• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Rimfo,
    Jag tror at tjag behöver sätta ett mål som eg kanske är lite högre än vad jag från början har tänkt mig! Jag TROR att jag skulle kanske kunna känna mig nöjd tidigare än 60, men jag sätter hellre 60 som mål då, och kämpar så länge jag vill och orkar, än att jag sätter 65 som mål och så ser man fram emot det och sen när man väl kommer dit så ser man fortfarande ut som en svullen fläskpannkaka lixom.... :/

KaOl,
    Jag önskar att jag hade haft en snyggare figur, mer jämnt fördelat fett över kroppen. För då hade jag absolut kunnat tåla att väga 65 vilket har varit min trivselvikt tidigare... Dock sitter ju ALLT runt magen och höfterna, så både pga hur jag ser ut och av hälsomässiga skäl så tänker jag inte ge mig förrän det är borta. Nu har jag visserligen som du säger det där lösa plufset som rinner ut, men eftersom jag har så extremt mycket fett på magområdet i jämförelse med på resten av kroppen så blir det ändå ohälsosamt... Fast inte LIKA akut farligt iaf, vilket ju är en trygghet eftersom man har gått med skiten så länge nu!!!

Lille,
    Jättekul att ni har bokat resa!! Hoppas att det går bra och att ni får en jättefin upplevelse!!  

• jeng

Hade nyss "mitt i veckan-vägning" för att kolla av om min ändring i dieten ger nåt resultat. Vägde visserligen 71.5 förra veckan, men i måndags hade jag gått upp till 72 ungefär. Idag var det 71.3 så nu är vi på rätt väg igen! Ännu mer peppad nu!!

• jeng

Jag avskyr ju träning, så jag får nog tåla fettjakten!
    Sen är ju såklart målet att komma i mina gamla favvokläder lixom, så man mäter ju lika mycket på dom som på vågen egentligen. Men vågen är ju det som säger från vecka till vecka om man har gjort rätt eller behöver justera!

usch tandläkaren igår frågade mig om man har gjort någon reumatiskt utredning på mig eftersom jag har problem med så många leder (käken, knä, fingrar, tår osv...) Det kändes ju inte så positivt Kanske man borde ringa vc och tjata lite till på att få den där läkartiden  

jaja, nu har iaf Ph städat iordning i hobbyrummet igen, så det går att komma åt träningsmaskinerna! Så om jag får nån tid för mig själv så ska jag iaf köra ett styrkepass idag!! Muskelmassa tar jag gärna emot!

• jeng

Gråter ihjäl mig över min symaskin just nu... 12000 spänn kastade rätt i sjön! Går inte att sy med den, och butiken vägrar höra av sig, och säger att det troligtvis inte är nåt fel på maskinen så det lönar sig inte att skicka in den. Vad är rätt med den då? När den varken kan sy i stretchtyger eller tjocka klädtyger typ demin..?? Det är ju trots allt en klädsömnadsmaskin..? 

Skitkul är det ju verkligen.... 

• jeng

Min halsbränna blir fan bara sämre och sämre Nu är det längesen som jag hade ett par bra dagar... Förut har jag ju haft svårt med den i kanske 4 dagar och sen bra i ett par veckor och sen dåligt igen... Lite som om det blev sämre vid ÄL och mens ungefär... Och idag hjälper inte ens nån medicin!!

Går och har konstant ont i halsen, känns som jag typ har nåt i halsen (det som kommer upp antar jag) så jag får svälja hela hela tiden... Och så är jag så rapig hela tiden och man går nästan och mår illa. Kräks ju som tur är inte av halsbrännan, men nånting måste det ju vara som kommer upp.... Har den där brännande känslan i fram i bröstbenet hela tiden, och det bara känns obehagligt. Sista veckan har jag bara varit orolig för att det blir sämre, och att nåt annat ska vara fel... Det skulle ju gå över efter förlossningen sa alla, men det gjorde det ju inte. Då skulle det gå över när jag gick ner i vikt, men jag kan tycka att det borde ha blivit bättre av 20 kg ner då, istället för sämre... Har aldrig haft några problem innan graviditeten med Tage...

Ni andra som har halsbränna, hur svåra besvär har ni? Hur märker ni av det lixom, har ni ont hela tiden? Hur känns det i halsen och kroppen osv?? Några bra tips? 

Får ringa vc på måndag och tjata igen för att få en tid antar jag.... 

• jeng

Ted slog sig riktigt rejält idag med... Det var ju bara några dagar sen han for av soffan och ner i bordet, och idag var det dags igen! Men den här gången från stående, och rätt ner i hörnet på soffbordet! Precis utanför ögat träffade det, ett litet hack och en stoooor svullnad.... Svullnaden la sig lite, men han ser ju ut som fan, och nu börjar han bli blå också... FInfin kommer han vara när han vaknar imorrn kan jag tänka mig... SKönt att det var i morse iaf så man har sett honom vara pigg och glad hela dagen.

• jeng

72 kg, bara så ni vet, så verkar det vara det jag ska väga för resten av mitt liv! Har skött mig exemplariskt den här veckan, och hade jättebra vikt i torsdags, men idag var det upp från jämfört med 2 veckor sen då jag sist vägde mig! Jippi!

Ska gå och gräva ner mig i en grop nu... Det var ju precis det här jag behövde med tanke på hur bra jag har mått sista tiden... Depression here I come! 

Sorry, nu tråkar jag ner hela tråden. 

• jeng

Hallon,
    Tack ang vikten!
     Depressionen hänger egentligen inte så mycket på vilken siffra vågen visar, utan mer på alla följdsjukdomar jag har som dom påstår ska försvinan om jag går ner i vikt... Att jag har problemen kvar är ju också en ständig påminnelse över att jag INTE har gått ner i vikt tillräckligt... NU börjar jag dock tvivla på om dom nånsin kommer försvinna.... En annan stor faktor till depression är ju jobb.. Är säker på att mycket skulle ge med sig och kännas bättre om jag hade ett jobb att åka till, och få annan miljö än att vara hemma med ungarna! Jag är inte riktigt gjord för att vara hemmamamma till småbarn. Tage går ju helt ok, men Ted går mig på nerverna med sitt trotsande... Man kan nästan se hur det lyser i ögonen på honom av lycka när han retar mig till vansinne.... Skitkul.....

Uch nu hostar Yed halft ihjäl sig, bara att hämta honom.... 

• jeng

Lille,
    vi har ju barnvakt varannan helg, och kan ju få enstaka ggr då och då också om vi behöver. Men vi har ju ingen som kan avlasta på dagtid så att säga... Ted har ju dagis de dagar som Ph jobbar, men igår fick jag ju åka och hämta honom pga förkylningen... Så idag har jag också 2 ungar hemma själv.... Man ska ju inte klaga, hur många får ha sin partner hemma dessutom 2 vardagar i veckan?.. Men när man inte mår bra i övrigt så blir ju allting så jäkla mycket jobbigare.... Jag tror absolut att ett jobb skulle göra jättemycket för mig! Synd bara att dom jag söker hos inte verkar fatta det!!

Förstår hur du tänker med behandlingar. Just behandlingar som inte är botande, utan bara hjälpande! Det är ju en väldigt fin balansgång det där med den tid man eventuellt har kvar jämfört med att spendera den på sjukhus... Tråkigt att det troligtvis väntar ännu en cellgiftsomgång  

• jeng

Sov förresten helt ok inatt. Hade lite rethosta, men med läkerol och att jag låg på rätt sida så var det inga större problem att stå ut!! Och varken igår eftermiddag/kväll eller idag har jag haft halsbränna hittills. Eller ja lite lite, men iaf inget som man inte nästan kan välja att ignorera! Superskönt.
    Och imorse vaknade jag utan supersvullen mage för första gången på en vecka! Inte illa!

Lite mer positiv idag iaf... 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11