• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Luzorsus: jag får kolla in programmet (är dock lite allergisk mot svenska kopior)

• luzorsus

jag slökollade igår på laptopen då tv:n var ockuperad av gubben och spanska ligan..

• linn78
    KaOl skrev 2011-01-26 22:39:32 följande:
    Kvack: ARTON barn!!??? Imponerad måste jag säga.. Det hade jag aldrig klarat ut
    Oljemassage lät däremot underbart

Linn: berätta mer ! Varför opererar man utsidan? För att det gör ont? Besvärligt m skor? Har rätt stora knölar där med, men de gör åtm. inte ont. Ska bli SÅ skönt att få stortån åtgärdad!
    Jag har breda fötter och då blir knölarna bara större eftersom dom ligger emot hårt mot skorna, det är som brosk som bara växer. Gjorde jätteont så fort jag inte hade gamla uttöjda gympaskor=(  Jag har faktiskt opererat fötterna 2 ggr, första gången sågade/filade dom bara ner knölarna men dom växte tillbaka ganska snabbt. Väldigt ovanligt tydligen. Och det gjorde svinont!!! Både bedövningen som bara bedövade just utsidan på foten och sen efteråt hade jag jätteont länge. Op nr 2 gjorde jag i våras, en fot först och andra 2 veckor senare. Här var bedövningen inte så farlig, nu bedövade dom hela foten istället. Sen sågades lilltå benet av, sattes ihop med en skruv längre in och sen sågade man bort den bit av benet som inte kunde tryckas in. Svårt att förklara men... Första foten hade jag ganska ont i ca 2 dagar sen kunde jag börja stödja på foten. fot nr 2 hade jag knappt behövt smärtstillande men tog ändå första natten i förebyggande syfte. Den foten kunde jag stödja på direkt. Så har du tur så behöver det inte kännas alltför farligt! Men ca 4 veckor tog det innan jag kunde ha vanliga skor, det var ju snö ute då också så jag gick i ett par slitna fejkade ugg-boots för dom var mjuka överallt. Kryckor är ganska bra att ha till hands åtminstone första veckan. Hoppas du fick nån klarhet=)
  • KaOl

Tack för info, Linn ! De gjorde nog någon kombination här om jag förstod rätt; skurit upp 7-8 cm, kapat benet och satt ihop igen + tagit bort en del av knölen. Hade fruktansvärt ont igår men idag är det lite bättre. Knaprar dock vidare på dexofen och Alvedon idag . Glad att vi hade fixat kryckor. De sa att jag inte skulle behöva det, men utan hade jag inte kunnat förflytta mig alls! Skönt att höra att du är nöjd m resultatet!!
    Suck - jag har ju hållit rätt högt tempo ett bra tag, och nu kan jag bara sitta i soffan. Snacka om tvärbroms!! Antar att det är bra.. Men känns väldigt frustrerande att inte kunna göra vad jag vill - jag är inte direkt personen som gillar att be om hjälp. Fast det kanske är bra träning, att öva på det ))

• Kvack

Blev ingen massage igår Passade istället på att hälsa på hos min pappa efter han operation och vi blev kvar där så länge att massagestället hade stängt. Åkte och käkade lite konesisk mat sen gick vi ett tag på marken dom har i Örebro just nu och sen åkte vi och solade lite. När vi kom hem så la vi oss och kollade på 2 filmer innan vi somnade. Vaknade vid 10 idag och tog en lugn frukost. Vid 1 kom R hem igen. Sen kom H hem vid 2 och sen hämtade vi Ida vid 4. Har haft det jätteskönt. 

• KaOl

Luz: hihi råkade hamna på en repris av programmet när jag satt o zappade idag.. Måste hålla med dig!!

Kvack: lät som en mysig dag ändå!!

• jeng

Sitter i fjällen och har fått veta att det troligtvis är ett gallstensanfall jag har, och som har gjort att jag mått dåligt i 4-5 dagar nu.... Får akut lägga om kosten och hoppas att det släpper snart! Inser ju när jag tänker efter att jag har haft det förut, nån knapp vecka med illamående, trötthet, yrsel, och det där magonda under höger revben som jag inte kopplade ihop med resten alls (men det gjorde alltså nån annan igår vilket tipsade mig om gallsten)... Då har det ju bara plötsligt försvunnit iaf, så man kan ju hoppas att det gör det nu med.

Verkar dock som att jag har åkt på ungarnas förkylning också med feber. Hade febern med gallstenen att göra så borde jag ha fått ondare också (om en gallsten hamnar fel på väg ut), så jag får tro att det är två olika krämpor jag kämpar med just nu! Vila vila vila lär det bli. Svärisarna dyker upp måndag kväll här, då får vi ju lite mer hjälp med ungarna iaf! Dom hostar sig igenom dygnet nu och sover i princip inte alls.... 

• luzorsus
    KaOl skrev 2011-01-29 21:41:09 följande:
    Luz: hihi råkade hamna på en repris av programmet när jag satt o zappade idag.. Måste hålla med dig!!

Kvack: lät som en mysig dag ändå!!
  • Lina S

usch helgen är redan slut, går alltid så fort. Får trösta mig med att det bara är 3 veckor kvar till sportlov!

Jag ska också ha barnkalas för Elliot snart och det lär väl bli 15 ungar i alla fall. Någon som har tips på inomhuslekar.
    Vi brukar köra snurra flaskan, den flaskan hamnar på får hämta sitt paket. Men jag skulle vilja göra något nytt i år. Sätta svansen på grisen är ju också en klassiker, men jag vet inte, den känns inte så kul....
    Tips mottages tacksamt!!!!!!!!!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Fiskdamm? Men de får fiska upp en "karta" eller så där de kan se var deras godispåse finns i hemmet? Ööööh, på Benjamins namfest hade vi canvastavlor och färger så de fick måla var sin tavla att ta hem, de som kunde.

Jucea
    Usch, låter jobbigt för dig!

Luz
    Har inte sett honom men ska hålla ögonen öppna. Jag kan tycka det är jävligt snyggt med kavaj och lite backslick med. Det handlar ju om person och tillfälle.

Kvack
    Trist att ni missade massagen men GUD va skönt det låter som ni hade det ändå? Känner du dig återshämtad?

KaOL
    Va skönt att läsa att du inte behöver smärtstillande längre. Hoppas du snart blir återställd!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11