• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sthlmstjejen

Lina: Skönt att de tog er på allvar och kollade upp allt, var riktigt orolig när jag läste på fb.. skönt att det inte var nåt farligt!

Rosa: Ja vad härligt att Er börjar äta nåt annat än tutte Och jag tycker att det låter bra att L tar honom också, så att de också knyter an till varann bättre, har säkert varit svårt förut. Omställning för dig, men du får satsa på träning och sen att hitta på saker utan barnen. Ovant i början såklart.

Själv har jag varit inne på gynakuten i morse, fick en störtblödning i natt, massa blod. Åker in och allt ser bra ut, bebben gör volter och verkar helt ok, så varför jag blödde kunde de inte säga. MEN läkaren rådde mig att bara ta det lungt i 2 veckor, inte bära tungt, ha sex, motionera osv.

• 3 barns mamma84
    BV:
    Bra jobbatSoligdu är jätte fin.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Här har man haft feber sen i fredags då Amadeus hade feber och spydde och bajsade på sig lilla vännen.
    Så när han kom hem så på kvällen började jag må piss och började att frysa till.
    Feber kom på kvällen sen pang.
    Sen har den håll i sig till igår så 5 dagar fick jag ha febern hos mig och inget hjälpte.
    Jag har blivit förskyld och har infektion i liltån så det kommer massa var kommer ut när man trycker eller när man går.
    Liter just nu av huvudsmärta ögonsmärta/spännhet infektion förskylning och febern men inget idag
    Det KAN inte bli bättre + man ska ta hand om barnen.

• KaOl

Hej alla!! Ledsen att jag är så dålig på att skriva; kikar ju till er på fb och läser även här men inte tagit mig tiden att skriva. Förlåt! Jobbar så himla mkt nu att jag knappt har tid för någonting (har egentligen redan jobbat klart månadens timmar - och då är det ju 1,5 vecka kvar på månaden!!). Måste bli slut på det här nu - vill ha tid till familjen och mig själv - och er !

Lina: Usch och fy, förstår precis hur du kände; har ju varit i samma situation med Oscar (fast han hade ju en tumör i magen - som tur var godartad såg de efter operation). Vad skönt att han mår bra nu.
    Suck, jag är likadan.. Börjar jag äta ngt gott så finns det ingen hejd..

Sthlm: Usch, läskigt!! Ta det nu lugnt och vila. Jag blödde en del med Måns men det gick ju vägen; håller tummarna för att allt går bra för dig med!

BV: Jättebra jobbat; vilken otrolig skillnad!

VT: Tittade på dina bilder på bloggen - suveränt bra jobbat du med! Imponerad!

Carina: Feber 5 dagar är ju inte helt ovanligt om man har influensa - fast det är så klart inte kul för det.. Krya på dig

Nej, måste jobba vidare - vill HEEEEEEEEM!! Ska försöka bättra mig här på FL..

• 3 barns mamma84
    sthlmstjejen skrev 2011-01-19 13:43:07 följande:
    Lina: Skönt att de tog er på allvar och kollade upp allt, var riktigt orolig när jag läste på fb.. skönt att det inte var nåt farligt!

Rosa: Ja vad härligt att Er börjar äta nåt annat än tutte Och jag tycker att det låter bra att L tar honom också, så att de också knyter an till varann bättre, har säkert varit svårt förut. Omställning för dig, men du får satsa på träning och sen att hitta på saker utan barnen. Ovant i början såklart.

Själv har jag varit inne på gynakuten i morse, fick en störtblödning i natt, massa blod. Åker in och allt ser bra ut, bebben gör volter och verkar helt ok, så varför jag blödde kunde de inte säga. MEN läkaren rådde mig att bara ta det lungt i 2 veckor, inte bära tungt, ha sex, motionera osv.
    Skönt att allt såg bra ut.
    Läskigt detta.
    Man nojjar sig direkt men det är vi kvinnor vi är så beskyddande för det lilla minsta men det går alltid bra för det flesta ggr
    Bara skippa sex och allt som är kroppen ansträngande
  • Lana

saliva,i början gjorde jag både och.min syster dricker det nu när hon ammar sin lille på 2v och det har gjort under.han pruttar i mängder

rosa,duktiga Er
    men vilken otursfågel A är,stackarn.

sthlm,skönt att allt såg bra ut,men ändå läskigt när de inte vet var det kommer ifrån.

KaOl,heeeeeeeeeeeeeeeeeeej! ja ta dig i kragen nu och dra ner på jobbandet.det kommer göra dig gott.

carina,inget kul med långvarig sjukdom,hoppas det blir bättre snart.

• RosaNapp

VT: men stackars kille! A får mest bulor och stora fula blåmärken.

Ja, jag är väldigt nöjd över att Er äter annat. Det som är jobbigt med att L kan ta honom mer är ju att vi inte bor ihop längre, en påminnelse om att jag inte har mina barn 24/7 sas. Hade vi bott ihop så hade jag ju välkomnat det... Men klart att det är bra för både Er och L. det förstår jag också.
    Men kommer nog sysselsätta mig riktigt ordentligt när han inte är här

KaOl: du jobbar för mycket, men det vet du väl redan

• jeng

Rosa,
    Jag förstår dig i det där tänket! Hur ego är man egentligen? När jag och Ph pratade om hur allt skulle ordnas om vi flyttade isär, så var det precis sådär jag kände. Att "nej du kan ju inte ha mina ungar utan att jag är med!"... Han är ju en jättebra pappa, så man vet ju att det skulle funka kanonbra. Men man vill ju inte vara med om att missa nåt med barnen! Ska dom ha kul utan att jag får uppleva det, lixom?
    Man är ju så dum i huvet som tänker så, men jag tror att det är naturligt att göra det innan man har vant sig vid tanken!
    Som tur är så går hjärnan in sen, och påpekar att om man själv skulle ha ungarna hela tiden, så skulle man ju också alltid HA UNGARNA!!!!!! Fullt ansvar och ingen egentid, och alla nattningar och alla dagisskjutsningar osv!! Då blir jag plötsligt bekväm och tänker att, vad skönt det vore att DELA på ansvaret!

• Mareldsbarn

Hej alla! Nu är jag tilblaka från solen och har landat hemma. åter på jobbet och flytten pågår än. SUck. Det är så mycket som ska delas upp och eftersom jag jobbar så knasiga tider och även D så finns där så lite tid för att just flytta över sakerna då jag har Julia eller jobbar liksom. Resan var alldeles underbar. Jag har ingenting att klaga på och Julia njöt som fisken i vattnet. Ungen badade hela dagarna

Rosa, det gör ont i hjärtat att läsa vad du skriver. Jag förstår dig ju precis. Jag bävar för de gånger då jag är utan Julia och hon är med D. Klart jag är trygg i det men det kommer kännas tomt. Jag är inställd på att jag då istället kommer få tid att återuppta kontakt med vänner och fika och även återuppta min träning. Försöka se det positiva med den "lediga" tiden och sedan njuta mer av tiden med Julia.

Lina; även jag pustar ut. VIlken undersökningar han har genomgått men skönt att det inte "var något värre".

VT; Gratta din man från mig nu Hoppas sjukdomar har släppt så ni får återgå till lugnet igen.

Jag behöver ER hjälp. Ni som är datorkunniga!
    Jag behöver köpa mig en laptop och jag saknar total kunskap kring datorers teknik och innehåll 
    Jag behöver inte ha någon superdyr. Jag vill helst inte lägga mer än max 3-4000 kr för egentligen har jag inte ens dom pengarna och egentligen så behöver jag inte datorn till så pass mycket.

Jag spenderar dock mycket tid vid datorn men då surfar jag mest på familjeliv, kollar mailen, facebook och blocket

Jag vill inte ha den till att spela tunga spel på. Jag vill att Julia ska kunna sitta vid den och använda sig av enklare pcspel. Jag vill kunna ha lite musik på den och spara foton men sen är jag nöjd.

Kan jag hamna runt min "summa" jag önskar köpa en dator för och få med vad jag önskar kunna göra?
    Vad ska jag tänka på när det gäller letandet? Vad ska jag leta efter och vad behöver jag inte?

Hjälp mig gärna i den här djungeln

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11