• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Måste vara Teds duktiga dag idag! VI har nyss klippt håret på honom, och han var ledsen i början, men sen slappnade han av och när vi var klara så ville han mer!! Klipper med maskin, som han är rädd för, så vi har kört terapi nu sista dagarna inför klippningen!!
    Som belöning hade vi lovat godis (gogoo) så han fick en skål med daimglass som han mumsade innan han gick och la sig! Gullunge! 

Och Tage verkar äntligen vända lite med maten! Han är ju intresserad av mat, men klöks lätt, och vägrar oftast gapa. Men idag när han såg skeden så kastade han sig framåt i stolen och gapade stoooort! Det var skönt, för det är inget skoj när varenda liten smakis blir en stor kamp. Han är ju 7.5 mån nu så han borde ju äta en del mat tycker jag.... 

• jeng

Tage vill krypa! Han gör tappra försök, men mest så skjuter han ifrån med båda benen utan att röra armarna så det blir pladdask på mage och näsa istället!! Gulliga unge!! Krypställning är senaste modet här hemma!!

• jeng

KaOl,
    Fy så irriterande. Alltså, sånt där hatar jag! Typ "vi hade magsjuka i helgen, men idag mår vi bra" utan minsta lilla hänsyn på att man smittar fortfarande... Det kan vi klara oss utan tack!

Lille,
    Ja, Tage rullar också. Så still har han inte varit på länge. Nu har han fått upp farten, så han kan rulla typ 5 varv på raken, och då har han ju komit så långt det går att komma åt vardera håll i rummet. Gäller att ha koll. Jisses vettu,. snart är det 2 som springer åt varsitt håll här... Gaaah. Får glädja mig åt att då är det vinter, så tar jag på tage opverall och vinterskor så kommer han ju ingenstans ändå för det lär bli för tungt och vingligt för honom  

• jeng

Hej!
    Hemma efter en vecka i husvagnen. Vi har både hunnit med akuta sjukhusbesök och massa slappa och kul! Skönt att vara hemma även om jag hade kunnat stanna en vecka till

Jättekul att träffa Lana och VT också!! 

• jeng

Fick veta igår kväll (inatt) då vi surfade efter en telefon att en Iphone kostar typ 10 000 kr.... Vet att några av er har det, hur fasen tänkte ni då??? Köpt med abb, eller tyckte ni att dom var så bra helt enkelt??

Jag avskyr verkligen phs android, vilket är trist eftersom det är marknadens bästa enligt mängder tester... Så nu kollar jag på en xperia x10 mini pro istället , som jag säkert kommer hata så fort jag känner på den, för ph hade en xperia förut som jag avskydde den också. får kanske försöka trimma upp min nuvarande till att göra det jag vill istället..... skulle verkligen önska att jag kunde facebooka och blogga enkelt med bilder direkt från telefonen.

• jeng

Lille,
    Vill skriva även här att vi tänker på dig och din familj! Fruktansvärda nyheter du fick idag och det är svårt att veta vad man ska skriva...

• jeng

för att lätta upp den tunga stämningen här så lägger jag gärna in att jag nu har fått tummen ur och uppdaterat bloggarna.

renoveringsbilder finns på älvan609.nu och barnbilder på tedotage.nu/blog 

• jeng
    Andra dagen i rad nu som jag inte har gått ner nåt på vågen. Visst kan det diffa från dag till dag, men jag äter ju shakes nu (äter middag mat visserligen) och då brukar man ju se jämnare nedgång... Det är mycket värt för motivationen när vågen visar neråt, men men... Jag får kämpa på!

Nåt annat jag har gjort för motivationen är att jag skrev in min vikt i måndags. sen skrev jag kommande måndagars datum, och drog av 0.5 kg för varje måndag framåt i tiden. Då kunde jag tex se att om jag går ner 0,.5 kg i veckan, så har jag med marginal kommit under 70 kg till vår bröllopsdag i oktober! och jag borde vara färdig i närheten till julafton! En sak som var extra motiverande var såklart att nu i början så går man ju ner mer än 0.5 i veckan med shakes. Även om det inte är bara fett man tappar, så är det trots allt vikt jag slipper släpa på. Och i förrgår vägde jag tex då in på den vikten som stod 4 veckor framåt i listan!! Sånt kan ju få en att hoppa över en måltid till
  • jeng

Rimfo,
    Tack!!
    Såklart kom Ph hem med princesstårta nu, för att fira att vi varit så duktiga i köket... Hmm... kan jag stå emot? Näpp!! 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11