• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Ni som gillar lchf,
    Vet ni om det går att KÖPA lchf-bröd nånstans, eller måste man baka själv?  Jag är inte mycket för det men en tjej i min Tage-tråd undrade..

• jeng

Då var det dags för förkylning nr 5 på raken här då. det bara går runt runt runt, och har typ gjort det sen ted började dagis... jag började ha känningar igår fm då jag hade stela leder och knappt kunde hålla mig vaken i fåtöljen med tage... och idag hämtade jag en jättesnorig och varm ted på dagis. tyckte att dom överdrev lite, men jag måste nog bara ha vant mig vid att ungarna är så varma, för nu när jag kollade så hade han nästan 39... förklarar varför han har tvärslocknat i soffan efter dagis både igår och idag då.... 
    kul att man ska vara ensam hemma med ungarna ons morgon till lör kväll minst!! jag får fortfarande spunk på dom ibland, och mår så jäkla dåligt över det. jag vill vara en sån där supermamma med jättebra tålamod och som inte stör sig på när det är mat eller dricka över hela golvet, eller ungarna står och rycker i soppåsen så den går sönder och såna saker. men det är bara att konstatera att det ÄR jag INTE!

det går bra med lchf:andet iaf! dock borde jag ha ätit lunch för över en timma sen, men jag vet fortfarande inte vad jag ska laga. troligtvis ett symptom på den här förkylningen....

ikväll får jag iaf hämta min riiser till wiibrädan, så imorrn blir boxpasset ännu jobbigare än vad det var idag!  

• jeng

NI lchf:are.
    Fiberhusk pratar alla om, det är ju 0 gram kolhydrater. MEN det är ju så himla hög andel kostfiber att jag blir skeptisk ändå, eftersom det ju också kan påverka...
    Har ni nån vettig info om det? 

• jeng
    KaOl skrev 2010-10-27 15:17:53 följande:
    Jucea: Har ingen vettig info om fiberhusk, men kan bidra med en liten rolig historia kanske? Min son O har ju glutenintolerans. För att brödet ska bli något mer fiberrikt och mer lätthanterligt så häller man i fiberhusk i degen; det binder jättebra. För några veckor sedan kom jag hem och käre maken stod och gjorde vitkålstuvning med något bekymrad min.. han hade hällt i en massa fiberhusk istället för glutenfri mjölersättning, vilket gjorde stuvningen till värre än tapetklister!!!! Vi andra försökte lite artigt äta av maten och bedyra hur god den var men det slutade med att vi skrattade så att det inte gick - allt medan J bara såg surare o surare ut
    Hahaha!
    Ja jag läste om nån som hade tagit ett vanligt brödrecept och bara ersatt mjölet med fiberhusk. dom var inte så glada sen, det kostar ju en del också  
  • jeng
    Lina S skrev 2010-10-27 17:44:03 följande:

Jucea - jag har bara användt lite fiberhusk, typ 1-2 matskedar. Däremot har jag haft mycket pofiber!

har du speciella recept med pofiber? eller kan du ersätta mjölet med det typ dl per dl?
  • jeng

Jag är ett jäkla snille!! Gick och skulle ta min halsbrännemedicin, astrött efter 2h sömn inatt, och troligtvis ketoshjärna med. Tog ett ppiller istället. Finemang!

• jeng

Så tyst det är här!
    Inte vann jag nån bil igår, men jag skänkte ju iaf en del pengar  

Vågen gjorde ett rejält skutt neråt idag, så nu börjar jag sakta men säkert lita på att jag faktiskt ska gå NER av lchf, och inte upp som sist.... Funkar jättebra iaf, inga sug alls faktiskt!!

• jeng

Mareld,
    Vi har alla försäkringar genom samma bolag, Länsförsäkringar. Vi har hemförsäkring, bilarna, barnförsäkringar nån mer vad nu det är (olycksfall eller nåt??) och nu håller vi på och läser om livförsäkring som vi ska lägga till till hela paketet. Det funkar jättebra, och man får ju rabatter på försäkringarna när man har så många på samma ställe. Dessutom på Länsförsäkringar får man ju återbäring så det kan man ju se som en ytterligare rabatt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11