• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • 3 barns mamma84

Vattningaflytninagr eller fostervatten är det vanligt i vecka 28 27+3??

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • jeng
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-24 12:18:06 följande:
    Vattningaflytninagr eller fostervatten är det vanligt i vecka 28 27+3??
    vattniga flytningar är ju vanligt, men fostervatten ska ju såklart inte läcka. väldigt vanligt att man misstar vattniga flytningar för fostervatten, men är du orolig så får du ju kolla upp det!
  • 3 barns mamma84
    jeng skrev 2010-09-24 13:50:25 följande:
    vattniga flytningar är ju vanligt, men fostervatten ska ju såklart inte läcka. väldigt vanligt att man misstar vattniga flytningar för fostervatten, men är du orolig så får du ju kolla upp det!
    Okej för jag känner mig kissnödig hela tiden nu ..
    Ska be sambon ringa in när han kommer hem.
    Har haft vattningar flytningar innan men det var med didos ju och veckorna var ca 30 o uppåtdå jag oxåvar öppen.
  • luzorsus

En vecka kvar till flytt!!! Underbart,35 kvm större,två mer rum,en toa mer,bottenvåning,perfekt balkong..känns underbart! Är en jävla massa kvar att göra och då vi jobbar om varann nu,så blir det jag som får göra det mesta till veckan som kommer,är ledig hela förmiddagrarna efter jag lämnat barnen. Har fått bekräftat av killen som bor där att han städar ur två rum i helgen och att jag får nyckel på söndag el måndag och kan alltså hela veckan lång spendera Fm med att bära över grejjer och tömma den här lgh så mycket jag kan..känns skitkul!!!!!!

Fick veta idag på jobbet oxå att jag får fast igen! Känns skitbra! Fackförhandlingarna är ju på måndag men chefen kunde ändå garantera mig fast då jag redan eg. passerat 8 mån visstidsanställd....trodde jag inte var förräns den 1 oktober men han sa att det var säkert att jag återigen blir fast anställd och det känns sketa bra! En bra dag idag! Synd bara att mannen jobbar till halv elva ikväll och man inte kan fira med han men det tar vi imorgon istället!!!

Imorgon kommer min älskade mamma och hjälper mig att ta fönsterna här hemma. Sen ska jag försöka köpa en ny laptop i helgen,lyckades pajja den gamla ,hällde ett glas vatten över den!! Klant! Men 5 dagar tog det så hade jag 3900kr från försäkringsbolaget pga att jag drulletillägg på hemförsäkringen..Första gr jag använder mig av min hemförsäkring och jag är glad att det funkade så smärtfritt!

• 3 barns mamma84

Det var vattninga flytningar sköööönt nu kan man koppla av med en vild buse kille i magen

• 3 barns mamma84
    luzorsus skrev 2010-09-24 20:57:57 följande:
    En vecka kvar till flytt!!! Underbart,35 kvm större,två mer rum,en toa mer,bottenvåning,perfekt balkong..känns underbart! Är en jävla massa kvar att göra och då vi jobbar om varann nu,så blir det jag som får göra det mesta till veckan som kommer,är ledig hela förmiddagrarna efter jag lämnat barnen. Har fått bekräftat av killen som bor där att han städar ur två rum i helgen och att jag får nyckel på söndag el måndag och kan alltså hela veckan lång spendera Fm med att bära över grejjer och tömma den här lgh så mycket jag kan..känns skitkul!!!!!!

Fick veta idag på jobbet oxå att jag får fast igen! Känns skitbra! Fackförhandlingarna är ju på måndag men chefen kunde ändå garantera mig fast då jag redan eg. passerat 8 mån visstidsanställd....trodde jag inte var förräns den 1 oktober men han sa att det var säkert att jag återigen blir fast anställd och det känns sketa bra! En bra dag idag! Synd bara att mannen jobbar till halv elva ikväll och man inte kan fira med han men det tar vi imorgon istället!!!

Imorgon kommer min älskade mamma och hjälper mig att ta fönsterna här hemma. Sen ska jag försöka köpa en ny laptop i helgen,lyckades pajja den gamla ,hällde ett glas vatten över den!! Klant! Men 5 dagar tog det så hade jag 3900kr från försäkringsbolaget pga att jag drulletillägg på hemförsäkringen..Första gr jag använder mig av min hemförsäkring och jag är glad att det funkade så smärtfritt!

Beklagar med laptoppen men en ny kommerju hihi ja ''hällde ett glas vatten över den'' höhö''hostar*
    Näääh skoja

Gud vad skönt till huset och att det är större bottenvåning är det övervåning med eller delar du ?
    Skönt att det var fast jobb för dig hur mkt ligger hyran på ?

Tack ja det var skönt så man kan koppla av ..hade ju kraftig värkar igår vart lite nojig och sen imorse så jag ville inte gissa mig fram
    Han ligger med huvudet nere redan men det var helt naturligt han var inte fixerad eller så utan han hittade bara sin rätta ställning
    Så då e det inte konstigt att jag känner hans gulliga rumpa mot bröstkorgen och revenen blir sparkade i mellan åt
  • luzorsus

Vi flyttar till en hyreslägenhet...en femrummre,på 104 kvm, hyran är 6300kr......i huset bredvid det vi bor nu. Trivs superbra i området så det känns väldigt bra!

Vad mysigt med bebis i magen! Älskar verkligen att vara gravid...men vill inte ha fler barn just nu iallafall...men mins verkligen tillbaka på graviditeterna med bara positiva tankar! 

• RosaNapp

luzorsus: perfekt, låter som en bra dag!

Ja, här är det tyst. Idag hämtade L barnen igen. Känns tomt första kvällen...

Er rullar från mage och rygg nu och nöjdare liten kille får man leta efter! Fast jag hade varit nöjdare om han hade varit lite mer intressad av gröt. Han spottar inte, är bara helt enkelt inte intresserad! Men jag vill gärna sluta amma.

A snackar mer och mer, meninte så att många förstår. Han gör som V, pratar på och struntar i uttalet! Men nu har det lossnat iallafall och det är kul

Positivt med att bo två trappor upp  med 4 små? Man går ner snabbare i vikt Det enda som inte hänger med är magen, men det är nog en kombo av uttänjda  muskler och att skiten sitter som hårdast där Är iallafall inte långt från 70 nu. Vilket innebär drygt 17 kg kvar... Av 25... Jag är nöjd iallafall Så snart jag får Er att äta gröt och ersättning alt mat så ska här hårdtränas!

• 3 barns mamma84
    luzorsus skrev 2010-09-24 21:20:08 följande:
    Vi flyttar till en hyreslägenhet...en femrummre,på 104 kvm, hyran är 6300kr......i huset bredvid det vi bor nu. Trivs superbra i området så det känns väldigt bra!

Vad mysigt med bebis i magen! Älskar verkligen att vara gravid...men vill inte ha fler barn just nu iallafall...men mins verkligen tillbaka på graviditeterna med bara positiva tankar! 
    ååh vad härligt med större men så nära så man slipper (flytbilen) haha jobbigat bara
    Är allt städat klart eller ska du städa när du flyttar in ?
    Dyrt men då är välelen med oxå o betalar ni vatten kosnaden ?

Vi betalar 5000kr för hyran då är inte elen inkopplad alltså blir det ca några 100 eller det beror på vad det är vi har inte gas utan vanlig el bara.
    Men ska skaffa gas innan vintern börjar som man sen fixar till gasvärme tror jag det var.
    Sen kostar vatten också men det e inte så mkt vi har värme pump lite jobbigt men det går.
    Vi har 98kvm 3 rum och kök och tvättstuga och badrum och hal och egen trädgård

Jag älskar oxå attvara gravid men denna graviditet har varit jobbigare inte lika jobbig sen didos men somatt svimma hela tiden och inte orka då det gör ont i benen och ryggen efter didos tid.
    Lång blodvärde och lågt blodsocker
    Inga vättska alls eller så men bara ööööh orkar inte längre ändå är det 87 dagar kvar JOBBIGT
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11