• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Tessiej: ja, det vore jättekul

Kul att det blir en så stor träff

Nu är barnen hemma igen, skönt. Hostiga och snoriga, mindre skönt.

• linn78
    Vilda Tiger skrev 2011-01-25 07:17:23 följande:
    Luz
    Hon är inte dum, din lilla goding. Klart man helst vill sova med rumpen bar.

ROsa
    Men, vilken söt syn det måste ha varit! Jag ser det framför mig.

Linn
    Pepe var ju sött med! Babyjogger city mini säger du... vi ska till Egypten v 44 så vi ska också skaffa fram en lämplig vagn tills dess. Är den du har smidig att vika ihop? Fullt liggläge? Benjamin är ju nästan ett och ett halvt år då så han sitter nog mest men vi måste ha en vagn han kan sova i med, för det lär han säkert göra då fortfarande. På dagen, alltså.
    vt: ja det är bara att dra i ett handtag i mitten så fälls den ihop. Lätt att bära, en underbar vagn!! Den går väl inte helt ner i liggläge men så nära man kan komma , jag kan lägga mjukliften i den utan problem. Det har kommit ut en ännu mindre/lättare/billigare också -City micro. Kan vara värt att kolla på om ni bara vill ha den som extravagn. 
  • Mareldsbarn

Vt, är det något speciellt ni syftar på att ha när ni jagar vagn till Egypten? Vi har ju åkt 3 gånger med Julia nu. 1 gång till Lanzarote när hon var 2½ månader och till Turkiet i somras och nu Gran canaria. I år hade jag inte med mig vagnen för Julia springer och går rätt så bra och min tanke var att vi skulle slopa långa promenader och mestadels hänga vid poolen. Jag känner nu i efterhand att ajg gjorde ett bra val Tog däremot med mig en bättre ryggsäck som man kunde packa sakerna i som vi vanligtvis kastade under vagnen Däremot har vår sulky (babytravels) varit med de två andra gångerna. Ursmidigt och har en bra suflett mot solen. Dock inte fultl liggläge men tillräckligt för att Julia 2½ månad kunde sova i den på dagen Du fäller lätt ihop den och sen tar den inte så stor plats. När vi checkar in den har vi lagt den i en svart sopsäck och slängt med blöjor i säcken, så får blöjorna åka med vagnbagaget -skitsmart Nä men nu tappade jag nog tråden lite. Varför jag började skriva var för att frågao m ni ville låna den sulkyn istället för att köpa er en ny. Ja alltså om ni bara tänkt att använda den till resan alltså.

• Vilda Tiger

Mareld
    Jamen va bra! Ja, jag tror vi gärna lånar den sulkyn! Tusen tack, och vilket bra knep att slänga med ett blöjpaket i sulkypåsen.

Linn
    Låter som en bra vagn, den där ni har. Och micron med.

• jeng

Slang nr 2 nere i halsen, och ska sitta i ett dygn. Inget vidare, och jag får småäta hela tiden för att ta bort det otäcka i halsen... Undrar vad det gör med mätningarna.... Men men, jag klarade ju av det jobbiga iaf så då får jag väl försöka stå ut med det här också!

• KaOl

Jucea: usch, låter läskigt det där! hoppas det hjälper dem att komma fram t ngt klokt!

vt: vart i Egypten ska ni? Vi åker till Marsa Alam-kusten 11/4´..

Snyft.. Måns har blivit stor kille och flyttat hemifrån! eller nja, kanske bara in i sitt rum då.. Vi har ju varit slöa föräldrar och inte fått färdigt det så därför har det dröjt så här länge - men nu har vi alltså äntligen fått tummarna ur.. ) Känns både skönt och lite vemodigt!

• RosaNapp

KaOl: känner igen känslan. Både skönt, men ändå inte

Just nu sitter A i soffan. Fortfarande med hög feber, men märkbart piggare iallafall. Han har varit däckad i feber sen 12 idag. Har bara velat dricka vatten och sova i princip. Nu tuggar han lite på macka och dricker lite saft.
    Får väl se hur länge han vill vara uppe nu, dom andra sover för natten

Han har sovit i min säng hela dagen idag och där sover ju även Er så när han ropade för att han ville att jag skulle hämta så sa jag i viskande ton att vi skulle vara tysta så vi inte väckte Er. Nu kan jag knappt andas utan att A hyssjar mig och viskar att vi ska vara tysta

Er har också fått skiten. Jag bar honom på ryggen förut och då hostade han så att han kräktes... Jag lagade mat... Han kräkte ner hela min rygg... Blev lite bråttom med rengöring där mitt i allt

• KaOl

Rosa: örk, stackare!! Precis sådana lägen det INTE är kul att vara ensam m barnen. Hoppas natten varit ok!

Jucea: hur har det gått att sova m slangen??

• jeng

Har sovit helt ok, och tack och lov inte behövt gå upp på toa! Idag är halsen helt sönderskavd (eller så kan det vara halsbrännan, svårt att avgöra) så slangen känns mindre iaf... åtminstone när jag sitter still, så det gör jag! LOST-maratonet fortsätter..... 5 timmar kvar, så det ska jag nog klara av!

• jeng

kommer nog ha nackspärr ett tag... har fått sova med nacken helt vriden åt höger för att inte känna slangen så mkt.... ibland önskar man att man hade varit uggla!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11