-
Haha! Jag själv hade nog tyckt att puren var säkrare än riset!Mareldsbarn skrev 2010-10-10 15:11:26 följande:Jucea, japp så är det :-=) Jag har nu bytt ut svartvinbärs pannacottan mot björnbärspannacotta. Höstligt även det men en aningens godare kling i mina öron känner jag. Så så får det bli
Funderar än på purén eller riset. Hade jag ätit ute hade jag nog föredragit puré men min puré blir dock inte alltid lika god som den ute på restauranger. Frågan är nu om man ska våga eller satsa på ett säkert kort som riset 
-
Mareld,
Mixar du i maskin? eller med stavmixer? För det kan ju göra att det blir som klister. Man hackar upp stärkelsen. Har läst om nåt annat man ska göra för att undvika att det blir så.... hmm.... om det är att koka dagen innan och ha i kylen.... hmm... det går säkert att hitta tips om man googlar på det! eller så får man ringa gordon ramsey!
-
Insåg idag att jag har 7 kg kvar till målet jag hade tänkt nå till julafton (10 veckor)... Bara att bita i det sura äpplet och dra åt svångremmen ytterligare ett hack! Nu jävlar!
Hoppas jag har typ åtminstone ungefär samma motivation imorgon när jag vaknar
-
KaOl,
Så superskönt med bra nyheter!!
Och tack för peppet! Är mer motiverad än på länge, så jag hoppas att jag får ett bra resultat på vågen den här veckan för annars kommer man ju falla igen... Samtidigt måste man tänka tillbaka och vara stolt över det man faktiskt har gjort! Jag har gått ner 13 kg på 5 månader med hårt slit och bra val, och det är bara MIN förtjänst!! (Eller ja, mest min iaf, men VT är ett ooootroligt stöd på den här resan oxå!!) även om det känns skittrögt med de resterande 13 kilona, så vet jag iaf att jag KAN! jag kommer att lyckas, förr eller senare! Det känns jätteskönt! -
KaOl,
*lalalala* Imponerad. Jag som fan knappt tar mig till postlådan och tillbaka. Jäkla lathuve.....
Önskar att det var jag som hade 5 kg kvar... Jag brukar alltid pendla nåt förbaskat i vikt, men jag hoppas att jag har förstånd nog att inte göra det när jag väl kommer ner till rätt vikt den här gången!!
Egentid ja... Min egentid försvann ju idag iom att Ted ska sluta sova middag...
Det känns skittungt, eftersom det kändes tungt redan innan. Jag vill verkligen ut och jobba, inte sitta här och glo.... Sen har vi ju kvällarna iom att båda är så små att dom lägger sig tidigt! Skulle tuppa av annars tror jag.... -
Önskar att vi bodde sådär så man kunde tvinga sig själv att cykla iaf till vissa grejer. Men det är ju inte riktigt hållbart när det är 3 mil och motorväg till stan. Och ärligt talat de 5 km eller nåt som det är till dagis finns ingen chans att jag pallar heller, varken med eller utan ungar... Så det funkar inte riktigt det heller....
-
Rimfo, vi peppar dig gärna det lovar jag om du har lust till det!
En början kunde väl vara att fundera lite på vad för diet eller träning som skulle kunna passa... Sedan får man ta ett steg i taget!
Jag kör ju kaloridiet nu och har gjort sen i maj. Men jag är ju en mycket van GI:are så där kan jag ju också det mesta!
Bara att fråga om du vill ha tips!!
KaOl,
Haha, fuskis
-
RImfo, vi finns kvar!!
Jag brukar dras med exakt samma problem som du, så jag känner igen det så väl!!
Min motivation finns kvar som tur är, och idag hamnade jag på ca 908 kcal. Lite lågt, men det var för att jag hoppade chokladen ikväll pga halsbränna. Hade redan skrivit in den i förväg, men fick ju ta bort den nu. Jaja... Det blir bra. 50 hit eller dit är ju ingen större skillnad! Hoppas nu bara att det ger resultat på vågen också, för då kommer ju motivationen att hålla sig lite bättre
-
Mareld,
Man kan ju aldrig få för många skor!!
VT,
Hahaha ja klart vi är lite insnöade, men jag tror fasen man nästan måste bli det om man ska gå ner närmare 30 kg med... Dom försvinner ju inte bara för att man gör några extra situps och väljer bort en potatis till middagen.... :P
Rosa,
Jag är livrädd för tandläkare. En tandläkare själv som har skapat den rädslan genom att hålla fast mig stenhård och borra medan jag hade munnen stängd! Nu har jag ju haft käkproblem i säkert 10-15 år, och det gör att jag har svårt att ligga i stolen, kan inte gapa ordentligt, och käken låser sig och jag får snoront. Så nu har det mycket med rädslan att göra också... Inte blir det bättre av att mina förra omgång tandläkare som skulle utreda käken osv kostade mig typ 12000, gjorde mig riktigt dålig i ett par års tid, och betedde sig riktigt illa!
Tandläkaren idag måste iaf ha varit världens bästa tandläkare! Jättelugn och trevlig och pratade hela tiden, och frågade om det gick bra och allt sånt. Och det var helt ok att ta paus och säga till att jag kan inte gapa mer osv. Plus att det såklart var en stor fördel att jag inte hade några hål och allt såg så fint ut så!! Och dessutom tror han sig ha hittat felet på min käke redan efter 30 minuter!!! Helt otroligt! Ska bli kul att se om han har rätt, men det dröjer ett par månader innan jag får komma tillbaka nästa gång! Löjligt nog så tror han att det är en sned visdomstand som hakar upp sig i käkbenet, något som jag påpekade för min förra omgång tandläkare att jag trodde det kunde vara och dom sa att absolut inte!!! Löser inte visdomstanden problemet så skickar han direkt en remiss för käkutredning på sjukhuset! Otroligt vilken lättnad och så skönt att få träffa någon som verkligen lyssnar!!! Dessutom utlovade han mig lugnande om jag måste dra ut tänderna sen!
Alltid bra. -
Rimfo,
Jag gick upp drygt 10 depressionskilon precis innan jag plussade med Ted. ca 12 kg på nån månad ungefär!!! Hamnade på ca 74... Mellan Ted och Tage hann jag precis ner till plusvikten igen, och efter Tages förlossning vägde jag ca 85. Där började jag i maj i år, och ska ha bort ca 27. Ska ner så att jag kommer precis under 60 innan jag kör igång med stabilisering, för jag vet att jag kommer gå upp en del under den fasen. Siktar på att hamna på ca 63 sen. Var riktigt tjockis på den vikten förut, så jag tvivlar ju på att jag kommer vara nån hottie nu direkt
Men men, jag tror inte att jag har förmågan att hålla låt säga ytterligare 5 kg borta, så man får ju ta det för vad det är också. Sen finns de tju en risk att det tar tvärnit på 68 kg också, då får man väl tänka om.....
Nu är jag nere på ca 72 iaf,,, Alltid nåt
Jag vill dels ner pga avlastning av fogar och knän som jag ju fortfarande har problem med. Sen har jag ett midjemått som är långt över de satta hälsosamma riktlinjerna (ligger över även vid 62 kg!!)... Är redan nu tillräckligt smal på armar och ben osv tycker jag, men jag ser ut som ett äpple på en pinne! Jag har ju dessutom framfall och bakre framfall sen senaste förlossningen/graviditeten, och dom problemen sägs bli bättre med viktnedgången också. Halsbrännan hoppas jag också ska bli bättre... Just nu handlar det också jättemycket om att depressionen nästan sitter kvar i kroppen genom kilona. Känner inte att jag blir kvitt depressionen förrän jag har lagt kilona bakom mig och fått en nystart!... Det är nog där jag hittar min extra motivation just nu... Hoppas att det ger resultat!