• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

linn78 skrev 2010-06-19 06:39:25 följande:
    hej! uppe tidigt idag (precis som alla andra dagar...) Varför skulle just JAG få en icke sovande, morgonpigg unge?Obestämd

Var tvungen att gå in och kolla på FL eftersom Carina nu är igång igen med hennes trams och jag kunde bara inte låte bli att svara henne i går innan jag gick och la mej. Men hennes sista svar var riktigt underhållande så det var trevlig morgonläsningSkrattande

Ha en trevlig bröllopsdag idag allihop! Någon som vet förresten hur dags dom beräknas anlända till kyrkan? Det är det enda jag vill se, det och själva vigseln då alltså...
    nu minns jag inte, men om man kollade svt:s tvtablå så hade de delat in sändningarna i "bröllopet:vigseln" "bröllopet "kortegen" osv. så där borde man kunna se det.... ska kika...
    15.25 står det. vigseln alltså. 
  • jeng

har för mig jag läste igår att gästaerna börjar anlända 14.30.

• jeng

Sthlm,
    Hur känns det nu att vara barnfri? Tänkte om den första chocken kanske har lagt sig nu!! Hoppas att du njuter av lite ensamtid iaf, du har ju fått vara heltidsmamma på högsta växel sista tiden!!

• jeng

Kvack,
    Superfint hus ju! Får man fråga vad ni betalar för det? Är det privatägt, eller hur funkar det? För det bor en annan familj på övervåningen då?

Skitkul med studsmatta, var köpte ni? Jag vill ha, men samtidigt så vet jag inte om jag kan hoppa på den pga fogarna. Och Ted är ju lite liten än. Så vi får se om det blir nästa sommar isåfall.  Grannarna har en, dock utan skyddsnät. Så Ted får väl prova där nån dag. Han vill hela tiden över till grannens rutschkana dock, så en sån ska jag beställa nu så han har en egen att åka i. Han åker rutschkana hela tiden när vi far till lekplatsen, men man kan ju inte åka 3 mil enkel resa hur ofta som helst bara för att komma till lekplatsen heller... Men sen är det iofs vi vuxna som gillar den lekplatsen också för den är i Motala precis i hamnen så man ser vattnet osv. Plus att vi brukar äta ute när vi åker dit. Såklart så finns det ju säkert nån lekplats här i byn, om inte annat så finns ju dagis och skolgården.

Nån som vet förresten, vad som brukar gälla med att utnyttja deras lekplatser på kvällstid. Alltså dagis och skolgård osv. Jag minns ju att man alltid var på skolgården på kvällarna, men här känns allt så inhägnat och "privat" eller hur man ska säga.... 

• jeng

Gomorron!
    VI har haft en jättebra midsommar, och igår var vi ute hela dagen här hemma. Fick fram poolen, men den är trasig på ett ställe som verkar som det inte går att laga, mitt i en skarv... SUCK!!! Jaja, vi får väl se om Ph lyckas med det idag helt enkelt... lagkningslapparna bygger ju på att de spänns ut, men det gör dom ju inte när det är i en inåtvinkel, den dras ju bort istället... SUCK! Men men, vi får väl köpa en ny då helt enkelt. Vi har haft sönder den pga dumhet, hade den utomhus i vintras, eller vinterförvaring i växthuset... Fattar inte varför men det var tydligen en bra idé just då...  

Vågen visar bara uppåt nu trots att jag sköter mig. Det måste vara vatten, för jag kan lixom inte gå upp i den takten... Trist bara när man inte får bra resultat. Har iaf en vikt från torsdag och då var det iaf vettigt. jaja... Nu har Ph semester också så nu ska jag försöka ut och röra på mig lite mer!

Ted blev avis på alla som kunde prata på midsommar, så nu har han börjat babbla som tusan. Fortfarande bara ett och ett ord, men iaf så verkar det lossna lite! Så idag kommer mormor (mamma) så ska han få visa upp att han minsann lärt sig säga det nu  

• jeng

Ted och Tage bor numera i samma rum Tage sover hela nätterna (iaf nästan jämt) och Ted väcker honom på morgonen genom att klättra upp i sängen hos honom och kela Om nu bara storebror kunde lära sig att lillebror inte gillar när man ligger PÅ honom också....

Lana, hur går det för dig?
    Låter ju som att det ska vara på g snart iaf! Hoppas det, för det är ju INGET kul att gå med såna där förvärkar... Blä... 

• jeng

KaOl,
    Haha, jisses. Jag hade fått spunk om jag hade legat och lyssnat på teds snarkande om nätterna. Räcker med EN snarkande gubbe, och honom kan man ju iaf sparka på när han snarkar utan att riskera att sitta uppe resten av natten med vaken unge.  

Lana,
    Lycka till!!! 

• jeng

Gomorron!
    Ungarna grinar i värmen, men annars är det bra här! VI väntar på att höra från en gubbe som evt ska bygga altan åt oss. Hans offert var rejält saftig, men vi får väl se om det går att kompromissa nån prutmån på den... Isåfall ska han börja redan imorrn, så det känns lite bråttom nu. Vore så himla skönt att få det gjort, och jag tror att vi får igen pengarna om vi ska sälja. Vi har räknat på vad det kostar oss själva med material osv, och det är ju hans arbetskostnad som känns lite saftig. Plus att eftersom vi vet att han handlar på krauta, och de just nu har rabatt på just altanvirke så känns det ju som att man borde få den rabatten också! Vi får väl se om vi kommer överenns, annars är det bara för Ph att börja gräva plintar och skit då

Igår kväll fick vi vatten (kallvatten) i köket, diskho och avlopp på plats alltså!! Dock inget vatten till kyl/frys ännu, vilket jag hade gillat med tanke på att oändligt många isbitar låter rätt så gött i den här värmen! Idag får vi iaf in diskmaskinen också så det ska bli skönt att slippa springa ut till bastun för att diska

Och äntligen äntligen har vågen visat neråt igen idag Det var på tiden efter att det gick upp förra veckan
    Ted pratar som bara den också. Men det är mycket som vi inte förstår vad han menar!! 

• jeng

sover era ungar middag fortfarande? ted verkar klara sig rätt så bra nu utan sömn, och han vill ju inte somna på kvällarna längre. så nu funderar vi på om det är dags att sluta med middagssovning helt och hållet. om vi lägger honom så sover han gärna, kan sova 3 timmar utan problem. vi märker ingen direkt skillnad på kvällen på om han har sovit på dagen eller inte, men det kanske vi gör efter nån vecka utan sov menar jag. hör gärna av er ni med erfarenhet!

77.6 sa förresten vågen imorse back on track så det är gött. kanske jag får lite mer motivation till att sköta mig den här veckan också  

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11