• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina
    Mareldsbarn skrev 2010-04-11 09:34:38 följande:
    Jag gick till läkaren i förra veckan. Ville bli sjukskriven för nu kändes verkligen botten nådd. Träffade en bra läkare som lyssnade på mig men jag klev därifrån med sömntabletter utskrivna, en remiss till en psykolog och ett återbesök på tisdag till samma läkare. Jag ville ju bli sjukskriven. Det är skitsvårt att arbeta med ungdomar och försöka förenkla deras vardag och motivera dom till förändring när jag själv tycker livet suger apa och börjar gråta för minsta ting. Det slutar ju med att mina brukare får dåligt samvete för att de stör mig och börjar bära min börda vilket INTE får hända! Jag valde att sjukanmäla mig själv från jobbet istället. 1 v får man ju ta så på torsd är egentligen tanken att jag måste tillbaka till jobbet men nu har jag ansökt om semester över helgen för det skulle nämligen varit min jobbhelg. Jag är så less på mitt jobb och min chef. Mest min chef som, ursäkta ordvalet, men är ett riktigt rövhål utan empati emellanåt. Vi pratade semestrar förra apt-mötet som var i veckan. Våra semesterönskemål skulle spikas nu. Dock är vi 8 i personalen och det krävs 4 ordinarie inne varje vecka är det tydligen bestämt. Jag hade sökt om v 28,29,30. V 29 åker ju vi till Turkiet Tyvärr så var det 1 för mycket som sökt semester v 29 och 30. 1 person behövde alltså lägga sig. Jag tänkte att jag var taktisk som sa att jag kan lägga mig v 30 och jobba då istället dårå. Det kändes surt för 3 v med min familj ville jag ha men jag vill ju inte mista v 29 då vi bokat resa direkt. Nåväl, det hela slutade i varje fall med att både v 30 OCH 29 rök för mig! Ingen behagade nämligen att lägga sig för v 29 så det blev lottning där även jag ingick och nitlotten föll på mig. Jag måste jobba v 29... Jag frågade min kära chef då varför vi inte kunnat lotta v 30 också i så fall men för att citera henne; Du valde själv att plocka bort den semesterveckan så den veckan räknas nu som löst. Det är inget vi gör något åt.Det hela slutar nu med att jag har EN jävla skitvecka semester i sommar med Daniel o Julia Daniel har hela Julia och tycker jag ska ansöka om FP hela Juli så vi äntligen får tid tilslammans. Jag hade ju ingen semester förra året heller. Jag blir så ledsen på min chef. Hon kunde varit lite empatisk och bjudit på en vecka med 1 personal mindre så hade alla fått sina önskningar igenom. Det är ju så att en chef inte kan neka en 3 v i streck fast men chef säger nu att det kan jag få men då först i juni eller aug... skitsurt!
    Skönt att du verkar ha hittat en bra läkare! Och jag tycker också att du ska ta fl om du har möjlighet! Kram och hoppas att du snart mår bättre!
  • Rimfolina

linn: Ja, vi använder den! Har en semperskopa (antar att den är lika stor som ett msk-mått om det står 4,5 msk) men det funkar då med 4,5 till 200 ml för oss.

• linn78
    Rimfolina skrev 2010-04-11 21:15:57 följande:
    linn: Ja, vi använder den! Har en semperskopa (antar att den är lika stor som ett msk-mått om det står 4,5 msk) men det funkar då med 4,5 till 200 ml för oss.
    ja, jag använder också semper-skopan (vi har deras vällingburk) Då måste det vara nåt fel, ska ringa kundtjänst imorgon och höra. Tack för svaret!!

Hallon: Jag tar så illa vid mej så jag vet inte om jag vill/vågar se. Men det betyder inte att jag inte bryr mej, skänker gärna en slant till hjälp när det behövs.

Kaol: Jag hoppas verkligen att knölen inte är något farligt. Och stressa ner! Kan aldrig sluta väl om du fortsätter så!!
  • Vilda Tiger

Hallon
    Jag bölar som en get... det går inte att förstå! HUR man kan man mörda, sälja, "glömma" sin dotter! Ett barn som är som våra små! HUR!? Jag blir galen av de där tankarna, det går inte att ta in.

• Rimfolina

Ursäkta Rimfolina-sidan... Har haft så mycket att läsa ikapp.

Carina: Synd. Bättre lycka nästa gång!

• Rimfolina

Hallon: Jag måste låtsas som att jag inte sett din länk, orkar inte läsa just nu...

• Hallonsocka

VT: Ja, det var vad vi försökte komma underfund med. Men jag kan inte förstå det gör bara ont att tänka på :-/

Rimfo: Det förstår jag.

• RosaNapp

Jag tar det lugnt, har vilat hela helgen .
    Och L tar faktiskt barnen mycket. Jag tror bara att det blev lite mycket just då, även om han gör mycket fysiskt så är jag ju stressad psykiskt.

• sthlmstjejen

I natt har jag kräkts och haft ont i magen och jag är säker på att det är psyket som inte orkar med allt som händer hela tiden för det känns inte som magsjuka. Har varit vakem hela natten men M kom nu och körde barnen til dagis så jag får vila hela dagen. Psykisk stress är verkligen inte att leka med. Orkar inte kommentera just nu så det blev ego idag.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11