Hej på er. Inte varit inne på så länge. All lust for liksom i samband med att mamma blev allt sämre och till slut gick bort 4 december - samma dag som Casper lärde sig krypa....
Det känns så konstigt att dagarna ändå bara fortsätter och man finner kraft någonstansifrån trots allt. Barnen gör ju att man känner sig glad ändå.
Nu har vi börjat fundera på en resa till södra Spanien om några månader. Behöver alla bra tips ni har om att flyga med barn. Vår resa till USA blev aldrig av, eller jo P åkte men jag och pojkarna stannade hemma, så vi har noll erfarenhet utav att flyga med småfolk.
Vad ska man packa och vad ska man ta med sig i flyget? Vad har ni tagit med er för vagn/vagnar?
Hoppas alla mår bra...
Ser att i diskuterar sömn på dagis. F sov 2h för några månader sedan, men sen bad vi dem dra ner det till 1,5 timme när det började påverka nattsömnen. Han somnar 8 - 9 tiden och vi väcker honom kl 7. Det är väldigt individuellt hur mycket sömn ett barn - och även vuxna, klarar sig på. P klarar sig på 6 timmar medan jag har märkt att jag mår, fungerar bäst om jag får hela 9 timmars sömn.
Jo, och så tänkte jag beställa lite böcker till Felix. Har ni några bra tips på böcker som era barn gillar. Alfons, Totte och Emma böcker har vi ganska många.