• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Jag hade tänkt beställa namnnappar, och så kom den där reklamen här på FL så jag klickade... Men när man skriver TAGE så hamnar A:et skitlångt ifrån T:et, så det ser helt miffo ut. Gå gärna in och titta själva. Man får ju inte välja teckensnitt heller... Tråkigt...
    Tyckte annars det kunde varit en bra ide till dagis, och dessutom här hemma. Lite pedagogiskt också att dom får lära sig att känna igen sitt namn. 

• jeng

Ph pratade igår om att han kan tänka sig att bo kvar här ute. Dvs inte alls flytta in till stan som vi tidigare har pratat om... Så inatt låg jag vaken och funderade på hur fan man kan få det att funka. Vi har ju för lite plats... Ska man be nån bygga det förbaskade uterummet så att det blir av? Vad ska vi isåfall ha det till? Det är ju inte vardagsrumsyta vi har för lite av, utan skulle uppskatta 2 sovrum till, och kanske en stor walk in closet/förråd inne i huset där man kan gömma undan massa grejer. Men att bygga ut huset kostar ju MASSOR!!! Då gör vi en definitiv förlust när vi säljer sen....

Många tankar...
    Om jag nu nånsin fick ett jobb så visste man ju bättre vad man tyckte om att pendla osv.... 

• jeng

Vad heter det när man får panik på att man är så isolerad och långt ifrån civlisationen? Lite sån tror jag att jag börjar bli....

• jeng
    Nu ringde dom ang det där jobbet jag var på intervju för! DOM VILL HA MIG!!!!

MEN!
    En annan administratör på uni har blivit övertalig, och då funkar det ju alltid så att den personen måste prövas mot den här lediga tjänsten innan man får tillsätta nån utomstående. Alltså redan anställda har företräde. Det ska iaf prövas den 16e, så nu blir det ett par nervösa veckor här igen... Men chefen ville absolut inte ha henne, och det verkade inte som att hon passade kanonbra in. Alltså min civilingenjörsbakgrund gav mig rätt mycket extra i att passa in i forskningsmiljön, plus att jag ju har kunskap inom informationshantering, layout osv, som de har nytta av (som jag tvivlar på att hon har)... Så det lät jättepositivt!

Som om det inte var nog så erbjöd de mig den lönen jag begärde!!!

Det låter ju för bra för att vara sant, men håll nu alla tummar ni kan!!!  
  • jeng
    luzorsus skrev 2010-11-04 19:53:44 följande:
    Jucea: vad kul! 
    En fråga bara...............köpte ni inte huset för inte alltför länge sen? Men intentionen var inte att bo kvar eller? Tänkte eftersom du blir lite nojjig när PH säger att han vill bo kvar.. 
    Ja, vi köpte huset förra augusti. Men då köpte vi ju huset som helgboende. Tanken var att vi skulle bo kvar i Växjö, men ha ett eget hus att bo i här i östergötland i våra hemtrakter, på semestrar och då vi besöker folk osv. Sen i vintras/våras så fick ju Ph ett jättebra jobberbjudande här, och mitt job.... ja det var ju jävla cirkusen... Så vi bestämde oss att flytta. Men huset har ju alltid varit för litet för oss, och det ligger kanonbra om man ser till att besöka släkt och vänner, men det är 3 mil in till stan, och inget i närheten... måste ta bilen till ALLT osv... Så sen vi flyttade hit har väl alltid tanken varit att vi flyttar till större och närmre stan när tillfälle ges.

Nu har vi iaf några mäklare som kommer på måndag och som ska ge nåt ungefärligt värde och lite tips om vad vi borde fixa om vi ska sälja osv. Blir skönt att skapa lite kontakter ifall att vi hittar nåt annat vi vill ha sen! 
  • jeng

Mareld,
    Näe, prövningen är 16e nov, så innan dess får jag inte höra nåt mer... 2 veckors väntan. Eller ja, snart är det ju bara en vecka! Skönt det iaf.... 

• jeng

Rosa napp,
    Jag köpte en på ica maxi, en EKS som mäter alltihopa, den är svart glas med fyra metallränder på, 2 för varje fot. Den kostade typ 399 bara, vilket är betydligt billigare än de jag tittat på tidigare. Jag tycker den verkar funka helt ok på mätningarna!! 

• jeng

Idag hade vi en mäklare här som påpekade att vi troligtvis hade störst chans att få bra betalt om vi la ut huset typ omgående!!! Jättefå hus ute just nu, och många som letar! Men det var ju inte riktigt vad vi hade tänkt oss... Hmm....

Nu funderar vi på att fixa till det sista istället och bo kvar....Vi hade ju iaf inte tänkt sälja NU.... Blev helt förvirrad.... 

• jeng
    RosaNapp skrev 2010-11-08 21:23:37 följande:
    jucea: eller så ville han ha en del av kakan och såg en chans till affär nu?
    Ni behöver ju inte heller bo kvar bara för att ni inte säljer nu. Fick ni bra prisförslag då?

Tack för tipset om våg. Jag har tyvärr inten Maxi i min närhet så.
    Jag har ju koll på marknaden och vet att det är få hus ute, och många hus rusar iväg i pris. Men vi ligger ju en bit ut, så här kan man ju inte lita på det lika säkert. Vi fick priser, alltså utgångspriser, på typ 300 mindre än vad vi har tänkt oss. Men det kan ju gå upp såklart... Får man inte det man vill så kan man ju bara avbryta försäljningen.

nackdelen med att bo ett par år, som väl tanken var från början är att då är ALLT i huset 3 år gammalt. det börjar bli slitet och köksluckorna repiga och dana osv... Störst sannolikhet att vi får tillbaka våra pengar nu. Eller så får vi tillbaka pengarna genom att vi bor så förbaskat billigt här, men då måste vi ju bo ett tag...

eks säljer flera av sina vågar på nätet, har dock inte hittat densamma som jag har, men det finns nån för 499 iaf.... 
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11