• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Det är SÅÅÅÅ kul att sy!!! Har hunnit nästan hela teds fleecetröja idag! Trots att jag sitter i evigheter och pillar med olika lösningar för att se vilken jag gillar bäst! 

Och idag for beställningen av ny symaskin iväg. Eller - en till!!! Så nu har jag snart pfaffs top-of-the-line både i vanlig maskin och i overlock/coverlock!! Hihiiiiii!!!!! 

• jeng
    Lina S skrev 2010-08-22 20:59:40 följande:
    Fasen vad du syr jucea, snart har du övat så mycket så jag kan köpa en tröja
    Hahaha!!
    Ja, vem vet
    Syende är väl tyvärr inget som man kan tjäna pengar på, annars kunde jag helt klart tänka mig det. Men men, jag är absolut inte tillräckligt bra för det heller! Ungarna blir ju nöjda iaf!!! 
  • jeng

Yesyesyes!!!!
    Hade ett rätt högt mål på vågen den här veckan, och JAG KLARADE DET!!!!  

• jeng
    lille08 skrev 2010-08-23 15:52:37 följande:
    Härligt! GRATTIS!!
    Tack!!
  • jeng

Rimfo,
    Haha, jag hade själv 6-8 veckor i somras som det stod helt still eller faktiskt gick upp ett par kilon!! men på 8 veckor så var jag tillbaka där jag var 8 veckor tidigare så att säga.... Det är ju inte direkt motiverande att veta att man slarvade bort så mycket tid!!! Det började med att jag fick en klassisk platå och stod still 2-3 veckor, och sen försvann motivationen ihop med vår semester så då gick man upp lite... Jaja, nu är jag på banan igen iaf!!
    Och just den här veckan nådde jag under 75, vilket innebär att jag har gått ner mer än 10 kg sen jag började!!! 15 kg kvar......

• jeng

Kvack,
    Jag har typ inte sytt på 15 år, men det är ju SÅÅÅÅ kul! Går så himla snabbt från en ide till ett färdigt resultat, precis lagomt fokuseringsspann för min del!  

• jeng

Ph ska ju ha fest lördag kväll så troligtvis kan jag inte den helgen (om jag inte skiter i kalaset och åker till jkpg istället). MEN det verkade som att det passade alla andra den helgen, så kör på det då!!!

• jeng

wow. nu har dom berättat på jobbet att jag har sagt upp mig. 3 dagar efter att jag faktiskt har slutat min anställning... Bra jobbat!

• jeng

missh,
    3 månader tills jag blir arbetslös också.... det hade man inte trott för några år sen som civilingenjör med fast anställning på drömjobbet. men men, allt kan hända. tackar för att jag har betalat upp till extra bra akassa iaf, det är ju ett plåster på såren att man faktiskt har betalt för att söka jobb! 

• jeng

Jag älskar verkligen att sy! Jag visste ju att jag älskar att sy, men varför har jag inte tagit mig själv tid och råd att göra det förut??? Idag har jag avslutat 2 mysdressar, en till varje unge. Bild på Tages dress finns på fb och Teds dress är likadan men omvända färger på tröjan! 

Ungarna är hos farmor, och Ted tog stolt på sig sin hemsydda fleecetröja när han åkte, den med hajar på  Supernöjd med den, och himla enkelt mönster. PLus att fleece är ju världens lättaste att sy i, bara raksöm, för er som vill sy men saknar OL maskin.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11