• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sthlmstjejen

heidi: Snyft, vilka fina sista ord ändå tycker jag... det visade ändå att hon kände sig redo och accepterat sitt öde. Ms mormor dog för ett år sen och hon dog i riktiga plågor, fick liksom panik och försökte slita av sig kläderna.. det kändes inte alls som ett bra slut, även hon hade dock varit sjuk länge innan.

• Vilda Tiger

Heid
    Jag måste säga som Sthlm - vilket fint slut! Klart jobbigt för hennes mamma att höra att dottern inte orkar mer, men samtidigt fint att hon fick åka till sin man och att hon VILLE det. Hon var redo att lämna det här livet. Jag tycker det är vackert på ett mycket tragiskt sätt.

Sthlm
    Det lät ju inte roligt, det slut din mormor fick. Men det är nog inte helt ovanligt. Att vilja leva är det starkaste vi har, även om vi inte alltid vinner slaget.

• RosaNapp

Goshheidi: men det lät ju som ett bra avslut för henne.

Sthlm: ojdå, det lät ju jobbigt. Måste varit väldigt svårt att se på.

Väntar på att L ska komma och hämta barnen...

• goshheidi

sthlmstjejen, det lät jobbigt för din mormor :( Mormor berättade också att mamma i ett skede hade kippat efter andan liksom och sagt att hon behöver syre och hon hade viftat med armarna och då hade mormor tagit tagi hennes armar och tryckt dem mot henens kropp och då blev hon lugn. Och så hade mamma själv hunnit trycka en gång på smärtpumpen också innan det hände, så vi tror att hon inte hade ont alls vid sista ögonblicket. Mormor sa att hon är inte längre rädd för att dö nu när hon har sett döden. Men svårast för oss alla är det nog just för min mormor. Hon bor precis bredvid mammas hus, så hon ser det tomma huset varje gång hon tittar ut genom fönstret :( Hon sa att hon miste det allra bästa hon hadde :( Även om hon har många barn och barnbarn så kan vi ändå inte ersätta hennes barn. Jag tycker så synd om henne.

• jeng

Jaha, inskolningen precis avklarad, och nu lär vi få vabba!! Jag får så dåligt samvete när jag måste vabba, att jag ibland funderar på att inte jobba alls.... Löjligt, men så funkar min skalle!!

Ted bajsar löst sen i fredags, och tydligen är det nåt som går på dagis. Flera barn med löst bajs just vad jag förstod. Annars är han jättepigg och glad och mår inte dåligt alls, förutom att idag har han varit jättetrött. Men man får väl inte behålla så mycket näring när allt går rätt igenom såklart...

Vore ju absolut perfekt om jag blev sjuk nu när jag har gastroskopin på tisdag med....  

• luzorsus

Min 6 årige dotter ställer massa kluriga frågor om barnafödande och döden etc,oftast känner jag att jag blir rätt ställd när de kommer Någon med tips på nån sida eller nåt där man kan läsa om hur man ska handskas med sådana här saker på "bästa" sätt Vill ju inte ljuga,men så att det blir på rätt nivå

• jeng
    luzorsus skrev 2011-01-23 15:32:20 följande:
    ingen vidarelänkning där..
    jag kan se hans vidarelänkning. hans senaste inlägg.
  • luzorsus
    jeng skrev 2011-01-23 16:32:31 följande:
    jag kan se hans vidarelänkning. hans senaste inlägg.
    för mig synns bara en massa reklam för växthus och annat matnyttigt
  • Mareldsbarn

Heidi, vad ledsen jag blir när jag läser om din mor. Jag beklagar verkligen förlusten. Sörj sörj och återigen tillåt dig att sörja. Minns som du säger det vackra och bär det med dig. Vilken fridfull bortgång din mor ändå fick och vad skönt det måste varit för henne att ha haft sin egen mor vid sin sida vid sista andetaget. Jag kan inte tänka mig vad du går igenom och inte heller vad din familj och framför allt din egen mormor går igenom. Sänder dig varma styrkekramar.

Jucea, vad konstigt med utslagen. hur är det nu? Jag tackar igen för dina förslag på datorer och ha skrivit ut papprerna för att spara. Inser egentligen att jag inte just nu har råd med en laptop och D som redan har en har erbjudit sig att låna ut sin till mig nu under våren. Bra det. Då kan jag spara lite nu och köpa en till slutet på våren när han börjar fara ut till landet och så och just då verkligen vill ha med sig sin dator. Han tar över vår stationära hemma som jag inte vill ha.

Luzor, jag har inga tips men jag tror mig veta att det ska finnas böcker att köpa kring ämnen att läsa. Googla lite eller hör dig för i en bokaffär eller starta en tråd under föräldrar här på familjeliv.

Är på jobbet nu. Gör min 6:e arbetsdag nu. Imorgon ledig sedan på tisdag på´t igen med 6 dagar. På tisdag börjar jag kl 14 och slutar kl 16 dagen efter. Puh. Ingen mjukstart där inte. Jag får egentligen skylla mig själv för när vi fort till spanien var jag så snål med mina semesterdagar att jag endast tog ut 2 dagar på hela veckan och la ledigt resten av veckan (vi lägger eget schema). Därav mitt tokjobbande just nu. Dock känns det trist nu (ja nu när resan är gjord liksom ) då jag faktiskt bara vill vara ledig och ha tid till att avsluta flytten. Hinner ju inte röja ordentligt någongång liksom för när jag inte jobbar har jag ju i princip Julis hela tiden. Men idag innan jag började arbeta var hon och jag i min lägenhet och åt glass och bäddade hennes säng Igår v ar vi där alla tre och åt middag och satte upp lite gardinstänger och sånt smått och gott. Julia pekar mot sitt rum och tycker det är konstigt. Tro pelle det -märkligt att helt plötsligt få ett till eget barnrum när man sedan går hem både mamma o pappa och sover i vanliga hemmet som faktiskt är hennes "riktiga" hem. Ja saker och ting blir nog lite klarare när vi väl börjar sova där. Till helgen kanske tänkte jag. Dock arbetar tyvärr både jag och D i helgen men jag ska nog finna en lösning. SEN kommer lugnet

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11