• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Hallonsocka

till mitten av maj 15-16e tror jag det var. Rekomenderar den!

• Rimfolina
    jeng skrev 2010-04-06 11:45:02 följande:
    Nån här som har skötbord till våra stora ungar? Vi behöver köpa ett, och tänkte att det tar vi på ikea. Efter flytten har vi ju inga bänkytor att byta på längre. Men det visar sig att alla jag tittade på, som jag hittade info om, de är upp till 12 månader och (antar jag) typ 12 kg eller nåt då??? Så meningen är att man inte byter blöja på barn över 12 kg eller...??? Vore tacksam om ni kunde tipsa om nåt som håller även för Ted.
    Vi har ett av äldre modell från Elfa, kanske kan finnas på blocket? Vi lägger till och med Tyra där (3 år) när vi tar tempen eller om vi behöver smörja henne i rumpan eller så. Och så har vi 4 trådbackar under till tjejernas kläder. Jag älskar det skötbordet!
  • Rimfolina
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-06 20:42:17 följande:
    Tänkte jag kan väl berätta för er oxå hehe vi alla är ju gravida och och fått bebbe så jag lägger in mig med då
    Grattis och hoppas att det går fint!
  • linn78

Rosa Napp: Bf 12/4
    VT: Bf 30/5
    Lana: Bf 16/7
    linn78: Bf 4/12
    Saliva123: Bf 17/12

Använder någon Sempers 12 mån välling? 12-mån har jag bara haft nestles innan men sambon köpte hem sempers i veckan. Det står att den ska blandas 200 vatten + 4,5 msk pulver, men när jag gör detta så blir den jättetjock så den knappt går att suga ut. Är det nåt fel på pulvret? Jag ska kanske öppna en till och se om den blir likadan (4 förp i kartongen).

• Rimfolina
    KaOl skrev 2010-04-09 10:22:46 följande:
    shit shit shit... varit hos läkaren idag pga min envisa magkatarr, tydligen är det antingen en väldigt kraftig variant av magkatarr eller magsår - men det är ju det lilla, går ju hyfsat bra att behandla bara man vet vad det är. Bad henne känna på en knöl jag tycker mig ha känt i ena bröstet - och hon kunde oxå känna den! fått remiss för provtagning, ultraljud och mammografi. Förhoppningsvis är det ju inget, men med Lille i åtanke så känns det inge bra... Nervös!
    Håller tummarna för dig! Och hoppas att magproblemen inte hinner bli värre pga oro för bröstet... Kram.
  • goshheidi

Rosa Napp: Bf 12/4
    Goshheidi 15/5
    VT: Bf 30/5
    Lana: Bf 16/7
    linn78: Bf 4/12
    Saliva123: Bf 17/12

Hallon....3200 varje dag(!!) fy så hemskt!! Vet inte om jag vågar gå in och läsa....men jag kan nog inte låta bli heller.

• Rimfolina
    Saliva123 skrev 2010-04-10 14:34:18 följande:
    Hej alla! Har inte hunnit läsa ikapp idag, har precis kommit hem från moster o mobror som bjudit på försenad födelsdagsmidddag (jävligt sen, fyllde i maj) Ville bara berätta att jag precis plussat! Väntar bebis den 17/12 enligt första beräkningarna, stackarn... Är väldigt glad såklart! Ska ut för första gången själv på väldigt länge med tjejpolare ikväll och dricka vin var tanken, lite ironiskt   Kram på er och trevlig helg!
    Stort GRATTIS!
  • Rimfolina
    RosaNapp skrev 2010-04-10 17:39:42 följande:
    Igår åkte jag in på en koll, jag tuppade av här hemma. E "väckte" mig genom att slå på mig. Det slutade med att jag fick stanna en natt på OBSenheten på näl. Inte riktigt vad jag räknade med, kan jag säga . I vilket fall som, kontentan av den lilla utflykten är att jag mår bra, men att det förmodligen är stress i kombination med att det är i slutet av graviditeten samt tätt mellan barnen som gjorde att jag tuppade av så nu är det vila, vila och vila som gäller till barnet kommit.
    Nu får du lova att ta det lugnt! Inga ursäkter för L och hur mycket han har att göra så att han inte kan ta hand om barnen! Fattar han inte nu så är han en riktig IDIOT! Ursäkta uttrycket, men det tycker jag verkligen!
  • Rimfolina
    tessiej skrev 2010-04-10 20:29:39 följande:
    Jo jag kanske också ska berätta att jag är gravid igen :) går in i v.10 imorgon så kring den 14:e nov blir Ebba storasyster (om allt går som det ska vill säga..)
    Grattis!
  • Rimfolina
    sthlmstjejen skrev 2010-04-11 06:34:40 följande:
    Oj är det bara jag kvar som inte är gravid eller fått småsyskon?
    Nädå, här blir det nog inga fler heller!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11