• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Ted har ju alltid somnat i egen säng på typ 15 sekunder Visst har vi ibland behövt natta honom om nåt speciellt har hänt eller han är sjuk osv. Men för oss är det en jätteomställning att han nu inte vill sova alls. Trots att han verkar trött och sådär när vi lägger honom så går han ur sängen och vill leka. Oftast sätter han sig med en bok, och då tycker vi att det är ok. Då läser han tills han blir trött och sen går han och lägger sig. Eller så nattar vi om honom i sängen en stund senare. Han går upp på sitt rum, men har ju grind så han kommer inte ut. Det är inte så ofta han ber om att få komma ut heller. Men men, nu sista tiden så har han kunnat gå upp och vara vaken flera timmar till. Ibland är han inte i säng förrän 23, och det orkar jag inte med. Nu ska vi ju dessutom natta tage i samma rum, ca kl 21, men då vill jag helst att Tedf sover redan. Vi brukar lägga honom kring 19.30, och det har aldrig varit nåt problem trots 3 timmars sömn på dagen. Nu verkar det kvitta som sagt om han sover eller inte, han vill ändå inte sova. Vi trodde det berodde på att det är ljust ute...? Nån som vet??

• jeng

Linn,
    Vi försöker ta bort vällingen från Ted, så att vi iaf vet att han klarar sig utan den om man tex inte har nån. Eller, nej så att HAN vet att det funkar med mat också. Typ så att han inte kräver välling för att sova och såna saker. Han äter middag med oss runt 19, och han är inte heller direkt bra med maten. Men han äter tills det är nog. Han spottar ofta ut halvtuggad mat på ren jävelskap, så just nu under semestern (dagisledigt så vi har kontroll över alla måltider) så får han gå från bordet när han har spottat ut. Hoppas att komma till bukt med det innan han börjar dagis igen om 5 veckor... Han vill inte tugga kött, oftast inte korvbitar osv. Men sen ibland, om man bara gör maten på rätt sätt så går det jättebra. Så jag tycker det är jättejobbigt med maten. Speciellt då de säger på dagis att han äter jättebra, och tar mer osv, och hemma får jag ibland i honom 4 skedar och sen säger han tack och vill gå... Han äter sämre med mig än med Ph också. Och det kvittar om vi äter samtidigt eller inte, han får se på disneytv samtidigt eller inte osv. Vi har försökt med det mesta. men men, han går ju inte ner i vikt, så det känns som att vi får kämpa på nu så det ger med sig. Det är ju främst såna saker som han inte vill tugga som han spottar ut... Så jag hoppas vi kan få honom att fatta att viss mat måste tuggas och sväljas. 

Jaja, nu blev det långt....  

• jeng

Ska alla ha barnkalas? Vi tänkte slå ihop namnfesten för Tage med Teds 2årskalas. Inget separat barnkalas, utan vi bjuder alla till samma kalas...

• jeng

Kan verkligen rekommendera Digiloo för er som vill ut på nåt skoj i sommar. Lina Hedlund är ju som det går att läsa på löpsedlarna inte med, men Jessica Andersson har tydligen tagit hennes nummer och hon sjunger ju som en gudinna, så inte mig emot. Dock blir ju alcazar-numren lite trista med bara 2 deltagare!

Ja, kanonbra hade vi det iaf, och ungarna hade skött sig exemplariskt hos sin mormor! Tage 7 mån idag!! 

• jeng

Sthlm,
    Trist att han var en idiot, men gött att du kom på det snabbt iaf då

Nu är väskan packad och om en halvtimma (tror jag) bär det av till Norrköping för ett par nätter på hotell. BARA JAG!!! Jäkla gött ska det bli! 

• jeng

Rosa,
    Satsa vettja! Nästa år kanske du inte kommer in, eller så sitter du om ett par månader och ångrar dig! Resor osv kan man ju alltid be om extra csn till, om man kan tänka sig att låna. Man kan ju få extra när man har barn också väl? Känner dock till att resorna kostar en del! Vi har ju studenter i småland som kommer från hela landet och far en gång varannan månad ungefär. En resa kostar mer än hela årets kurslitteratur har vi listat ut..... Tyvärr är det ju så. Man får ju se det som vad man sparar in genom att plugga på distans också. Man kan lättare ta ett deltidsjobb om man vill, och sparar in på tex en flytt eller såna saker! Grattis till platsen säger jag, och lycka till!!  

Heidi,
    Fint  

• jeng

Nu har vi fått våra fönster bytta. Huset höll på att rasa på kuppen, men men nu är det gjort... Gött, nu ser vi ut när vi tittar genom fönstret....

• jeng

Ted har fått börja sitta på pott-ringen vi har till toan. Och han GILLAR det! Ber flera ggr om dagen att få sätta sig. Det kommer inget, men han sitter iaf och ser stolt och glad ut! Förut har han ju störtgrinat! Superskönt är det att et blir framsteg!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11