• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

BV: grattis till den stora viktnedgången. Du är jätteduktig. Och grattis till planerna av ett syskon till Gabriel.

• Saliva123

Jucea
    Jo, tack bra just nu. Hade 160/100 i fredags, men igår bara 140/75! Vila ger resultat alltså Mår riktigt bra också. Varit o fikat hos jobbarkompis och fått låna en massa bebisgrejer! Sedan badhus m Beata o Anders. Härlig dag!

Vad du är duktig som orkar hålla din viktnedgång, grattis! 

• sthlmstjejen

BV: Spännande med syskon sen, men havandeskapsförgiftning ökar risken för det av vikten?? Fast det kanske går hand i hand, att om man är överviktig har man också lättare att få högt blodtryck?

Saliva: Vad bra att trycket gått ner, när är bebis beräknad?

• Mareldsbarn

BV; Grattis till goda nyheter! Hoppas det blir bättre denna graviditeten. Du är nog mer förberedd på flera plan denna gången.

Jucea, du är duktig som kämpar på med din vikt!

Lana, har läst nu. vackert. Jag brukar följa Pernillas blogg men har varit dålig på bloggläsande sista dagarna. Tänk vad många som läser och berörs av Lindas blogg.

Imorgon åker jag, D och Julia upp til lSthlm för att hälsa på min familj i 4 dagar. Jag hoppas det kommer gå bra. Utrymme för att samtala ifred med D finns inte riktigt men kanske det också är bra eftersom vi har pratat och gråtit och pratat och gråtit så mycket sista tiden. KRopp och själ behöver tid för att komma ikapp. Kanske dessa dagar, då vi inte kommer berätta för min famlj att vi ska separera kan vara ett par dagar där vi kan få leva och bara vara utan att prata kring vem som sårat vem, vem som ska ha lägenheten och hur man gör med Julis och alltså sånt där. Igårkväll förstod jag verkligen att det inte blir vi och det smärtar mig så mycket. Att vissa jular få fira jul utan mitt barn, semestra utan mitt barn att kanske inte få vara med när hon lär sig cykla m.m. Visst missar man saker i barnens liv trots att man bor ihop men givetvis smärtar det mer att veta att risken att missa är större när vi inte bor ihop. Usch vad det snurrar i mitt huvud. Jag ska lägga snurrpannan på hyllan över helgen och försöka se positivt på den tiden vi nu tillsammans har med Julia.

• Vilda Tiger

Saliva
    BRA att du har vilat dig till ett lägre tryck!

Mareld
    Jag försökte faktiskt sätta mig in i din situation nu då jag läste. Men det gick inte... jag blev helt jätteledsen bara jag försökte tänka mig det, allt det där du skrev. Men vet du? Det brukar bli bättre än man tror. Det brukar kännas bra till slut, och då du och D uppenbarligen inte är så jättebra för varandra just nu så är det nog bättre ni får läka på var sitt håll. Om ni läker samman igen eller om ni läker längre ifrån varandra, det får ju framtiden utvisa. Men JULIA har ni ALLTID kvar, båda två! Alltså jag menar att hur mkt ni än är ifrån varandra, du och D, hur lite ni än ses så har ni båda Julia som en fast punkt. En trygghet. Att ni sedan inte har den tryggheten kroppsligt hos er båda jämt, kan ju ge er båda utrymme att vila, fundera, hänga med vänner och ta hand om er. Ordna livet. Jag svamlar, men meningen var att trösta lite. Att säga att FAST det klart kommer vara jobbigt att inte få vara med sitt barn jämt så har ni kvar henne. Och som du skrev så kommer det inte vara SÅ stor skillnad mot nu om ni har ett tredagarsschema med henne. Kramar!

Marcus jobbar och jag tog barnen till ÖF idag. Det gick bra, jag lär mig mer och mer om tvåbarnslivet. och njuter av varje dag.

Linda
    Du är i mina tankar. Varje dag. Allt gott till dig.

• BebisVagga

nya planer... vi skippar p sprutan redan nu, skulle tagit den den 11 men nu skippar vi det som sagt..

riskerna för havandeskapsförgitning e ca 10 % om man hade det första gången... o anledningen till att man hade det första gången kan bero på mycket..

fetma.. som jag nu e av med
    högt blodtryck som jag oxå e av med

ja o en massa andra såklart..

så faktiskt tror jag inte att jag ökar i risk mer än alla andra.. pga att jag rättat till dem högsta faktorerna till varför man fick det..

ja när komer mensen nu då?? hahaha

• Mareldsbarn

VT; Du är otrolig. Jag säger det igen. Du skriver så enkelt och så fint -det värmer i hela mig. Tack för dina otroligt fina ord. Jag kräver inte det av er, känn ingen press -jag skriver bara av mig. Men som sagt, när orden når mig så blir jag glad att det finns sådana goda människor på jorden. Jag lever i min egna bubbla just nu men jag vet att jag så småningom kommer komma ut på andra sidan och även då kunna andas precis som jag en gång förut kunnat. Och ja, vi har ju ALLTID Julia och bara det gör att det känns alldeles underbart på något vis

• Saliva123

Sthlm
    Är i v.30 och beräknad 18/12. En jäkla evighet kvar alltså

Har köpt en blodtrycksmätare och mätt vid flera tillfällen idag. Var ju så nöjd över mitt lägre tryck i veckan, idag har jag pendlat upp och ner. När jag legat i soffan har jag haft lågt, 120/70 men det har räckt med att jag satt mig upp så har jag mätt som högst (fast då hade jag nyligen hängt tvätt) 168/107. Har känt mig svajig, och det är kanske inte så konstigt då! Den sköna men något hektiska dagen igår blev kanske för mycket Trist. Ska till bm imorgon igen.

Bv
    Skönt att du har kunnat gå ner så mycket! Duktig! Har du havandeskapsförgiftning i släkten? Annars borde du väl ha sänkt risken massor!

• 3 barns mamma84

Har någon av era små fixerat sig redan i vecka 30-31 ?
    Enligt mensens sista dage jag i vecka 31 idag o enligt ul 30 men iaf så har jag känntillningar stickningar hugg ingen härlig kännsla precis.
    Ska till bm på tisdag.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kvack

Salvia: min äldsta son är född den 18/12. Så länge är det inte kvar. Hoppas att du mår bättre nu.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11