Idag var jag hos dietisten, och det gav ju inte så mycket nytt... jaja jag fick väga mig iaf, och hade gått ner 10 kg sen jag var där första gången! Så det känns ju trots allt bra!
När vi kom in på VC så sa Ted "nej mamma upp upp" och pekade upp för trappan istället för den dörren som vi gick in i. Där uppe ligger nämligen ÖF, så när vi var klara på VC så gick vi upp där!!
Sen har vi haft trots-helvetet här hemma!! Ungarna skulle sova, och Tage somnade snällt i sin säng. Ted ville inte sova, så han började leka. Försökte få honom att läsa bok i sängen. Dert gick ok, men han gick ur sängen gång på gång. Jaha, sen blir det en duns och gallskrik där inifrån!! Då har Ted börjar slänga in leksaker till Tage i spjälsängen. Visar sig att han också slängde in en stor sagobok och hörnen på boken landade rätt på näsbenet och precis under ena ögat på sovande tage, 2 stora hack och nu är han svullen som en boxare! SKitkul! Blev förbannad på ungen, och han bara skrattar åt mig typ. Säger åt han att gå tillbaka i sängen, han går dit och i samma stund som jag vänder på mig så går han ur. Blir så jävla förbannad på det beteendet. Jag VET han är två år bara, men när det märks så jävla tydligt att han VET att han inte får göra en sak, och sen flinar han och gör det ändå!!! Fick stopp på blodet och lugn på tage iaf. gav honom lite välling och så ville han somna om. Ted jävlas och vägrar vara i sängen. Säger åt honom på skarpen flera ggr. Sen hör jag en duns igen. Vad händer? Jo, Ted står IGEN och slänger in grejer på tage. Böcker, kuddar, gosedjur, bilar... Och underst i högen ligger Tage och sover... Vad i hela HELL är det frågan om lixom? SUCK!!!!
Ja ungen somnade till slut iaf och Tage vaknade inte... Men lagom trött är jag..... Vi bor ju så trångt här, så jag känner inte att jag har nån "tråkig" yta där man kan lämna honom för att lugna ner sig heller. Skulle gärna ha sett att vi hade ett gästrum där det typ bara finns en säng och inget annat. Och att han kan få gå in där och sova om han inte sköter sig. Känns inte som ett bra straff att han får gå in på sitt rum fullt med leksaker lixom. Speciellt känns det inte så skoj att lägga in Tage i samma rum igen då, efter att Ted slängt böcker på honom.
Han har inte misskött sig såhär förut, är väl nån reaktion på Tages mammighet eller nåt. Han har alltid lyssnat dåligt dock, men inte sådär att han flinar åt en lixom... Hoppas det går över snart...