• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • sthlmstjejen

Rosa: Häftigt att Er verkar så pratglad, då A inte alls var det förut (om jag inte minns helt fel nu) Att barnen kan vara så olika trots att de är uppväxta i samma miljö, tycker att det är häftigt att se på mina barn också!

VT: Förstår att det känns motigt i vardagen, med sjuka barn. Hur går det med sömnen? Hoppas att lillen sover bättre nu, iaf när han är frisk

KaOI: Ta hand om din fot, du verkar så aktiv hela tiden Men jag vet att det är svårt, själv opererade jag bort en del av ett stort födelsemärke (har fortfarande 2 op kvar och har redan gjort 3 så det var STORT!) och efter första op så vilade jag en dag sen var jag uppe på benen som vanligt. Slutade med att jag fick en stor infektion som tog en månad att få ordning på, så ta det lungt!

Mareld: Skönt att det går bra med separationen, är imponerad över dig och D som kommer så bra överens trots allt. Inte många som gör det.

Tack för alla kramar Känns lite bättre idag, det som känns tungt är att mina syskon inte alls är på samma plan som mig, de har ju blivit utsatta för liknande saker (men för mig var det nog värst) men de väljer ändå att ha kontakt med honom, känns inte som de förstår mig. Men jag försöker att inte älta det så mkt.

• Lina S

Sthlm - fy så vidrigt gjort av din pappa, sätta sig med annan mat själv i ett annat rum! Nä en sådan människa förstår jag att du inte vill ha kring dina barn.

Mareld - fint att ni sätter Julias behov först. Hon kommer ju inte minnas att det varit på något annat sätt sen, ända ganska bra att hon är så liten.

Kaol- stackars dig, inte kul att ha ont. Hoppas det släpper snart!

Kvack - jag hade blivit tokig om Elliots kompisar hade gjort så. Det är verkligen inte ok. Tur att kalaset blev bra ändå.

Fiskdamm brukar vi ha VT - jag har gjort en fin själv med laminerade fiskar på, en traditionell då, men en godiskartjakt kan man ju också ha. Men 15 kartor känns lite mycket, de får nog gå i grupper då.  Canvastavlor är en jättekul idé, jag har tänkt på det själv, men det blir ju ganska dyrt när det är 15 barn. Kanske får komma på något enklare pyssel, kan ju kolla med de som har förskoleklassen på jobbet!

Ingen som vet någon kul lek. Dansstop kanske fungerar när man är 5 år? Har inte provat det än.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Kvack

Ballongjakt funkar nog i alla åldrar. Knyt fast en uppblåst ballong runt benet, skydda din egen samtidigt som du ska trampa sönder dom andras.  Det tyckte alla här var kul.

• jeng

Jaha, trolig lunginflammation på Tage... Finfint.... Vilken semester!

• 3 barns mamma84
    jeng skrev 2011-02-01 20:19:46 följande:
    Hur misstänkte att du var gravid efter Ted ?
    Ammade du ?
    Jag delammar och misstänker att jag är gravid men jag är inte säker men har fortfarande inte fått mens och jag har haft molvärk men ingen mens kommer och bara massa flytningar kommer ..
    Elias är 9 veckor idag ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • KaOl

Jucea: men stackare!! Är han mkt dålig??

• RosaNapp

Idag blir barnen hemma, dom ville det fast så mycket hemma kommer vi inte vara ändå, har en del ärenden att göra idag.

Jucea: ojdå, stackare. Hoppas han snart är bättre. Hur vet man om det är det?

• Vilda Tiger

Jucea
    Jag undrar samma; Hur vet man det? Usch va trist, och på semestern och allt. Hur har ni det annars i fjällen? Åker du skidor eller är det "framförbrasanhäng"?

Rosa
    Gott att man kan välja det om barnen och man själv vill.

Jag ska just börja läsa "du leder" av Mia Törnblad (heter hon så?). Är det någon av er som har läst den? Den handlar om hur man utvecklar och förättrar sitt ledarskap. Jag har ju blivit ordförande i styrelsen här i området och sedan leder jag ju många tonåringar i mitt yrke, så jag tänkte jag kunde lära mig en del av den.

• 3 barns mamma84
    jeng skrev 2011-02-01 20:19:46 följande:
    Fy vad jobbigt !
    Undrar oxå hur man vet på dessa små barn ..

Feber är något som kan komma har jag hört alla känner inte häller efter om de har inflamation men det vanliga är ju feber och ont ..
    Hmm
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sthlmstjejen

Har känt av bebben igår och idag! Väldigt mkt tidigare än med de andra, men en härlig känsla!

jucea: Usch, Milo hade också lunginflammation för ett par år sen och blev direkt bättre av penciliinet men var tvungen att vara hemma i 2 veckor för att inte utsättas för så mkt bakterier.

2 barns: En till.. redan?!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11