KaOl skrev 2011-01-26 22:39:32 följande:
Kvack: ARTON barn!!??? Imponerad måste jag säga.. Det hade jag aldrig klarat ut
Oljemassage lät däremot underbart
Linn: berätta mer

! Varför opererar man utsidan? För att det gör ont? Besvärligt m skor? Har rätt stora knölar där med, men de gör åtm. inte ont. Ska bli SÅ skönt att få stortån åtgärdad!
Jag har breda fötter och då blir knölarna bara större eftersom dom ligger emot hårt mot skorna, det är som brosk som bara växer. Gjorde jätteont så fort jag inte hade gamla uttöjda gympaskor=( Jag har faktiskt opererat fötterna 2 ggr, första gången sågade/filade dom bara ner knölarna men dom växte tillbaka ganska snabbt. Väldigt ovanligt tydligen. Och det gjorde svinont!!! Både bedövningen som bara bedövade just utsidan på foten och sen efteråt hade jag jätteont länge. Op nr 2 gjorde jag i våras, en fot först och andra 2 veckor senare. Här var bedövningen inte så farlig, nu bedövade dom hela foten istället. Sen sågades lilltå benet av, sattes ihop med en skruv längre in och sen sågade man bort den bit av benet som inte kunde tryckas in. Svårt att förklara men... Första foten hade jag ganska ont i ca 2 dagar sen kunde jag börja stödja på foten. fot nr 2 hade jag knappt behövt smärtstillande men tog ändå första natten i förebyggande syfte. Den foten kunde jag stödja på direkt. Så har du tur så behöver det inte kännas alltför farligt! Men ca 4 veckor tog det innan jag kunde ha vanliga skor, det var ju snö ute då också så jag gick i ett par slitna fejkade ugg-boots för dom var mjuka överallt. Kryckor är ganska bra att ha till hands åtminstone första veckan. Hoppas du fick nån klarhet=)