• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

Rimfo - vi får verkligen hoppas att han träffar någon igen, finns ju en för alla sägs det. Det går inte att hitta någon i samma sits, eller de kanske inte alls kan leva ihop. Tänkte om det fanns någon förening el något. Men det kanske är lite långsökt.

VT - shit så smal du har blivit, *impad* bra jobbat!!!! 6 kg är ju ingenting. Själv har jag lyckats gå upp 3 kg i jul, bra va.... Rynkar på näsan Men jag kan ju inte äta normal, äter jag inte nyttigt så äter jag alldeles för mycket skit. Det är antingen eller, kan inte ta en kaka.

Stackars Elliot han har så ont i magen. Antar att det är kräksjuka eftersom han har kräkt mån,tis men inte idag. Men han har aldrig haft det innan så jag är inte säker. Brukar era barn gråta för de har så ont i magen när de har kräksjuka? Det är nog inte blindtarmen för han kan dra upp höger ben och jag kan trycka på magen. Han äter inget och dricker väldigt lite. Försöker få i honom vätskeersättning.

VT igen - Lyckeli och Elliot är ungefär på samma nivå med sitt ritande Sam ritar också bara streck. Hon är verkligen duktig

Kesso  - grattis vad blev det? Eller visste du det innan, jag hänger inte riktigt med alla som får bebbar

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Rosa
    Tack! Ja, det känns verkligen, tex då jag springer upp för trappan. Förr var det mer ett klampande. Men då spelar ju konditionsträningen in med, som jag kör två ggr i veckan. ca 30 min intensivträning, med puls på över 150, fördelat på två pass per träningstillfälle. Men ändå!

Lina
    Tack! Smal skulle jag inte säga men nu ser jag nog ut som gemene man gör. Jag ska nog gå ner de där 6 kilona med. Jag gick upp 2 över jul men nu är de tack och lov borta. Det jag snabbt går upp går jag snabbt ner igen, bara jag kämpar. Men jag tappar lätt sugen då jag ser siffran på vågen efter en uppgång. Ja, Lyckeli är skitduktig med sitt ritande! Hon har inte varit tidig med annat men där har hon tränat på bra.

Ang magen, Lina, så vet jag inte. Lyckeli har aldrig haft SÅ ont i magen även om hon haft kräket två eller tre ggr.

• jeng

Tina, du är så fin du! Kämpar så himla bra med kilona!!!

Undrar om det syns sådär stor skillnad på mig också?! Har tappat 37 kg sen dagen innan Ted föddes, men då var det ju mest superfettomegamage!!! Så man ser ju inte på bilderna hur stor man eg är i övrigt... Nu är det 27 kg sen dagen innan tages förlossning och 17 sen jag kom igång på riktigt Har ju inga bra före-bilder, och alla för stora kläder har jag gjort mig av med så fort jag har kunnat

• Lana

Lina,det blev en flicka jag vet inte om hon vill berätta resten själv.hon tittar nog in snart

• Kvack

Jucea: du är också jätteduktig med att få bort kilon. 17 kg är ju jättemycket. Bra gjort.

• jeng

Imorrn börjar man jobba heltid då!! Ska bli en spännande omställning! Blir ju första gången som vi har barnen "som vanligt" på dagis också, alltså under tiden vi jobbar osv.

Imorrn ska jag gå till Campushallen och kolla hur det ser ut där också. Velar som fasen över det där träningskortet, eftersom det plötsligt inte låg alls många roliga pass på dagtid. De flesta är kl 17 eller senare, och då kan jag ju inte träna eftersom vi åker hem redan kl 15.30-16 nån gång... Men om gymmet verkar bra, så tror jag att jag testar iaf! Jag har ju löpband, styrkemaskin och min älskade Wii-.boxning här hemma, men jag vet ju med mig att det inte blir nåt tränat när jag kommer hem efter jobbet, för att jag alltid är för trött då! Som sagt jag får väl chansa och se hur det funkar på campushallen.... 

• Saliva123

Har läst lite men hinner inte kommentera, undrar bara om någon har något mirakeltips mot kolik och magtjorv? Assar har det jobbigt stackarn! Tittar in senare idag, ska åka o handla!

• Vilda Tiger
    Saliva123 skrev 2011-01-18 09:49:29 följande:
    Har läst lite men hinner inte kommentera, undrar bara om någon har något mirakeltips mot kolik och magtjorv? Assar har det jobbigt stackarn! Tittar in senare idag, ska åka o handla!
    Du bor i Stockholm, va? Annars hade jag absolut rekomenderat akupunkturen i Stenungsund. Men små tips om det är kolik:

* Massera INTE, är det kolik är tarmarna ömma och då gör massage ont. Vanligt magtjorv kan dock bli bättre av massage.
    * Låt honom inte ligga platt på rygg, det gör ofta mer ont i magen då. Den sits de har i babyskyddet är bra, alltså upp med överkroppen och upp med benen. LÄgg en kudde bakom överkroppen i vagnen och sedan en ihoprullad handduk under knäna. Då kommer gaserna lättare ut.
    * Du ammar, va? Ät inte bönor av något slag (inte heller kaffe eller choklad), kål, fullkorn eller mjölkprodukter. 25 % av alla kolikbarn är känsliga för mjölk.
  • Saliva123

Vt
    Tack!! Ja, har provat massera som folk tipsar om men han gillar det inte! Ska prova bulla upp, han sover jäkligt bra i babyskyddet! Kommer ej ihåg, hur länge kan deras små ryggar palla m att sitta där..? Han är sex veckor. Han sover bra på rygg i vagnen faktiskt så länge det skumpar. Bra ned snömodd o is just nu ska prova bulla upp där med!

• Vilda Tiger
    Saliva123 skrev 2011-01-18 10:11:00 följande:
    Vt
    Tack!! Ja, har provat massera som folk tipsar om men han gillar det inte! Ska prova bulla upp, han sover jäkligt bra i babyskyddet! Kommer ej ihåg, hur länge kan deras små ryggar palla m att sitta där..? Han är sex veckor. Han sover bra på rygg i vagnen faktiskt så länge det skumpar. Bra ned snömodd o is just nu ska prova bulla upp där med!
    Såna små ska inte sitta mer än två timmar om dagen i babyskydd för ryggens skull. Hoppas att uppbullandet hjälper!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11