• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • MissHellen
    Vilda Tiger skrev 2010-09-28 13:08:23 följande:
    Hörrni, har ni sett insamlingen till Lilles resa till NY? Det är en vän till henne som startat den och just nu har den nästan 12000 kr. Det räcker till flygbiljetterna. Det skulle behövas 15000 för att hotellet skulle bli betalt med, Ni har ju redan varit underbara som lade till hennes bröllopspresent men om ni VILL så finns det info om insamlingen.

www.ludmila.se
    Jag tänkte oxå slänga in en slant, men vilket clearingnr ska de vara?
  • Lina S

Ska absolut bidra så Linda kan få en härlig resa!
    Hinner inte idag dock, men det gör väl inget om det dröjer någon dag?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng
    Idag var jag hos dietisten, och det gav ju inte så mycket nytt... jaja jag fick väga mig iaf, och hade gått ner 10 kg sen jag var där första gången! Så det känns ju trots allt bra!
    När vi kom in på VC så sa Ted "nej mamma upp upp" och pekade upp för trappan istället för den dörren som vi gick in i.  Där uppe ligger nämligen ÖF, så när vi var klara på VC så gick vi upp där!!

Sen har vi haft trots-helvetet här hemma!! Ungarna skulle sova, och Tage somnade snällt i sin säng. Ted ville inte sova, så han började leka. Försökte få honom att läsa bok i sängen. Dert gick ok, men han gick ur sängen gång på gång. Jaha, sen blir det en duns och gallskrik där inifrån!! Då har Ted börjar slänga in leksaker till Tage i spjälsängen. Visar sig att han också slängde in en stor sagobok och hörnen på boken landade rätt på näsbenet och precis under ena ögat på sovande tage, 2 stora hack och nu är han svullen som en boxare! SKitkul! Blev förbannad på ungen, och han bara skrattar åt mig typ. Säger åt han att gå tillbaka i sängen, han går dit och i samma stund som jag vänder på mig så går han ur. Blir så jävla förbannad på det beteendet. Jag VET han är två år bara, men när det märks så jävla tydligt att han VET att han inte får göra en sak, och sen flinar han och gör det ändå!!! Fick stopp på blodet och lugn på tage iaf. gav honom lite välling och så ville han somna om. Ted jävlas och vägrar vara i sängen. Säger åt honom på skarpen flera ggr. Sen hör jag en duns igen. Vad händer? Jo, Ted står IGEN och slänger in grejer på tage. Böcker, kuddar, gosedjur, bilar... Och underst i högen ligger Tage och sover... Vad i hela HELL är det frågan om lixom? SUCK!!!! 

Ja ungen somnade till slut iaf och Tage vaknade inte... Men lagom trött är jag..... Vi bor ju så trångt här, så jag känner inte att jag har nån "tråkig" yta där man kan lämna honom för att lugna ner sig heller. Skulle gärna ha sett att vi hade ett gästrum där det typ bara finns en säng och inget annat. Och att han kan få gå in där och sova om han inte sköter sig. Känns inte som ett bra straff att han får gå in på sitt rum fullt med leksaker lixom. Speciellt känns det inte så skoj att lägga in Tage i samma rum igen då, efter att Ted slängt böcker på honom.

Han har inte misskött sig såhär förut, är väl nån reaktion på Tages mammighet eller nåt. Han har alltid lyssnat dåligt dock, men inte sådär att han flinar åt en lixom... Hoppas det går över snart... 
  • Vilda Tiger

Usch, det var inte roligt för Tage att få den där behandlingen. :-/ Antar att det händer de flesta småsyskon som får dela rum med större, att de åker på smäll då och då. Hoppas det var enda gånger, dock!

Lyckeli har nån febergrej här hemma, vet inte om det är tänder som kommer eller vad... hon är lite svullen på ena kinden med, men jag får inte titta i munnen på henne. Annars bara dagarna rullar på här. Vi försöker vara ganska sociala och har iaf två besök eller åkaivägbesök per vecka. Skoj att ha den tiden att göra det!

• jeng

urk... jag har känningar av järnbristen igen. hugg i sidan, dålig cirkulation, yrsel, krypningar... blä... har ju vrit så dålig i magen av järnet så jag antar att jag inte har kunnat ta upp tillräckligt sista tiden... :(

• Kesso

Jucea: Vad jobbigt! Låter inte kul. Jag tror att du påverkas av det som hänt me dbarnen. Därför blir du sämre. Hoppas att det ordnar sig med barnen och att du blir bättre. Styrkekramar från mig.

• 3 barns mamma84
    Kesso skrev 2010-09-26 21:34:18 följande:
    2 barns mamma 84: Jo, kroppen sa i från. Jag var stressad. Var tvungen att lugna ner mig. Därför sjukskriven. När ska du ha barn?
    Oj jo min sa ifrån IGEN i tisdags svimmade igen men denna gången han jag inte till soffan på jobbet utan rammlade och smällde till bakhuvudet
    Jag ska honom BF 21 dec men jag får honom ca 1-3 dec istället ..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Vecka 29 och 82 dagar kvar
    Baby kläder köpta 4 st idag + hämtat baby kläder från Hm ååh massa underbara fina gulliga bodys och mössor osv

Hur har ni det alla ?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vilda Tiger

Åh, Linda... du. Lev nu precis som du vill. Gör bara roliga saker. Åk iväg nu medan du orkar, njut av varje sekund så bra du bara kan. Jag har tagit till mig ditt öde så starkt och känner sådan sorg över att du ska behöva gå igenom det här. Det är så fel.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11