• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Kvack: vad tråkigt! Hoppas han inte bldv alltför besviken.

Sthlm: fy vad jobbigt. Bra att du orkar sätta stopp.

VT: hoppas det snart känns bättre. Kanske varit lite mycket så du behöver en liten paus bara?

Tvärtom här, så har jag energi nu. Fortfarande inte helt 100, men har gått på första promenaden på länge!
    Byzorna sitter bättre och bättre också men magen är inte rolig alltså. Det är jag lite deppad över. Får nog bli op på den den. Ytligt, men sant.

A trillade ur sängen inatt! Dunk hördes det, följt av ett vrål. Skyndade tyst dit, då bara han samlar ihop snuttarna, klättrar upp och lägger sig och somnar! Märkte inte ens att han blev kollad sas. Trött unge

KaOl: ha ha. Det skulle jag vilja se

• Vilda Tiger

Rosa
    Men goa A... rumpnisse!

Sthlm
    :-O Näää! Dumma han! Usch va jobbigt att falla tillbaka sådär i gamla roller, men jag är precis likadan vad gäller min mamma. Hon var inte dum på det sättet men vi har en mycket knepig relation till varandra.

Ja, jag ska skämma bort mig själva litegrann extra. Jag var på gymet idag och svettades lite extra och så gjorde jag god, men nyttig, mat då jag kom hem. Det känns redan lite bättre. Lyckeli ska åka till sin farmor och farfar imorgon där hon ska leka med sin kusin under eftermiddagen och då ska jag och Benjamin göra något skoj, tror jag. Bada tillsammans eller så.

• Mareldsbarn

VT; Självklart kan du låna vagnen! Bara att hojta när det närmar sig i höst Trist med depp men det är klart att sjuka barn tär på en bland annat för att vardagen inte  blir som man önskar. Bra att du tog dig till gymmet. Jag b rukar i varje fall må lite bättre efter ett sådant pass. Hoppas dessa två dagar går bra nu. Jag förstår vad du menar med att det tar på energin att vara själv med barnen. Nu har jag ju bara ett barn men det tär ibland det med Speciellt när hon inte sover gott om nätterna...

Rosa; Vad söt han är A

Nu har jag "flyttat" till min lägenhet och sovit där ett par nätter. Julia gjorde premiär igår. Då kom D över på middag och lekte lite med henne och sen när det var sängdags så gick han hem. Nattningen gick bra och Julia sov bra hela natten förutom någon vaken stund runt 05 för att sedan somna om och sova till 07.15 då vi gick upp och gick till dagis. Idag sover jag jouren på jobbet så nu får hon sova 2 nätter hos D och sen på onsdag är hon åter hos mig. På torsdag kommer mina föräldrar från sthlm ner och hämtar henne på dagis. Då bor dom i min lägenhet med mig och Julia under helgen. Det blir bra. Ja även om jag har tyckt att mycket varit sjukt jobbigt under hela hösten fram tills nu så har det gått rätt bra ändå. Haha lätt att säga så nu i efterhand Men jag syftar på själva övergången med flytten utifrån Julias perspektiv. Det har ju ständigt kretsat utifrån hennes perspektiv vilket vi båda (jag och D) har prioriterat och det känns mycket skönt. Jag själv känner nog att jag behöver lite tid nu på egen hand att hitta tillbaka till mig själv rent känslomässigt men som sagt -det får ta den tid det behövs till det.

Nu mera jobb.

• luzorsus

Kvack: Vad dålig stil! Förstår att du är arg!! Hur kan man göra så?

Sthlm: Tråkigt,men att ha en relation man inte får ut något av är inte hälsosamt.

• luzorsus

Sthlm:menade mer att ha en relation med någon där man far illa är ju aldrig bra..starkt av dig att säga ifrån då det är din pappa det gäller,

• Vilda Tiger

Mareld
    Det där kan ju ta ett tag, rent känslomässigt, att komma över, eller hur jag ska uttrycka det. Acceptera. Ge dig själv tid och låt det ta låååång tid om det nu behövs. Flera år kanske krävs innan du kan vara neutral till det hela, vad sjutton vet jag? Iaf - skönt att det verkar gå så himla bra för Juliaskruttan, allt det här. Jag hojtar till närmare resan sedan till hösten. Och ja, det VAR skönt att gå till gymet. Jag svettades bort ett antal kalorier och sedan kändes det lite, liiiite lättare.

• Mareldsbarn

Sthlm; Hur kunde jag missa ditt inlägg? Nåväl, nu har jag läst om och läst rätt. Vad ledsen jag blir när jag läser om din pappa. Samtidigt tänker jag hur ofantligt stark du är och jag blir så glad när jag ser att du ser vad som inte får dig att må bra i din vardag och väljer att varar rädd om dig och därmed "plocka" bort sådant. Förstår om det är jobbigt. Usch vilken situation men en klapp på axeln till dig!

• Rimfolina

Kvack: Vad dålig stil! Tur att några kom i alla fall!

sthlm: Usch, det låter inte bra! Skönt att du ser problemet innan du "fastnar" den här gången och att du faktiskt kan välja bort honom. Det är ju inte så lätt när man är liten... Kram.

VT: Kram. Hoppas att det känns bättre nu och att dagarna utan M går fint!

Mareld: Vad roligt att höra att det gått bra för Julia! Ni är så duktiga på att sätta henne först trots alla era egna känslor och problem. Kram.

KaOl: Haha, det låter lite kul men jag förstår att det inte är fullt lika roligt för dig... Hoppas att det känns bättre nu!

Rosa: Åh, lilla sötnöten...

• KaOl

... då skulle ni se mig åla upp- och nerför trappan; oxå mkt vacker syn .
    Blä har nog lekt lite för mkt superwoman idag.. Foten helt varm, svullen, dunkar o är öm . Känns bara så dumt att inte kunna hjälpa till så mkt här ..

• RosaNapp

KaOl: du är ju inte van att ta det lugnt, klart det blir jobbigt då. Men en nyttig läxa kanske . Lyssna på foten nu. Hoppas det känns bättre imorgon.

Idag har A gått omkring med sina snuttar: "jag älskar mina snuttar" och gosat och kramat med dom. Åkte med en bil och en strumpa med Rorry på på ett hörn också
    Är så kul att höra A PRATA nu! Det går framåt för varje dag.

Och häromkvällen är barnen skulle säga godnatt till Er så tog E tag i hans hand och skakade den och sa Goddag! Då kläcker Er G´daa-da-da! Han är såå intresserad av språk!!! Han pratar ju inte i den meningen att det han säger är riktat- mer än mamma ibland då- men han härmar ju klockrent en del! Fascinerande!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11