• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • linn78

VT (och andra): Vad är det för bärsele du har? En ergo? Hur är den att bära i? Tror du den skulle sitta bra på mej som bara är 1,52 m?
    Någon annan som har någon typ av ergonomisk sele (ej sjal) som är bra att bära i och som skulle kunna passa även pluttiga jag?
    Tror jag får skaffa mej en sån, Elias är en riktig bärfis så jag får ingenting gjort här hemma, varken med Axel eller huset.

• sthlmstjejen

Är upprörd nu och har ingen att prata med så jag skriver lite här.. har nyss sagt upp kontakten helt med min pappa. Han har behandlat mig väldigt illa som barn (vill inte gå in på detaljer) och jag har sen 14 års åldern knappt haft kontakt med honom.. nu har jag haft lite kontakt med honom via fb men han visar exakt samma tendenser som han gjorde för 15 år sen efter ett tag! Inte klokt att han inte kan ändra sig, efter alla år.. nu blir det inga mer chanser.

• Vilda Tiger

Linn
    Jag har en ergo. Jag är 164 cm och mig sitter den bra på. Den går att reglera ganska bra så jag TROR att den skulle sitta bra på dig med. Har du ingen babyaffär så du kan åka och prova en innan du beställer på nätet? Där brukar de ju vara lite biligare. Manduca har också bra selen. Annars finns ju det som Rosa har: mei thai eller vad den heter. Den har jag dock inte testat själv.

Sthlm
    Usch... så tråkigt att en vuxen människa inte kan behandla sin egen dotter bra. Det finns puckon till allt. Vet inte vad jag ska säga om det. Är det han som skrev då du frågade om välgörenhet? Eller är det en annan släkting? Vad är det han gör som du blir upprörd över?

• RosaNapp

Linn78: mei tai finns både med knytband och spännband och jag gillar ju mei tai
    Eller sjal, men det ville du ju inte ha jag är inte så bra på selar, har inte använt så många olika.

Sthlm: vad tråkigt. Man har ju alltid förhoppningen att folk ska ta till sig NÅGOT när man sagt ifrån.

Jag försöker få i Er gröt, ska ju till förskolan med dom andra, men det går ju inget vidare...

• Kvack

Sthlm: vad tråkigt.

Är arg . Hade bjudit 15 barn, 4 ringde och sa att dom var sjuka men sen så kom det bara 4 barn. Ingen ur hans nya klass kom och dom hörde inte ens av sig. Ganska lågt tycker jag. Dom bjuder jag då aldrig igen. Ja dom som kom hade roligt iallafall.

VT: ja det var jätteskönt att få lite avlastning.

• Vilda Tiger
    Kvack skrev 2011-01-31 09:03:08 följande:
    Sthlm: vad tråkigt.

Är arg . Hade bjudit 15 barn, 4 ringde och sa att dom var sjuka men sen så kom det bara 4 barn. Ingen ur hans nya klass kom och dom hörde inte ens av sig. Ganska lågt tycker jag. Dom bjuder jag då aldrig igen. Ja dom som kom hade roligt iallafall.

VT: ja det var jätteskönt att få lite avlastning.
    Nääää! FY va ruttet! Barnen är ju för små kanske men deras föräldrar borde väl ha vett nog att höra av sig, tycker jag! BRA att det iaf kom några och att de hade skoj.
  • KaOl

sthlm: Fy så trist . Man hade ju hoppats att han verkligen skulle skärpa sig om han nu fick en ny chans!!

Kvack: Åh vad arg jag hade blivit!! Vilken rutten stil! Klart att man hör av sig; oavsett om man tänker komma eller inte. Hur tog han det??

Blä uschlig natt inatt; slutade ju med Dexofen igår, men det funkade inte så bra på natten tyvärr.. Gjorde ont hur jag än låg! Efter en timmes konstant vridande fick det bli en Dexofen ändå.. Jaja det hjälpte ju till slut.
    Idag är första dagen själv hemma. man inser att man är lite handikappad trots att det bara är en så banal sak som en bruten tå! Fick sätta mig på häcken och hasa in i tv-rummet för att få med mig kaffekoppen

• sthlmstjejen

VT: Jo det stämmer att det är han, och det där med välgörenhet störde mig otroligt mkt då jag vet att han alltid sätter sig själv främst, anledningen till att han skänkt nåt just då var att båda hans föräldrar gått bort och att han inte kunde ta hand om allt. Minns tex när vi var små (vi hade det väldigt dåligt ekonomiskt) hade vi inte råd till mat utan åt gröt flera veckor i sträck till middag medan han tar flera tusen kr (av sin ynka sjukpension)och går och köper en kamera till sig och annan mat till sig som han åt med stängd dörr.

Det jag inte gillar är att han fortfarande ska bestämma över mig och mina syskon, mina syskon vågar inte säga ifrån till honom men jag vågar. Man kan säga att han styrde vårat hem med järnhand och var väldigt aggresiv så jag är faktiskt fortfarande rädd för honom, nu har han visat liknande tendenser igen (fast han kan ju inte ge sig på mig på samma sätt) och då backar jag direkt, har knappt sovit nåt i natt eftersom jag höll på att luras in i den fällan igen.

Kvack: Fyyy vad dålig stil!!!

• Vilda Tiger

KaOl
    Hahahahahahahah! Hahahahaha! Jag ser det framför mig.

Jag har haft lite av en depp ett tag. Inte haft så mycket energi, inte velat göra så mkt olika saker men måstat då vi haft en del på agendan. En DEL har ju varit roligt, som några kalas vi har varit på, men resten... blä. Och jag är trött på tidiga mornar och trött på att hålla diet (har ballat ur några dagar, måste ta nya tag) och trött på att barnen är sjuka och hängiga.

Jaja. Det reder sig, får försöka locka hit våren snart så jag kan piggna till lite. Marcus ska jobba borta två dagar nu och det brukar ta lite extra på energin då.

• KaOl

Sthlm: Men JÖSSES vilken pappa!!!!!!! Så GÖR man väl inte!! Bra att du står på dig och försöker hålla emot så att du inte fastnar i rollen som liten flicka igen (kan inom parentes säga att fastän jag aldrig haft några sådana upplevelser m min pappa - vi har haft det bra, men han har jobbat alldeles för mkt och varit väldigt sträng - så har jag oxå väldigt lätt att trilla tillbaka i den där rollen. Svårt att säga emot osv)

vt: hihihi jaa det såg nog lite lustigt ut . Stor kram till dig - det är ju en sådan tid på året när orken ofta tar slut; och har man då dåligt med sömn, dagar som ser lite lika ut osv så är det ju väldigt lätt att åka på en vårdepression. Försök ge dig själv tid, hitta på mysiga saker, skäm bort dig! Kanske ska ta lite paus m dieten några veckor? Behöver ju inte innebära att du svullar - men att du inte behöver tänka på det fullt så mkt. Du har ju varit så himla duktig läääänge nu. Kram!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11