Hej,
Först vill jag bara kommentera att tydligen så har dom ju tagit bort tidsbegränsningen på trådarna, så nu ska man inte behöva skapa nya hela tiden. Det var ju ett bra beslut även om vi kommer få rätt många inlägg i trådarna till slut om de går i en evighet hahaha.
Sen ett stort GRATTIS till er som nyligen plussat!

Vad skoj att det är så många som ska ha fler barn

Även om såklart många redan hade barn sedan innan, så jag förstår ju varför några av er är klara nu också

Carina,
Allt går bra med småttingarna, men nu måste vi kämpa med nätterna för Tage igen. Han har börjat vilja ha mat på natten igen, och nu ska vi inte ge honom tycker bvc för han ökar så mycket i vikt. Så nu blandar vi med majsvälling istället, och ska börja med gröt så att han står sig längre. Ersättningen står han sig itne alls på längre.
Heidi,
Oj jisses, jag hade helt tappat bort att du hade hunnit så långt med magen

Gud vad spännande!!

Och Rosa också såklart. Snart ploppar det beeeebisar

Mareld,
Fy fan vad jag lider med dig. Jag trivdes ju skit på mitt jobb, och det resulterade i att jag tog ut 10 veckor semester förra året. All insparad semester + det jag hade för det året då. Hade dom nekat det så hade jag tagit FL istället. Skönt att man har sin FL trots allt.
Och vi har ju sparat dagar just av den anledningen, att sålänge man har fp kvar att ta t så kan man inte nekas fl, såvida man håller sig till de 3 omgångarna per år då. Så Ph kommer ju ta nån månad extra i sommar, eller iaf korta ner arbetsveckorna så han får fler dagar hemma under sommaren. En arbetsgicvare kan ju ogilla det, men de kan inte göra nånting åt det. Och de SKA ju inte sura över det heller. Såklart kan jag förstå på en liten arbetsplats, eller en arbetsplats där många är gravida eller har småbarn att det blir krångligt, men det är faktiskt deras bekymmer att lösa som chefer, och de ska inte lägga över skuld på oss över det. Hoppas att det löser sig. jag vet hur glad du var över ditt jobb, och du vet ju hur glad jag var över mitt jobb. Man kan inte lita på det till 100% och jag förstår dig absolut om du lessnar och vill söka dig vidare. man kan ju inte bara ha ett kul jobb, man måste ju funka med chefer, arbetskamrater och det privata också. Ni har offrat mycket tid med Julia och jag tycker inte det är rätt att bli nekad semester en vecka där man har resa inplanerat om man säger till i så här god tid.