Augustibebisar 2008, del 11
SAliva,
Jag har sytt en tröja idag som gick allt annat än som det ska, så du är isåfall inte ensam!
Det går inte vägen varje gång. Men bild finns på facebook nu iaf!
SAliva,
Jag har sytt en tröja idag som gick allt annat än som det ska, så du är isåfall inte ensam!
Det går inte vägen varje gång. Men bild finns på facebook nu iaf!
Hahaha! 10 cm för långa blev ärmarna! Dom blev inte kanon förra gången jag använde samma mönster heller, så jag hade gjort nya markeringar och notiser på mönstret. Men jag måste ha ritat dom helt fel, för det här blev ju ännu värre
Bara att fålla om, tur att det är en lätt sak att göra!
Måste få komma förbi ch svära lite! Hade ju hppats kunna släppa en testversion av hemsidan den här veckan, men i helgen ballade ju allting ur. Fick massa fel ch sådär bara som inte gick att reda ut. Alltså den klagar på saker som inte är det sm är fel, så att säga...
Jaja, idag har vi suttit ch felsökt och konstaterat att det bara var att jag hade råkat glömma str bokstav på några enstaka ställen. Fan så surt, en veckas jobb för att felsöka en sån enkel grej... Jaja, nu är det iaf utlistat, och nu sätter jag fart igen!
Mitt tangentbrd har gått sönder också sm ni kanske märker... Hoppas att ni förstår var jag skriver ändå!
Urk,
Har suttit med akasseuträkning hela dagen. Måste j välja ut 12 månader som ska redovisas osv. Eller välja ut, det är ju dom senaste 12 månaderna, förutom överhoppningsbara månader då... Iaf så ligger jag preciiiis på gränsen till huruvida jag kan få den höga ersättning eller får nöja mig med mini mini... Men om jag har förstått det rätt nu enligt alla telefonsamtal så ska jag få den höga, så nu måste jag fixa alla papper till det...Att det ska vara så himla krångligt. Varför går inte akassan på sgi som allting annat lixom? Så dumt.
Som att nu har jag jobbat 50% sista året, ch varit FL 50% låt säga. då anser dom att eftersom jag bara jbbade 50% förut, så klarar jag mig på 50% ch då ska jag inte få mer. hur löser man det då när fp tar slut? att man tar ut fp betyder väl lixom att man faktiskt behöver dom pengarna. lite knäppt resonemang!
jaja nu har vi nog snart kommit runt alla fallgropar iaf, så då ska det nog gå bra.
Gud så tyst det är här.....
urk... jag har känningar av järnbristen igen. hugg i sidan, dålig cirkulation, yrsel, krypningar... blä... har ju vrit så dålig i magen av järnet så jag antar att jag inte har kunnat ta upp tillräckligt sista tiden... :(
Linda.
Det känns helt ofattbart att det bara är ett år sedan vi satt här båda två, förväntansfulla och längtade efter livet med våra nya bebisar! Så snabbt livet kan vända, och så hemskt orättvist allt kan kännas! VI tänker på dig här hemma, och önskar dig allt gott! Du är så otroligt stark och positiv och verkar verkligen njuta av det positiva i ditt liv! Jag önskar att jag hade din styrka, och kan bara hoppas att jag får låna den om något skulle hända mig en dag!