Välkommen hem Mareld, härligt att ni har haft det bra!
Jag kan inte hjälpa dig tyvärr för jag är värdelös på datorer, men Jucea kan nog
Jag kan hjälp till med homestyling haha
Jag förstår att det känns jättejobbig att inte få "tillgång" till sina barn alltid, jag kan inte ens tänka mig att inte få träffa mina barn om jag vill. Jag kan vara ärlig och säga att det är jätteskönt att vara utan dem ibland, få en dag för sig själv, men flera dagar el en vecka, nej usch så jobbigt. Men man är ju en vanemänniska så man kommer nog in i det fort.
Och som du säger Mareld, man får fokusera på annat som man annars inte har tid med!
VT - grattis till gubben din
hälsa att jag tycker att han är snygg haha vi kan ju byta du och jag om vi tröttnar
Kaol - usch det visste jag inte att han hade haft en tumör, el jo någon klocka ringer men långt borta.... Tur att det inte blev något allvarligt.
En fråga till alla er som har era 2,5 åringar på dagis mer än 15 timmar i veckan. Sam går mån-fre. Så här ser hans dagar ut:
m 7.30 -15.30
t. 7.30 -15.15
o. 9 - 15.15
t 7.30 - 15.30
f. 7.30 - 15
Alltså inga superlånga dagar men ändå några timmar. Sam sover inte middag hemma längre om han inte somnar i bilen el ibland framför soffan senar på em/kvällen men då försöker jag väcka honom snabbt som attan men det är ju inte så lätt.
Jag vill inte att han sover på dagis längre för jag får inte isäng honom förrän vid 21-tiden och det tycker jag är alldeles för sent. Han sover bara 30 min där det har jag sagt till om. Men de tycker inte att han ska sluta sova, för att han behöver det där. Det är ett annat tempo menar de på. Jo det förstår jag helt fullt, men samtidigt så går han ju inte superlånga dagar och han är ju uppe så sent så det blir ett problem här hemma.
Hur fungerar det för er? Kan jag kräva av förskolan att han inte ska sova el är det fel? Vad säger ni som är förskollärare??