-
Hahaha bra sagt!Kvack skrev 2010-08-01 09:02:59 följande:Linn: jag tror man kan söka för det på sjukhuset. Inte skönt med en sån smäll, han får titta på kärleksfilmer innan han lägger sig och sover istället :)
-
Lille,
Litet vanligt svenssonhus ja... Det är ett sånt vi bor i nu. Trivs kanonbra, men nånstans så är det nåt som inte känns helt rätt... Hmm... Men orka renovera upp ett nytt hus igen!!
På banan med viktnedgången igen efter en vecka med shaker. 2.1 kg ner, mycket slagg, men ändå vikt jag slipper gå runt med! Hoppas på 1 kg nästa vecka. Jag byter 2 måltider mot shaker och äter middag och ibland fika osv som vanligt. -
Tack för alla grattis här ocdh på FB!
Ted fick en bra födelsedag med geishamuffins till frukost (välling först) och sen syltkakor. Sen fick han sparkcykeln som vi hade köpt, och den var riktigt poppis!!
Han fattar inte hur man ska göra, men han tar styret och springer runt runt här hemma
Sen vid kl 14 kom svärisarna och de hade med sig Teds och Tages paket. Ted fick det stora duplo-flygplanet med flygtorn, och Tage fick en lära-gå-bil nalle puh. Allt enligt våra förslag
SÅ det blev lyckat! Ted lekte med flygplanet och det var nog häftigt att det var så stort och gick att öppna dörrar osv på det! Sen när vi öppnade gåbilen så var ju den poppis med. Det var ju som ett flygplan med propeller och ljus i fram osv!
Då åt vi min tårta gjord på chokladmuffinsbottnar varvat med vispgrädde och skivad banan. Och för en gångs skull så satt Tage och gapade som en fågelunge
Bortskämda unge!! Sen åke dom hem, och då for vi till Borensberg och lekte i lekparken, och sen till butiken och handla för att laga lasagne! Såklart så brändes ostsåsen vid så den stank bränt, men smakade inte bränt direkt egentligen. Så jag surade för jag hade förstört maten, men som tur var så gick den att äta ändå, och Ted och Ph märkte inte ens nåt, så då var det väl lyckat då!
Idag är det SKänninge marken, så det måste man väl åka på antar jag... Känns inte superlockande just nu! -
rosa,
vi ska ha förstärkt fika på eftermiddagen. jag ser till att det finns korv med bröd till barnen (och de vuxna som vill) och sen täntke jag göra matmuffins om jag orkar och hinner och hittar ett bra recept. vill ha såna med sconesliknande deg. om jag inte orkar så blir det smörgåsar och pålägg av olika slag. det hade VT också på Lyckelis kalas och det var mycket uppskattat! Precis lagom vid den tidpunkten också, mitt mellan lunch och middag! -
Hej.
Hoppar bara in snabbt och kollar vad som har hänt. Fullt upp här nu med att fixa inför kalaset imorrn! Trodde inte så många skulle komma, över hälften har inte ens svarat så de räknar jag med att de inte kommer. Men när jag räknade ihop dom som svarat ja så blev det 25 vuxna och 10 barn minst!! Jisses. Ja jag skulle ju baka, men det orkar jag inte, så jag har köpt massa såna halvbakta bröd som man bara kör en snabbis i ugnen, och så pålägg och grönsaker. Sen blir det marängsviss för då kunde vi handla idag istället för att åka imorgon fm och köpa tårta som vi hade tänkt först.
Igår var vi i stan och åt indiskt. Nu går jag och dagdrömmer om maten där. Älskar indisk mat, och det var en pina när vi var i indien och sen skulle åka hem då semestern var slut. Det bästa är att dom har take away så nu lär ju ph få köra vägen genom stan typ 3 kvällar i veckan framöver
Har just fått tage att sova... Han har gallskrikit totalt otröstligt i 1.5 timma, och var missnöjd även innan dess... Men han fick ipren och så fick jag sitta och vagga och vagga i famnen och till sliut så somnade han till så jag kunde lägga ner honom i liggdelen. Jag får absolut panik alltså. Han är så glad och tyst i vanliga fall, grinar han så är det för att man glömt ge honom mat! Så man får ju en känsla av att nåt är katastrofalt fel när det är så mkt grin!!
Det lär väl vara tänder, för han var ju grinig för några veckor sen också, men dom kom aldrig igenom...
Nehepp, om man skulle börja städa eller nåt inför kalaset, för jag har inte börjat med nånting än...... -
VT,
Det finns ju pottytraining blöjor. Blöjor som håller tätt, men som blir fuktiga. Eftersom ted både smygbajsar och smygkissar så har vi tänkt prova såna sen. just för att se om vi kan få en tydligare reaktion från honom då, som första steg. vi väntar ju fortfarande på att han ska säga till när det har hänt nåt, inte innan
jag vet som sagt inte, men jag tänkte att dom kanske inte känns som vanliga blöjor utan mer som trosor och att det ändå håller tätt?? annars har jag en skolkamrat på fb som syr tygblöjor, och även där finns det nån tunnare variant som används som pottytraining byxa. men Lyckan gillar ju att vara heeeelt diiis så då funkar det kanske inte med trosor eller tunnare blöjor heller
-
Sakta men någorlunda säkert går vågen neråt här varje vecka! Det känns superskönt att snart alla gravidkilon är borta, så att jag får ta tag i mina depressionskilon! 76.0 landade vågen på imorse, så 2 kg kvar av gravidvikten!!! Synd bara att man ändå inte har i närheten samma kropp som man hade förut på samma vikt, eftersom jag har tappat så otroligt mycket muskler i graviditeterna... Men men det är ett steg i rätt riktning, och nu när jag börjar närma mig en mer normal vikt känns fogarna iaf bättre, och det går att ta en promenad osv då och då! Igår var vi ute och gick ca 40 minuter effektiv tid, fast med vila på mitten då vi tittade på traktorer innan vi vände hem igen. Tror det var ca 1.6 km enkel väg, så det var en lång promenad för mig!!
Idag ska jag till dietisten. Varför ska jag egentligen det? Hon gnällde på att jag åt för lite sist jag var där, och nu har jag ju gått ner i vikt. Men bara genom att göra raka motsatsen till det hon sa, och istället strama in ytterligare. Ligger nu på ca 900-1200 kcal per dag, beroende på om jag byter ut 1 eller 2 måltider mot shake. Sist jag var hos henne åt jag 1600 och gick ner sakta sakta sakta sakta!!!
Här hemma är det annars livat värre nu. Vi har en period där vi diskuterar väldigt mycket i förhållandet, kring barnen, kring boende, jobb, framtidsplaner osv osv. Ibland känns det som att man har så olika önskemål och drömmar och tankar och livsstil att man bara skulle ge upp allting, men ibland så känns allting helt rätt också. I vilket fall så tror jag att vi ligger back på att diskutera igenom livet, så det är skönt att det blir gjort även om det inte bara är glada saker man pratar om.
-
grattis Lille och hoppas att ni har en underbar dag, och att du är alltför upptagen för att läsa alla grattishälsningar som har kommit här och på facebook!!!
-
Snäll våg idag. Tur för den efter förra veckans resultat....
Har nu också kärat ner mig i en ny symaskin... Hmm... Men Ph säger att jag inte får köpa den förrän jag har sytt mer på min nuvarande maskin. Så idag ska jag åka och köpa tyger så att jag kan sy! Jag håller med honom på sätt och vis, ska man ha symaskiner för 30 000 hemma så borde man sy en del
Jag skyller på tidsbrist.... -
Men neeeeej!!! 17-19 SEPT är typ enda helgen på hela året som vi INTE kan...
Ph fyller år, och ska ha kalasigheter hela helgen då......