• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Saliva123

Rimfo
    Krya på dig!

Jucea
    Skönt att du är lugnare vad gäller vikten idag, lät inge kul igår. Skit att det inte finns jobb att söka. Vad skulle du kunna tänka dig att jobba m annars?

Jag blev sjukskriven idag. V. 28 nu. Hade idag ett tryck på 150/100. Ska vara hemma på heltid i 2 v och sedan ev. halvtid om trycket sjunkit. Känns både drygt och skönt på samma gång. Känner av trycket mycket och hade väl egentligen tyckt tt det var för tungt att jobba nu. Men vad ska man ta sig för hemma? Tips på stillamma aktiviteter tack! Hade velat vara duktig på att sy som Jucea... 

• jeng

Saliva,
    Ja,
    Hittills är jag ju egnetligen jättenöjd med min viktnedgång. Jag har ätit nyttig och bra mat, och ändå gått ner 12 kg på 5 månader, så det är ju jättebra! Men man är ju rädd för att förr eller senare så kommer man ju till den där vikten där det tar stopp och kroppen vägrar släppa på mer! Hade inte velat att det var redan vid den här vikten! Visst har jag haft måndagar med dåliga resultat förut, när jag inte har fått gå på toa som jag ska osv, men aldrig upp, iaf inte ett kilo upp som det var igår... Usch, paniken kom krypande. Sen är det så mkt annat just nu, så det slår väl hårdare då när man redan deppar lite...

Nya tag nu iaf. Sitter och funderar över Giandet också, men känner mig inte riktigt redo!

Jag vill ha jobb inom informationsförmedling. Antingen som teknisk skribent (var det jag fick jobb som i somras som jag tackade nej till), informatör/skribent på nåt företag, jobba med marknadsföring, typ göra mässmaterial, utbildningsmaterial eller liknande grejer. Ja, vi får väl se, det dyker upp ett jobb då och då, men det har inte varit min tur än...

• jeng

Saliva,
    Skönt med sjukskrivningen, men samtidigt förstår jag det där med att inte ha nåt att göra.
    På min hemsida (som just nu går åt helsike.... skitprogrammering. men snart så) så kommer det finnas möjligheten att beställa ett färdigt "kit" med mönster, tyger, sybehör, sömnadsbeskrivning osv, allt som man behöver ha (förutom symaskin) för att kunna prova på att sy på egen hand! Perfekt för alla som vill prova på men inte vet var man ska börja eller hur eller vad som behövs osv. *tips tips*

• Saliva123

Jucea
    Du det låter som en väldigt spännande sak! Symaskin har jag ju. Synd bara att tummen sitter i handen och tålamodet minimalt Men det vore skoj! Ska hålla utkik då! 

• jeng

SAliva,
    Jag har sytt en tröja idag som gick allt annat än som det ska, så du är isåfall inte ensam! Det går inte vägen varje gång. Men bild finns på facebook nu iaf! 

• Rimfolina

Saliva, tack! Jag har köpt garn till ett nybörjarmönster igår, ska sticka en tröja om tålamodet räcker till... Har som tur är kompisar som är duktiga på att sticka för jag lär behöva hjälp!

Fick så ont i magen igår eftermiddags men somnade i alla fall ett par timmar. När jag vaknade kände jag på magen och om jag tryckte på revbenen under brösten så bubblade och knastrade det så läskigt. Ringde min fasters sambo som jobbar på sjukvårdsrådgivningen och hon skickade mig till akuten på en gång, det kunde vara en punkterad lungsäck. Åkte in och för första gången i mitt liv var det ingen kö. Fick komma in på en gång, kolla temp, blodtryck och andning. En läkarstuderande kom och undersökte mig och sen ringde han för att kolla min journal från operationen. Det visade sig att de fipplat lite med luften som de tryckte undan andra organ med och sprutade lite luft utanför bukhålan också, det är (förmodligen) därför jag har så svårt att andas, så uppblåst mage och bubbel på revbenen. Blev förstås lite skärrad ändå och jag har legat vaken en timme inatt med svårt att andas och då stressar man ju upp sig lite. Somnade dock om till slut och har sovit rätt OK med undantag för Patriks snarkande och Esters gråtande... Hoppas att det kommer att kännas bättre idag för det är så jobbigt att inte kunna fylla lungorna ordentligt, får nästan panik ibland.

• jeng

Hahaha! 10 cm för långa blev ärmarna! Dom blev inte kanon förra gången jag använde samma mönster heller, så jag hade gjort nya markeringar och notiser på mönstret. Men jag måste ha ritat dom helt fel, för det här blev ju ännu värre Bara att fålla om, tur att det är en lätt sak att göra!

• Vilda Tiger

Puh! De ringde från fk. Jag var ju sjukskriven fram till och med 30 maj i år, då jag väntade Benjamin. Sedan kom han inte förrän 3 juni så jag hade tre dagar då jag varken jobbade, var sjukskriven eller tog ut fp. Alltså skulle min sgi (fp) nollas! Som tur var ringde hon ju nu så jag anmälde de där tre dagarna i efterhand. Puh igen!

• 3 barns mamma84

Vt:
    Får du pengar för dessa dagarna då ?
    Förstod inte.

Saliva123:
    Hehe grattis till vecka 28 nu e jag oxå i vecka 28 känns så underbart 2 veckor kvar till v 30 och 3 veckor kvar till v 31 och barnmorskebesök för 2:a gången längtar..

jucea:
    e så sugen jag med att börja sy och sticka men vågar inte haha tänk om något skulle gå fel men jag vill ååh gud vad jag vill men har inte änns sy maskin fan oxå ..

Nu e julklapparna klara !!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Rimfolina

VT: Va, skulle din SGI ha nollats med tre dagar som underlag?!? Vansinne! Tur att hon ringde!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11