• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Lille: ja, det är ca 5 år mellan äldsta och yngsta. Intensivt, men roligt :) ja, jag har drygt 15 månader mellan 2an och 3an (som ju är A) och nu är dom hela tiden ihop och leker. När det är så tätt blir dom ju pseudovillingar.

• Vilda Tiger

Rosa
    Så härligt att höra att du mår bättre än på länge!

Luz
    GOTT att ni fått större nu. Jag trivs riktigt bra i min nya lägenhet också. Vi börjar komma iordning, bara två rum kvar som inte är klara och jag väntar på min sänggavel som är försenad från tillverkaren. Längtar tills den kommer så jag får klart mitt fina sovrum!

Idag ska vi trotsa regnet och ge oss av till Liseberg. Lyckeli pratar om det varje dag och snart är ju säsongen över.

• Kesso

Hej alla!
    Försöker läsa i kapp.

Rimfolina: Skönt att op. gick bra. Hoppas att såret läke rfort nu..

2 barns mamma: Bra att ni ringde in och kollade. De ska man alltid göra om man är osäker och orolig. De var ju skönt att alltva rbra så ni kan koppla av.

De var så trevligt att träffa er Lana, Vt och Lille. Ja och så med barn och respektive. De var ju så enkelt. Lätta att prata med. Vill gärna göra om det.

• 3 barns mamma84
    Kesso:
    Ja man ska ju ta det i det säkra och inte oräkra .
    Det var bara en lång tid sen man var gravid ju Tungan utesåman glömmer bortDrömmer

Hur har du det med allt ?
    Kramisar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Rimfolina

Kesso: Tack! Ja, det verkar läka som det ska, det kliar som bara den! Har dock ett blåmärke som heter duga, minst en kvadratdecimeter runt naveln, ser riktigt illa ut. Ett mindre blåmärke vid det mindre såret också men det ser rätt OK ut...

Rosa: Låter så bra. Håller med om att du känns gladare än någonsin (sen vi "träffade" dig) och det är så roligt!

Luz: Härligt med flytten! Skönt att du kan flytta lite i taget.

VT: Härligt med Liseberg! Vi har varit till ett mindre lekland i närheten och jag förundras över hur föräldrar kan lämna sina barn vind för våg på ett sådant ställe... Dels blir det fysiskt farligt för deras (och andras) barn och sen skulle ju vem som helst kunna lura med sig dem därifrån. Huuu!

Lille/Rosa: Ja, det är roligt att ha ganska tätt mellan barnen men jobbigt under vissa perioder. Mina barn både leker bra och slåss en hel del just nu (18 mån mellan). Jag bävar dock för den dagen jag kommer att ha två tonårstjejer...Obestämd

• luzorsus
    Rimfolina skrev 2010-09-25 22:10:40 följande:
    Kesso: Tack! Ja, det verkar läka som det ska, det kliar som bara den! Har dock ett blåmärke som heter duga, minst en kvadratdecimeter runt naveln, ser riktigt illa ut. Ett mindre blåmärke vid det mindre såret också men det ser rätt OK ut...

Rosa: Låter så bra. Håller med om att du känns gladare än någonsin (sen vi "träffade" dig) och det är så roligt!

Luz: Härligt med flytten! Skönt att du kan flytta lite i taget.

VT: Härligt med Liseberg! Vi har varit till ett mindre lekland i närheten och jag förundras över hur föräldrar kan lämna sina barn vind för våg på ett sådant ställe... Dels blir det fysiskt farligt för deras (och andras) barn och sen skulle ju vem som helst kunna lura med sig dem därifrån. Huuu!

Lille/Rosa: Ja, det är roligt att ha ganska tätt mellan barnen men jobbigt under vissa perioder. Mina barn både leker bra och slåss en hel del just nu (18 mån mellan). Jag bävar dock för den dagen jag kommer att ha två tonårstjejer...Obestämd
    jag bävas när mina tjejer är 17 och 13.....huvva....men de blir nog lika snälla som jag var...då äre lugnt
  • Lina S

Lille - men så sött, ser det framför mig hur W matar E.

Sam är ju snart lika gammal som Elliot var när Sam kom, känns jättemärkligt. Kan inte alls tänka mig en bebis nu, Sam e ju fortfarande min bebis

Elliot kom hem helt förtvivlad idag för hans kompis Noel hade varit dum. Det är grannpojken och de brukar leka. Sen är här en annan grannpojke som är 2 år äldre så det är ju lite mer populärt såklart, så Noel leker hellre med honom. När Elliot har en kompis hemma får Noel alltid vara med, Elliot har aldrig sagt nej till honom. Men Noel kan säga redan när vi kommer ut ur bilen om han är ute, jag vill inte leka med dig idag Elliot. Igår lekte Noel med den andra grannpojken och när Elliot kom så sa han haha du får inte vara med och spottade mot Elliot.

Elliot grät och var otröstlig när han kom tillbaka. Jag tycker alltid att det är jobbigt när någon inte får vara med el är utanför, men när det är ens eget barn känns det ännu mer. Han tittade på mig med sina stora ögon och sa - så får man inte säga mamma, det är inte snällt och tårarna rann. Gud vad ont det gör i mammahjärtat. Jag följde med Elliot och pratade med honom, de var i hans trädgård, men han sa bara jag vill inte leka med Elliot. Det gick inte att resonera med honom att han alltid får vara med när han kommer till oss. Till sist blev jag så arg och sa du är inte välkommen hem till oss mer när du håller på sådär. Sen gick jag och Elliot och han grät och grät stackaren.

Föräldrarna vet om detta, de är ju våra bästa vänner, men jag tycker inte att de tar tag i det ordentligt. Trist. När killarna väl leker så har de jättekul. Tur att han har andra kompisar också, men det är ju så smidigt när de bor så nära varandra. Hoppas Noel kommer in idag för då ska han inte få komma in, han ska få känna hur det känns själv.

Klockan är 5 och jag har varit vaken i snart 3 timmar, drygt....  Hatar att vakna mitt i natten och inte kunna somna om. Tur man är ledig imorgon.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    ÅH va jag lider med dig och med Elliot! Usch, det är ju en mardröm att ens barn ska bli mobbade eller ensamma. Nu menar jag inte att det var mobbning men man förstår ju ändå de som curlar sina barn och inte riktigt låter dem lära sig av livet själva. Jag känner själv ibland att jag vill glasa in mina barn och bara ösa vackra ord och sol över dem.

• Lana

haha om Elly blir som jag när hon blir tonåring så hamnar hon på internat då får jag att göra,detta är en piece of cake i så fall.

linaS,fy va jobbigt sånt  har jag sett på ÖF med.att Elly mest hänger med och de andra lätt är taskiga och fryser ute henne det gör att mamma hjärtat gråter.det är ju inget jag vill åt mitt barn.

• Lina S

Här kan ni se var jag bor
    Mat Nicklas är i lilla Viken. Där han köper bröd är vårt lokala lilla bageri, man köper i luckan som Nicklas gör,som öppnar vid halv sex tiden. Annars  öppnar det halv 9.

Tittar ni på hela programmet så får ni en liten lektion om ost av Ingvar Oldsbergs exfru. Hon har en underbar ostaffär här som vi ofta handlar i

svtplay.se/v/2158685/niklas_mat/del_2_av_8

Sam och Elliot - världens finaste killar
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11