• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

äsch det gick ju inte.... konstigt...
    jaja jag har lagt den på facebook istället om någon skulle vilja titta!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Kesso

2 barns mamma: Jo, då här är det ok. ja, jag är sj. skriven 25 % och jobbar 50%. De känns bra. ja, de blir ju intensivt med redan 2 småbarn. Så nu hinner jag också vila menas de är på förskolan.

Rimfolina: Vad var det för op. du gjorde? har säkert berättat o jag missat.

• 3 barns mamma84
    Kesso skrev 2010-09-26 17:22:49 följande:
    2 barns mamma: Jo, då här är det ok. ja, jag är sj. skriven 25 % och jobbar 50%. De känns bra. ja, de blir ju intensivt med redan 2 småbarn. Så nu hinner jag också vila menas de är på förskolan.

Rimfolina: Vad var det för op. du gjorde? har säkert berättat o jag missat.
    Okej varför sjukskriven ?
    Villoxå men det är så jävla kronglingt men ingen ide i Oktober går jag redan in till mammaledighet så jag ska bara jobba tills det är dags ca 20:e eller 30:e Oktober ..
    Ja du får vila och njuta när dom är på Förskolan jag lämnar mina imorgon haha men ska oxå jobba..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kesso

2 barns mamma 84: Jo, kroppen sa i från. Jag var stressad. Var tvungen att lugna ner mig. Därför sjukskriven. När ska du ha barn?

• sthlmstjejen

Lina: Vad trist att höra! Men det är så komplicerat med barn och extra svårt då ni är vänner med föräldrarna, kanske är svårare att ta upp problemet på ett seriöst sätt? E fick inte vara med då 2 granntjejer lekte, och det var för att ena mamman hade arrangerat så att bara de två skulle leka!!! Hon hade sagt till sin dotter att hon bara fick leka med denna tjej, vi kan kalla henne Sara. Sara är alldeles för snäll och säger aldrig ifrån och detta tyckte mamman till den andra tjejen var så bekvämt då hennes dotter oftast blir ovänner med andra pga att hon vill bestämma allt.

Jag ringde iaf upp Saras mamma (då den andra tjejens mamma är en riktig bitch, har tyckt det innan också) hon medgav att den andra mamman varit där och pratat med henne om att de två tjejerna borde leka mer tillsammans men Saras mamma ville absolut inte att de skulle leka bara de två eftersom Sara har så dålig självkänsla. Nåväl, slutsatsen är att efter att jag pratat med Saras mamma var E inte utanför mer, eftersom Sara fått höra av sin mamma att hon även får leka med E. Men problemet kvarstår med den andra mamman.

• jeng

Urk,
    Har suttit med akasseuträkning hela dagen. Måste j välja ut 12 månader som ska redovisas osv. Eller välja ut, det är ju dom senaste 12 månaderna, förutom överhoppningsbara månader då... Iaf så ligger jag preciiiis på gränsen till huruvida jag kan få den höga ersättning eller får nöja mig med mini mini... Men om jag har förstått det rätt nu enligt alla telefonsamtal så ska jag få den höga, så nu måste jag fixa alla papper till det...Att det ska vara så himla krångligt. Varför går inte akassan på sgi som allting annat lixom? Så dumt.

Som att nu har jag jobbat 50% sista året, ch varit FL 50% låt säga. då anser dom att eftersom jag bara jbbade 50% förut, så klarar jag mig på 50% ch då ska jag inte få mer. hur löser man det då när fp tar slut? att man tar ut fp betyder väl lixom att man faktiskt behöver dom pengarna. lite knäppt resonemang!

jaja nu har vi nog snart kommit runt alla fallgropar iaf, så då ska det nog gå bra. 

• Vilda Tiger

Hörrni, har ni sett insamlingen till Lilles resa till NY? Det är en vän till henne som startat den och just nu har den nästan 12000 kr. Det räcker till flygbiljetterna. Det skulle behövas 15000 för att hotellet skulle bli betalt med, Ni har ju redan varit underbara som lade till hennes bröllopspresent men om ni VILL så finns det info om insamlingen.

www.ludmila.se

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11