• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • BebisVagga
    Rimfolina skrev 2011-01-18 20:11:02 följande:
    BV: Heja, vad duktig du är!
    nu behöver jag itne vara duktig mer.. så nu äter jag gärna ostbågar mer än innan...
    men ska dock hålla koll så man har sin spärr... vill ju itne gå upp igen
  • Lina S

otrolig skillnad BV,  bra jobbat! Du måste känna dig som en ny människa
     Fast det svåraste tycker jag är att hålla vikten, inte att gå ner.... 

usch vad jag är godissugen ikväll, varför kan inte jag vara en såd an människa som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt, eller en sådan som kan ta ett kex och vara nöjd sen. Nej minst ett halvt paket ska man trycka ner annars kan det kvitta
    Får väl ta en lchf-bounty och tänka på marabouchoklad haha

Äntligen är E frisk efter ett antal sjukhusbesök för magsmärta. Först trodde de att det var förstoppning men det var det inte. Det var stora svullna körtlar i magen (förkylning i magen som de sa) som kan göra lika ont som blindtarmen. Men man kan inte göra något åt det, det går över av sig själv, och det gjorde det ju efter en vecka.

Men jag är glad att de tog det hela på allvar, de har verkligen kollat allt. Han har gjort 2 ultraljud och kontraströntgen i rumpan för att kolla tarmarna så det inte var någon ficka. När vi var på UL så var jag rätt spak. Läkaren höll på i 20 min och var ganska allvarlig. Jag såg svarta knutor på skärmen  stora som 5-kronor som hon typ ringade in och skrev något på fackspråk. Det enda som jag kunde tänka på var att det var tumörer Förvånad, men jag vågade inte säga el fråga något. Jag skulle ju inte kunna ta ett sådant svar inför Elliot.
    Tur att det inte var så allvarligt

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

saliva,prova att dricka te med anis fänkål och kummin som ska lindra magont,gjorde jätte gott för Elly.

lina,va härligt att han slipper magontet nu.och att de lyssnade på er!

• RosaNapp

lina: vad skönt att det är över nu. Hoppas det inte kommer åter. Har aldrig hört talas om något sånt!

A är fenomenal på att slå i huvuvet, på ett eller annat sätt. Igår lyckades han skaffa sig fläskläpp när han kröp (!), föll pladask rätt hårt med panna/näsa rakt ner i golvet= blåmärke och näsblod, och idag halkade han på isen och slog i bakhuvudet...

Nu är V och e på fsk och A och Er smaskar mellanmål. A trivs med lite mer lugn och ro, det märks. Han blir lugnare i sig och mer pratglad på så sätt att han vill prata mer OM saker.

Och Er äter med sked! . Ha ha, löjligt kanske, men Äntligen!!! Så nu går tom gröt ner och mer och mer mat. ska jag bara försöka få in lite mer rutin i ätandet också.
    Fast tråkigt på så sätt att L nu kan börja ta honom utan att jag är med... Men är väl lika bra att jag vänjer mig.

Plus ändå att jag nu kan lägga lite mer krut på träningen. Ska bli skönt att kunna komma igång ordentligt.

• Saliva123

BV
    coolt att se bildbevis, duktigt!

Ni är många duktiga som kämpar, snart ska jag haka på er! Väger 106 kg nu till mina 186 cm. 94 inskrivningsvikt, och det var 10 för mycket. Ca 20 kg bort alltså som väntar!

Lana
    Drack du teet själv bara eller gav du Elly också? 

• Vilda Tiger

Lina
    Jag kna bara tänka mig vilken vånda du kände då du såg de där knutorna på skärmen... fy, jag får ångest själv bara jag tänker mig in i situationen. Jag är så GLAD för er skull att det  bara var en liten förkylning som satt sig så illa!

Rosa
    Grattis till skedandet! MIn syrras kille föll i badhuset igår och spräckte upp huden i pannan, så de fick åka till NÄL och sy och är hemma först nu. Med tanke på As olyckliga fall. Hoppas han inte fick för ont, din snutt.

Jag är sjuk. Ont i halsen och känner mig febrig. Jag var uppe halva natten och vaggade en febervarm Benjamin också, så då Marcus tog barnen imorse lade jag mig för att sova ikapp lite och det gjorde gott.

• jeng

Lina,
    Säger som alla andra - superskönt att det inte var nåt värre, och att det dessutom har släppt nu!!  

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11