Augustibebisar 2008, del 11
Nej, idag var det en sämre dag...
Nej, idag var det en sämre dag...
linn,
ja tyvärr... vi får se om det ordnar sig, vore himla synd annars....
linn,
absolut sorry, svarade och råkade klicka innan jag hade läst klart ditt meddelande!
såklart får man ju säga att troligtvis är det ju inget fel. men om du går orolig så be om en koll, oro är ju inte bra för bebis.
hoppas du hittar nån bra hjälp, jag har tyvärr inte så bra koll....
Rimfo,
Stort grattis!!!!
Inget jobb blev det för mig. Och företaget blev skitsura när jag tackade nej...
Nu är jag sugen på att starta eget..... Hmm.... Har blivit varnad för att göra det med små barn....
KaOl,
Ja främst var det lönen. Det blev lägre än det jag har idag statligt om man räknar in semestern också (6 dagar mindre på nya jobbet) och då skulle jag samtidigt gå miste om massa förmåner rent pengamässigt. Sen var det också att jag i princip behövde börja jobba NU, 2 dagar i veckan under sommaren, 50% i höst och minst 75% i vår. Så vi skulle få längre dagisdagar än planerat osv också. Jobbet verkade jättekul och arbetsplatsen bra. Men jag kände att jag behövde kompromissa på rätt många punkter, och då funkar det inte när de dessutom erbjöd en alldeles för låg lön... Trist, men men... Det var ju fasen första jobbet jag sökte typ, så det borde ju komma fler erbjudanden såsmåningom.
Haha... Ted sitter och pratar med "Daggi" i telefon påstår han. Dagis???
Hahahaha!! Ja nu sa han "nejnej gååå hem"
Så det var definitivt dagis hahahaha... Han har äntligen börjat prata min plupp!!!!
Jag har blivit fuskig när det gäller kosten. Hela den här veckan, med stat förra helgen har varit totalt kaos.... Har inte haft det jag borde ha hemma, ingen har hunnit eller orkat åka och handla, och man har fått äta av det som finns... Ingen höjdare. Då gör det också att det blir väldigt lätt att gå på chokladen på kvällen sen,.... *morr* Nej, idag är det skärpning som gäller....
Ikväll är jag GLAD! Insåg en sak eller 2 ang jobberbjudandet, och nu är jag riktigt nöjd med att jag inte tog det!