sthlmstjejen skrev 2011-02-07 11:22:59 följande:
jucea: Tack för ditt utförliga svar! Tar gärna länken
Jo ris är det enda som fungerar för mig tyvärr, pasta går absolut inte att äta och inte potatis heller. I princip tomat och kokt morot i grönsaksväg.. lax äter jag mkt och det går bra. Stekt mat går inte heller så bra, men särskilt fet mat kan jag inte äta. Ska testa att steka laxen idag iaf

Med en creme fraishesås.. Vitt bröd går INTE bra alls, men däremot fullkornsbröd om jag bara äter en skiva. Så det är verkligen individuellt. Jag har provat mig fram och det jag inte tålde en gång så provar jag det efter ett tag igen, som tex igår med potatisen, men det gick ju inte. Ja känner mig så begränsad men jag lär mig!
Ja, man måste prova sig fram! Det är väldigt individuellt vad kroppen tål, och riktlinjer är ju bara riktlinjer. Tex så kan potatis gå bra i viss form, eller ihop med viss mat, men inte i annan form eller med annan mat! Det är lurigt! Men skönt att ris fungerar för dig iaf, det är ju skönt att ha nåt "tillbehör" som fungerar!
Har länkar till två trådar. En med start nu i januari, det är lite mer folk och lite mer aktivt. Kommer fortfarande in nya där!
www.familjeliv.se/Forum-24-64/m56264390.html
Den andra här är start i oktober, och det är lite mer invanda lchf-ätare där nu, inte lika mycket aktivitet men jättebra stöd ändå! Men inte lika mycket snack om kilona som försvinner eller inte försvinner osv! Så det kanske du tycker är lugnare
www.familjeliv.se/Forum-24-64/m55098400.html