Lina: My går 25hveckan cirka.... 9-15 mån till tors. från och med idag har vi sagt att hon helst inte ska sova. Om de märker att hon är supertrött får hon sova högst 30min annars har vi samma prob här hemma som ni har, hon somnar på TOK för sent. Då vi har henne hemma sover hon nästan aldrig på dagen och aldrig längre än 30 min om hon ändå sover. Hoppas att problemet löser sig för er och oss.
Heidi: Vad ledsen jag blir då jag läser om din mamma. Minns att jag läste om det på facebook också. Det har gått så kort tid, låt det ta den tid det tar och försök vara mycket med familjen så du får engeri och glädje genom dem. *massor med kramarÄ
Men vad roligt att ni planerar en resa! Vi var ju på teneriffa förra året och hade med oss en paraplyvagn (du vet en sån som man fäller ihop till ingenting) Den var toppen att ha med och jag skulle nog ta en var/alternativt en dubbel till pojkarna era.
Sedan såg vi till att My fick en egen liten ryggsäck på planet där hon hade massa olika saker i, leksaker, ritsaker, en bok och en överraskning (ett inslaget paket) det sysselsatte hon sig med. Sedan gick hon en hel del i mitt gången och sov även en sväng. Det gick väldigt bra trots att hon nyss haft öroninflammation. En grej är ju att låta dom dricka något då olanet lyfter och landar. Samt att om de är förkylda spraya näsan strax innan lyft och landning. Annars fanns allt vi behövde på teneriffa (barnmat, välling, blöjor m.m.) så vi hade nog med oss lite väl mycket till henne
men allt sådant är ju beroende av vart man åker.
Vad gäller böcker så älskar My böckerna av Jan Lööf (Skrotnisse, min morfar sjörövaren, sagan om det röda äpplet m.f.) hon tycker också om Vilda bebin och pettson, nu läser vi däremot sagor av Astrid Lindgren då hon ska sova.
Luz: Om döden finns en jättebra bok (tycker jag i alla fall) som handlar om ett marsvin som heter Herr Muffin. Den är bra, tyvärr behandlar den inte sjukdomar eller att gå bort "för tidigt" Muffin har levt ett fullt liv eller vad man ska säga. Och sex...hm då L frågade då hon var mindra så sa jag bara som det var. Fast utifrån termer hon skulle förstå :-P Kanske var det mens lr. annat det handlade om och så kom följdfrågor på det
Minns inte riktigt men var ärlig och anpassa språket.
Vad gäller snopp och snippa använder jag av någon anledning finskans pyppeli, antagligen för det var ordet jag växt upp med. Pyppeli (snippa) pippeli (snopp) Kärt barn har många namn!