-
VT,Skitläkare!!
Hoppas det löser sig automatiskt snart ändå, jag är förvånad att du har fått gå så länge, men jisses vad skönt sen när det är avklarat
Rosa,Vi har skandiabanken. Har haft det sedan de var "nya" och marknadsförde sig som första internetbanken. De hade ju inga kontor någonstans förutom Sthlm (och Oslo som vi bodde i under den perioden också). Iaf så trivs jag kanonbra där, och nu har vi lånen där också. Dock ska vi ju jämföra andra banker vad gäller lånen nu när vi blir av med gamla huset imorrn. Då försvinner ju näömligen 2 miljoner drygt i lån, vilket gör att alla våra rabatter på det kvarvarande lånet försvinner. Så då kan det vara läge att förhandla igen. Vi hade länsförsäkringar från början då vi köpte huset här. då tvingades man ju starta konton osv där och lönen skulle gå in där och man skulle pensionsspara och allt möjligt... avskydde verkligen den banken, allt var skitkrångligt, och dyra kort osv. så det var en glädje när lånet var under 85% så vi kunde flytta det till skandiabanken. har även haft swedbank, och jag gillar dom INTE! gillade inte heller föreningssparbanken och innan dess sparbanken som jag hade då jag var liten. men det kan vara jätteolika beroende på vad för kontor man har har jag förstått. Hoppas det kan ge några tips.En sak som är dåligt med skandiabanken är att vi har ett delat konto. där kommer alla löner in och alla räkningar betalas. MEN, man får inte ha äkta delade konton på skandiabanken (och några andra banker också har jag hört) så tex, alla autogiron i mitt namn måste gå på ett annat konto, trots att jag har full dispositionsrätt till det delade kontot, eftersom ph står som ägare på det. men har man ingen man/sambo att slåss om pengar med så kvittar det ju
-
Tack för alla grattis till vikten förresten!
Det känns ju faktiskt inte ens jobbigt att kämpa, även om just nu är det jobbigt att vi är i Växjö igen och inte har nån vettig mat. Alltså vi har inte ens kyl o frys nu ju.... Så på vägen hit blev det nån vägkrog där allt var skitflottigt, och jag åt en fjärdedels portion typ, så nu går jag skithungrig istället... Och inte lär det väl bli bättre ikväll... BLÄ! Sånt gillar jag inte. En sak om man själv väljer att gå ut och äta, så som vi gjorde igår. Men men det ska väl lösa sig det med! Nu är det ju sista gången vi är här!!!!!! Och igår kväll fick vi ugn och micro i nya köket, och när vi kommer hem ska vi sätta dit hällen också
Så nu börjar det ordna upp sig!! -
Kvack,
Vilket superbra byte av lägenhet! Hoppas att ni kommer trivas i det nya!! När blir det flytt? Eller jaha, ni har fått den redan nu 1 juni??
-
Rosa,
På rak arm är midsommar nånstans runt 25e juni i år har jag för mig...? Tror det är 4 v tills ph går på semester nämligen och det ska vara vid midsommar.Sitter uppe och matar Tage som har börjat bajsa på natten och därför vill ha mat vid den här tiden också (ja alltså mat då han har vaknat av bajset, vilket brukar vara vid 5-6)Jag lyckades lösa det jättebra med maten igår. Vi satte igång kylen, och så köpte jag frallor och smör, skinka, grönsaker, kycklingklubbor grillade och mimosasallad och potatissallad! Inte jättenyttigt såklart, men helt klart bättre än att åka och köpa en pizza! Så nu känner jag mig nöjd. Absolut godare också!!
-
Heidi,
låter absolut som ett framfall. Knipövningar är det som gäller, gärna knipkulor eftersom det hjälper till att hålla allt på rätt plats medan du knipövar.Mitt har blivit avsevärt bättre. Det du ska vara särskilt aktsam på är om du känner på baksidan av slidväggen, alltså väggen som är mellan slida och anus. Om du känner en hård knöl där, så kan du också ha fått ett bakre framfall, och där är det andra instruktioner som gäller. (Knipen hjälper inte där)Sedan blir det bättre med tiden också, som allra oftast.jag får skriva mer sen, måste åka till banken nu. -
Linn, Gud så skoj!! Det lät ju inte så positivt i ditt förra meddelande, men sådär var det hos oss också. Det gick skittrögt och vi fick sitta och diskutera vårt minsta möjliga pris osv, och sen pang så fick vi mer än vi hade räknat med!
När blir det flytt??
Nån mer än jag som ogillar hur FL ser ut efter den sk serveruppgraderingen? Hmm... Ingenting är ju som det var förut, alla länkar på vänster sida, alla mina ikoner är ihopklumpade osv...?? Det kallar jag uppgradering av sidan, inte byte av server. jaja. tänkte om det bara var hos mig som allt blev så här tokigt...
jag var på intervju imorse, och intervjun gick kanonbra, men hon ställde massa frågor om min föräldraledighet osv. jag vet ju att dom inte får ta med det i sin bedömning, fattar inte varför dom ens ställer frågan eftersom de då riskerar att man tror att det var därför och därmed kan anmäla dom... alltså det ska kvitta för dom, varför ställa frågan menar jag. men men, så efter det kändes det inte så positivt. jag har ju lixom inte tänkt börja jobba heltid, och jag har ju ingen lust att sitta på en intervju och ljuga rakt ut heller.... -
sitter och dricker vin (massa extra kalorier till godo idag hihiiii) och dregglar över växthus!
undrar om det blir nåt i år, eller om man får vänta till nästa vår... hmm.... bara att jobba på så kanske det blir så att man iaf har nånstans att övervintra växter till vintern
-
våra sparpengar började ta slut nu, har ju gått åt till alla nödvändiga grejer här i huset (kök, grunden mest, inredning osv)... men sen insåg jag att när vi nu var och blev av med huset på riktigt, så hade vi ju mer vinst kvar där än vad vi fick i handpenning, så det kom en slant till! superskönt, eftersom vi ska sätta in bergvärme om ett par veckor, och alla nya element, badrummet som ska fixas, altanen som ska byggas osv. sååå skönt att vi fick det vi ville ha för huset, fick igen våra investerade pengar! och nu lever vi så himla billigt, så det går knappt att fatta om man jämför med förra boendet!! det känns som vi har gjort ett så himla bra val med den här flytten! älskar huset och trädgården trots att det är mycket mindre och enklare och mer att göra!
-
Hihiiiii!! Kunde inte hålla mig när jag såg vågen stå här nu när jag gick upp. Förberedde mig på att nu kommer det väl ha gått upp, för jag har mens och är trög i magen så det var ett tag sen jag var på toa. Men inte då, vågen säger 79.9!!!!!!
STOR dag för mig idag! Äntligen är jag under 80!!!! Jätteskönt att det fortsätter gå ner!!! -
Nån som har tagit ett nytt jobb under sin föräldraledighet, och behövt fundera över hur man får jobbet (där de vill att man jobbar heltid såklart) när man egentligen har tänkt fortsätta vara hemma på deltid??? känns som att jag står precis i tröskeln... verkar som att min profil osv är intressant, MEN de vill veta mer hur mycket jag kan jobba för att ta ställning till det. de FÅR ju inte säga nej pga föräldraledighet, så det känns väldigt off att svara på frågan.... samtidigt lär jag ju inte få nåt jobb om jag säger "det där får ni inte fråga"....
bläää.... vet ju inte ens om jobbet är intressant än eftersom jag bara intervjuat med ett rekryteringsföretag... så det får väl bli nåt halvdant svar om att det diskuterar jag gärna med företaget efter att jag vet mer om dom och hur allt funkar där...