• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

Åh ni är alla så underbara! Tack för era värmande ord! Varenda en av er.

Jag inbillar mig att vi har en "gratis skjuts" när det gäller att dela på Julia i och med att både D och jag arbetar 3-skift. Det har ju betytt att Julia haft oss själva (ja antingen mamma eller pappa) en del kvällar i veckan.  D och jag jobbar båda varannan helg vilket också hat betytt att Julia alltid på helger antingen är med mamma eller med pappa. Mina helgpass är 9-21 både lörd o söndagar och jag slutar alltid 22 på fredagkvällarna. Så tre helgkvällar i rad ser jag ju inte Julia och jag hinner inte se henne så mycket på morgnarna heller. När D jobbar helg så jobbar han oftast en natt oh sedan ett dubbelpass vilket betyder atth an börjar 22 på kvällen (behöver sova innan) och slutar 08 dagen efter då skyndrar han sig hem o sover för han börjar igen vid 15.30 samma dag och slutar 03 den natten vilket också där betyder att han toksover dagen efter. Julia ser knappt honom heller på ca 2-3 dagar. Jag vet inte hur D tycker att fördelningen av Julia skall gå till men jag känner mig mer bekväm med byte var 3:dje dag och inte att det skall gå för lång tid emellan varven. Det är visserligen något som vi får prata ihop oss om med tiden. Imorgon ska vi ses och prata lite allvar igen. Vi är båda lediga och Julia skall gå på dagis. Skönt. Då slipper hon bli lidande.

Rosa; vad skönt för er att A börjar prata mer. Julia har kört kroppspråk och tecken med en massa ljud så länge att jag inte ens tänkt på att hon INTE pratade för ett tag sedan men nu har det släppt mer och mer och orden strömmar. Det är så roligt att lyssna på de små

• Kesso

Marelsbarn: Tråkigt att de blivit så. Men de som känns bäst ska man ju göra. Lycka till! kramar

• jeng

Jag tog fel i minnet imorse när jag vägde mig! Trodde att det var upp fortfarande jämfört med vikten för 2 veckor sen (var ju mkt upp förra veckan!!).. Så jag blev lagom glad. Men sen nu när jag skrev in allt så insåg jag att nu var det faktiskt NER jämfört med vikten från 2 veckor sen!! SÅ nu är jag lite gladare. Ligger back jämfört med mina mål, men huvudsaken borde ju trots allt vara att det faktiskt går neråt. Även om det bara är 300 gram som försvinner, så får jag ju tänka som så att det är ju trots allt 300 gram som jag inte ska se igen!!!!

• BebisVagga

hejsan hoppsan... det var längesedan jag var här.. så hänger itne alls med i ert prat längre..
    några har fått nya bebisar, några e gravida, någon har gått isär.. ja o så andra tråkiga saker.. Lindas historia följer jag via blogg o facebook.. o linda.. mitt hjärta gråter för din o din familjs skull

nu e det iaf bestämt. vi ska skaffa ett syskon till Gabriel. Jag ska ta min sista p spruta nu den 10 oktober... sen får vi se när och om jag blir gravid igen..

har en tid bokad med en läkare som ska prata med mej om riskerna för ytteriggare en havandeskapsförgiftning. tror det samtalet kan bli intressant... jag har ju gjort mitt iaf för att förhindra det,... när jag blev gravid med gabriel hade jag bmi 40... nu har jag bmi 27.. så det e ju en annorlunda situation nu.

• jeng

BV,
    Grattis till viktnedgången, och lycka till med ny bebis! Nu när man vet att du har risk för havadenskapsförgiftning så kommer man ju hålla bättre koll också, och förhoppningsvis så hjälper ju det till även om du har samma otur igen! 

Saliva,
    Hur går det för dig nu, med ditt tryck??? Läste att du fick förlängd sjukskrivning...

• BebisVagga

jag har iaf gjort det jag kan för att förhindra det..
    får se vad läkaren säger den 15e..

men risk inns det alltid..

men vikten e bra.. blodtryck e bra.. det e samma man.. o itne första barnet.. så riskerna borde egentligen vara mindre denna gången.. o + som du säger.. det e mer koll på mej nu.

• 3 barns mamma84

BV:
    ÅÅÅh garttis till att ni kom överräns nu med syskon tillstora killen

YESS jag är överlycklig !!!!!
    Idag är jag i vecka 30 !!!!!! men inte bara det jag har fått mindre timmar jobbar ju från 08.00 till 12.00
    MEN jag går på mammaledighet 31 oktober och blir helt sjukskriven YESS YESS!!!! denna dag är en FEST dag hahahaha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11