Det jobbigaste är inte att jag väger så här mkt. Jag tycker att jag klarar mig ganska bra nu i kroppen så att säga. Att visst jag kommer inte i mina vanliga kläder, men vikten hindrar mig inte heller så som den gjorde förut.
Det jobbiga är att det är depressionskilon jag kämpar med nu. drygt 10 kg som jag la på mig under EN ynka månads tid, precis innan jag blev gravid med Ted. Har fått släpa på den här depressionen i 3 år nu, och jag vill ha bort den. Men den håller stenhårt tag om mig, och vägrar ge med sig. Och jag känner ju depressionen komma smygande. Vikten går inte som det ska, skitjobbig period med ungarna just nu, järnbristen som fysiskt gör att man inte mår bra... Ett par veckor med bra viktnedgång skulle lixom kunna vända på mycket, få tillbaka lite välbehövd motivation osv... Självklart skulle det hjälpa om ungarna slutade skrika eller om järnbristen blev bättre osv, men... Vikten har man ju ett halvår framför sig att kämpa med. SÅ det känns större än att ungarna har en dålig period just nu lixom....
Jag vill verkligne inte ner i depressionsträsket igen.....
Har börjat må riktigt illa över att jag inte har nåt jobb, att jag sa upp mig från mitt drömjobb, att trots att jag egentligen vet att jag gav mitt allt där för att det skulle lösa sig så känns det som att jag inte gjorde tillräckligt....