Mareld,
Usch så jag känner igen mig i det du skriver. Nu har vi ju klarat av den senaste stormen här, och det känns bättre än på ett bra tag. Men likaväl så har jag ibland tankarna att "hur länge den här gången?"... Och de senaste omgångarna har det ju varit så allvarligt att man på allvar börjar fundera på hur man ska lösa allt praktiskt, dela på barnen, huset, ekonomi osv... Det känns så verkligt och så overkligt på samma gång!!
Jätteskönt, som du säger att ni är vänner och kan ta det hela i lugn och ro, istället för att någon behöver panikflytta och du tvingas berätta innan du är redo osv! Hoppas att ni kan fortsätta så! Visst tror jag att barnen märker, vilket var anledningen till att det blev så allvarligt här i vår förra dipp - Ph blev skitarg och irriterad, och det gick ut över Ted. Det gjorde jag klart där och då att det sker inte en gång till, för då kan han dra! Ted blev jätteledsen och frågade efter pappa, och det värker ju i hela kroppen.... Dock tror jag samtidigt att en separation absolut inte behöver vara dåligt för barnen. Hellre glada föräldrar och mycket kärlek, än att leva i en bråkig och otrygg relation bara för barnens skull. Såklart!...
Jag vet inte om du har skrivit nåt på fb som har hintat om det, men jag hade faktiskt en känsla i kroppen att nåt kunde vara på g... Hoppas som sagt att det löser sig till det allra bästa, och att det inte uppstår några bråk om själva lösningen!
Många kramar till dig!!!