vilja krama er. Har själv varit med om saker i mitt liv. Men inte mist mina föräldrar utan svärföräldrarna. Båda två inom 3 år.  Inte gamla för att vara borta. sjukt! ja, barnen fick inte träffa farmor o farfar fick vilma var amed o tills ca. 3 år o nils ca. 8 mån. så känner lika dant där när det gälle relationen till farmor o farfar. Har fått se dom på sjukhuset magrat o dött. Fy, så hemskt. ja, det tråkiga är när en tråkig sak händer så kommer det flera o de har det gjort här också. ja, nä nu ska jag inte älta upp vad som hänt mig och familjen här. Nu säger jag att jag tänker på dig o din familj. De är ingen lätt situation. Men vill du prata så gör det. Prata ut om det. Kram på er!

• Kesso

Ja, fy! vad mycket elände det finns när det gäller cancer. De finns ju så många olika sorter me. Tur är väl att all sort cancer inte är farlig.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11