• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Hahahaha! Jamen Lana ÄR sån där! Helt underbart snurrig och alltid glad.

Jag fattar inte hur det kunde blir så här; att SD fick så många röster. Jag tror nästan jag hoppas på nyval för då är det kanske ett gäng av alla de där 25 % av Sveriges befolkning som tar sitt ansvar och röstar, så SDs procentsats kommer under 4 %.

Men nä, ska inte snacka ihjäl er med politik. :D Vi har oftast mer intressanta saker att prata om här inne.

Idag är det itne många knop inplanerade här hemma. En förkylning TILL verkar ha landat och Benjamin snorar som aldrig förr medan jag nyser skallen av mig. Så tröttsamt! Vi har varit sjuka en månad nu, och innan dess var vi bara friska några veckor efter förra förkylningen. Ska dock försöka köpa oss en trappgrind idag så Lyckeli kan leka på övervåningen utan att jag behöver vakta henne vid trappen hela tiden.

• Lana

tack Jucea,detsamma en mysig människa är du,energisk.

VT,jag fattar inte heller det,det borde inte bli så :-/
    det är typsikt att det är just ni som ska få ytteligare en vända med förkylning.

idag går inte vi heller på många knop då det har varit full rulle i helgen och båda behöver vara hemma. joel är fortfarande lite ororlig.
    vi ska även fota oss jag och Joel i första han nu i em.samma som jag och Elly gjorde.men vi ska ha med Elly och mikael på några kort.kul att ha om man ändå fotar

• jeng

Pissvåg den här veckan. Den säger att jag har gått UPP! Så fasen heller... Låg jättebra till typ i onsdags/torsdags... Får hoppas att jag får gå mycket på toa idag så att det stabiliserar sig lite tills imorrn. Känner att jag har 3 dagars matmoffande och saltätande lagrat i kroppen. Varken katrinplommonjuicen eller laktulosen gör ett dugg för att jag ska få gå på toa... Och nu äter jag ju järn också (mår bättre!!! så det måste ju ha varit rejält lågt järn om jag mådde så piss och dessutom blir bättre på bara 4 dagars dos) så det gör ju sitt till situationen...

Alla andra bara rusar om mig nu i sin viktnedgång. Lovar att snart är det jag som går på ren pulverkur eller nåt, för jag är så jävla less på att folk går ner på 5 veckor det jag har gått ner på 5 månader! skiter just nu i om det inte är fett dom går ner, jag vill också! 

• Lana

du är inet ensam Jucea,jag står totalstill med.gick ner precis efter Joel,men sedan dess står jag still hjälper inte att äta nyttigt aoch motioner just nu :-/ får se vad som händer,jag kan ju inte göra ngt drastiskt då jag ammar men jösses,såg kortet lille tog på mig och Mikael...jag gillar inte alls att se på mig själv 

• Vilda Tiger

Åh, jag som tyckte du var så FIN på det kortet, Annika!

Jucea
    Säger det igen; kroppen GÅR UPP efter att ha gått ner, för nästan alla! Jag har också såna kurvor, ligger som lägst på ons, tors och går sedan upp lite inför nästa vägning på måndag. Orättvist, men dt visar sig ju nästa vecka igen, det du har gått ner. Jag känner INGEN som bara går ner, ner, ner som väger sig varje dag. Du fixar det! Men visst, jag vet ju att det är skitjobbigt då vägen känns så LÅNG, det gör den för mig med.

• jeng

nänä, men man kunde ju iaf förvänta sig att gå ner från vecka till vecka när man sköter sig som man ska. sen varierar det ju under veckan såklart... gillar INTE att skriva in en jäkla plusvikt, så därför skriver jag inte in nåt idag, utan hoppas att det kan vara nåt ynka neråt imorrn....

• Strözzel

jucea: Ville bara skicka lite tålamod angående viktnedgång. Du har säkert full koll men tänk på att det ändå krävs ett borttag av ca 7000 kalorier för att minska ett kilo. En viktnedgång på ca 5 kilo innebär ju då en reducering med totalt 35 000 kalorier, det tar ju ett tag... Det gäller att ha tålamod, även om det är lättare att hålla sig motiverad om vågen pekar nedåt. 

• jeng
    Strözzel skrev 2010-09-20 14:10:31 följande:
    jucea: Ville bara skicka lite tålamod angående viktnedgång. Du har säkert full koll men tänk på att det ändå krävs ett borttag av ca 7000 kalorier för att minska ett kilo. En viktnedgång på ca 5 kilo innebär ju då en reducering med totalt 35 000 kalorier, det tar ju ett tag... Det gäller att ha tålamod, även om det är lättare att hålla sig motiverad om vågen pekar nedåt. 
    Strözzel,
    Tack för uppmuntran!
    Och ja, jag har koll. Ligger kalorimässigt så att jag absolut ska få 0.5 ner i veckan, men sen beror det ju självklart på annat också.  Däremot UPP gillar man ju inte....

Håller tummarna på en liten mens den här gången med så att järnet inte sjunker igen... Behöver komma igång med rörelse för att få det lilla extra nu... 
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11