• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Ida är ju bara 15 timmars men hon får bara sova 20 min på dagis annars så somnar hon inte förrän 22-23 tiden.

• goshheidi

Hej på er. Inte varit inne på så länge. All lust for liksom i samband med att mamma blev allt sämre och till slut gick bort  4 december - samma dag som Casper lärde sig krypa....

Det känns så konstigt att dagarna ändå bara fortsätter och man finner kraft någonstansifrån trots allt. Barnen gör ju att man känner sig glad ändå.

Nu har vi börjat fundera på en resa till södra Spanien om några månader. Behöver alla bra tips ni har om att flyga med barn. Vår resa till USA blev aldrig av, eller jo P åkte men jag och pojkarna stannade hemma, så vi har noll erfarenhet utav att flyga med småfolk.
    Vad ska man packa och vad ska man ta med sig i flyget? Vad har ni tagit med er för vagn/vagnar?

Hoppas alla mår bra...

Ser att i diskuterar sömn på dagis. F sov 2h för några månader sedan, men sen bad vi dem dra ner det till 1,5 timme när det började påverka nattsömnen. Han somnar 8 - 9 tiden och vi väcker honom kl 7. Det är väldigt individuellt hur mycket sömn ett barn - och även vuxna, klarar sig på. P klarar sig på 6 timmar medan jag har märkt att jag mår, fungerar bäst om jag får hela 9 timmars sömn.

Jo, och så tänkte jag beställa lite böcker till Felix. Har ni några bra tips på böcker som era barn gillar. Alfons, Totte och Emma böcker har vi ganska många.

• RosaNapp

goshheidi: men gud, vad hemskt. Beklagar förlusten. Vet inte vad jag ska säga... Kramar om.
    A gillar böcker om Barbapappa, Lilla spöket Laban och Max.

• goshheidi

Rosanapp. Tack för kramen. Det känns så orättvist ibland. Min syster ringde då natten mellan lördag å söndag, och jag visste vad saken gällde redan innan jag svarade. Ingen ringer mitt i natten annars. Ändå vek sig benen under mig när hon sa att mamma är borta nu. Jag trodde väl kanske att hon skulle säga att det snart är dags, och inte att det redan hade hänt. Jag hade pratat med mamma bara tre timmar innan, och då hade hon suttit å tittat på Idol och hoppades att Jay skulle vinna, och när jag frågade hur hon mådde så sa hon att hon mådde ganska bra. Mi mormor hade varit där när det hände. En stor blodåder sprack inuti och hon förblödde på bara några miuter. Ambulansen hann inte fram :(

• 3 barns mamma84
    Hedi:
    Beklagar hämskt mycket en tuff månad du fått gå igenom att det kan vara bra för en stund men plötsligt smäller allt till det sämsta sidan och allt kan förvandlas sabbt till något man inte tänkt skulle hända bara så snabbt.
    Att dagarna går så snabbt och man kan känna att det har kännt men jag kan också gå vidare det känns ju skönt man har barn man ska vara mamma till men så otroligt jobbigt och hårt när man själv ska behöva släppa sin hand för sin egna mamma.
    Kan inte och vågar själv inte tänka att jag någon gång kommer att få släppa min hand om min mamma och pappa jag är inte redo är bara 26år och min mamma och pappa måste leva.
    Nu är jag ego men det måste dom jag har mycket att få hjälp med jag är ju ett barn ett barn som du också känner har kännt.
    Varför ska värden vara så grym mot oss människor.
    Men se på det posetiva din mamma lämnade jorden när Casper lärde sig krypa hon såg detta och visste snart kommer han att gå och det kommer hon att se där uppe bland alla fina änglar!!
    Din mamma är redan himelens FINASTE ängel !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Rimfolina

Heidi: Usch, vad tråkigt att höra! KRAM! Angående böcker så älskar Ester Stina Wirséns böcker. Det finns en hel serie med titlar som t.ex. Vem är söt?, Vem är arg?, Vem är ensam?, Vem är död? osv. Kul att ni ska ut och resa! Har aldrig haft med mina barn på längre flygresa än till Sthlm så jag har inte så många tips...

• sthlmstjejen

Heidi: Beklagar verkligen sorgen!! Vad hemskt att förlora sin mamma, hoppas att du finner de ljusa stunderna men även tar dig tid att sörja.

• Vilda Tiger

Heidi
    Jag beklagar sorgen här också. Det är ju så hemskt att gå igenom sådana stunder, perioder, i sitt liv. Se ljuset i dina barn, där din mamma faktiskt lever vidare, och minns allt det fina. Ni verka ha stått varandra så nära. Jag upprepar det jag sagt tidigare då andra i tråden mist sina nära och kära: "En människa är inte helt död förrän den sista person som minns henne också är död." Ni har verkligen haft en skatt i varandra.

Lina
    Hahaha! Jag hälsade Marcus och han rodnade hela han. Jag tror han blev glad av komplimangen.

Nuuuuu äntligen så börjar snoret släppa sitt grepp om oss. Eller iaf hostan. Benjamin sov sin bästa natt på länge, bara två eller om det var tre uppvak. Men två gånger äter han ju så det får inte räknas till onödiga uppvak. Marcus är iväg på jobb och jag ska uppvakta min lillasyster idag. Hon har tagit examen till sjukgymnast.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11