• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

Gosh: Vad jobbigt, beklagar verkligen! Men som du säger så på nåt konstigt sätt går det vidare..

• Kvack

Heidi: beklagar sorgen. Stora kramar.
    Ida gillar barbapappa böckerna annars så läser vi mest pixiböcker just nu.

• Vilda Tiger

Heidi

Lyckeli älskar Kråkeböckerna, som jag har köpt genom en bokklubb, samt en bok som heter "inte utan min syster" som är FANTASTISK! Man kan fantisera en timma utifrån bara en sida. Det är samma snubbe som ritat Pettson och Findus som har gjort den boken.

• Lina S

Heidi - usch vet inte vad jag ska säga mer än en stor varm kram <3 Jag kan inte ens tänka tanken på att förlora min mamma, det är helt overkligt. Mamma är mamma..... Det enda jag kan trösta dig med är att den akuta smärtan blir lättare och lättare, saknaden finns alltid kvar, men den blir lättare att leva med, med tiden...

Sam gillar alla möjliga böcker. Han är ju biltokig så (framför allt brandbilar), så Richard Scarry bok med alla möjliga tokiga bilar (gurkbil, hammarbil osv) älskar han. Den kan man ju bara titta på bilderna i om man vill. Underbara detaljer. Sen gillar han serien med polisbilen, brandbilen, polisbåten, flygplanet. Texten är ju lite svår har jag för mig men man kan ju hitta på själv till bilderna. Tror att de heter här kommer polisbilen osv. Barbapapa är också poppis här hemma. Billyböckerna är också fina tycker jag.

VT - den boken fick Elliot av farfar när han fyllde 4, den är underbar. Vilka bilder!!!! Den har vunnit något pris också.

Idag har vi haft öppet hus på min skola så jag har haft 2 lektioner och alla föräldrar har varit med, kul faktiskt och ett bra tillfälle för föräldrarna att se vad vi gör i skolan. Det är ju långt ifrån alla som har möjlighet att komma annars mitt i veckan. Lektionerna blev superlyckade så det var himla roligt. Alla ni i skolans värld vet ju att det man har planerat kan gå helt fel ibland, och av olika anledningar. Man måste alltid vara beredd på att det man tänkt göra kanske inte går att göra vid det tillfället och alltid kunna improvisera. Men det behövde jag inte idag, allt gick perfekt som planerat En pappa är jättesnygg och dessutom rektor på en annan skola, ingen press alls haha

Trevlig lördagkväll alla Skål

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

Ja, böckerna om Halvan- här kommer brandbilen, grävskopan, polisbilen och så vidare gillar A också!

Dagen började bra, men avslutades inte så bra. Alla bara slogs med varandra (deras pappa har ju sagt att det är ok att slå tillbaka om A inte slutar slå, han gör det när han blir arg) och det försöker dom ju med här också då. Jag har dock ALDRIG sagt till dom att det är ok... Jag förstår tanken bakom, men tycker det är idiotiskt att säga till en snart 4-åring som behöver hjälp att lära sig att inte bara reagera med våld... Kan man väl säga till en 12-åring som blir mobbad eller nåt isåfall...
    Lite sur är jag, ja!

Heidi: vad jobbigt, men det låter som att det gick snabbt och hon inte led.

• jeng
    Usch!  Har reagerat på nåt i maten på festen vi var på ikväll!!! Har kvisslor/prickutslag i hela jäkla ansiktet!!! Kände att jag hade en kvissla typ som om man börjar få en finne som kliade. konstigt, för det har jag jättesällan på lchf. Sen en till!!! Sen skulle jag gå och tvätta händerna och märker att heeeela ansiktet är fullt!!! FY! Hoppas att det går över snart. Jag vet ju inte med mig att jag är allergisk mot nån mat, men nånting måste det ju vara?!
  • goshheidi

Tack för alla tankar och kramar. Med tiden blir det nog bättre.

Och tusen ack för alla boktips! Nu har jag många att välja mellan. Vi läser två böcker varje kväll innan han kryper i säng och det är så mysigt för han älskar att sitta och lyssna och peka och fundera. Språket har verkligen tagit fart de senaste månaderna.

• goshheidi

Rosanapp, jo det gick snabbt, och det sista min mormor hade frågat henne var: tänker du lämna oss nu, tänker du åka till Hasse? (min pappa då). Och hon hade svarat, Ja nu orkar jag inte mera. Det var hennes sista ord :´(.
    Sthlmstjejen, jag tror jag började sörja redan för ett år sen. En stor bit av mamma försvann redan då - efter den stora operationen. Hon repade sig aldrig och blev aldrig som förr. Man bara hopppades och hoppades att det skulle bli bättre.... Men jag sörjer också fortfarande. Saknar henne så det gör ont ibland. Men jag har så fina minnen och jag är väl kanske mest rädd för att jag ska glömma med tiden hur hon var och hennes röst och så...

Jucea, har du varit på pricktest någon gång? Läskigt att inte veta mot vad, för det kan bli värre varje gång man utsätts för det man allergisk mot :/

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11