• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • 3 barns mamma84
    sthlmstjejen skrev 2011-02-03 14:06:40 följande:
    Har känt av bebben igår och idag! Väldigt mkt tidigare än med de andra, men en härlig känsla!

jucea: Usch, Milo hade också lunginflammation för ett par år sen och blev direkt bättre av penciliinet men var tvungen att vara hemma i 2 veckor för att inte utsättas för så mkt bakterier.

2 barns: En till.. redan?!
    Inget som är planerat alltså så jag hoppas in i att jag inte är det.
    Så se nu ska vänta 2 veckor och se om mensen kommer eller inte har likom inte änns börjat men jäklar vilka molvärk + flytningar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • RosaNapp

Sthlm: va kul har ni berättat för någon än?

Idag har vi varit ute hela dagen. Först öf, sen bvc och sen affären för fredagsmys. Jag är nog mer slut än barnen

Men jag gillar inte öf. Vet inte hur det är med era, men här är det fullt med mammor som släpper sina barn vind för våg. Dom tycks missförstå att personalen är inte till för barnpassning. Eller jag

• KaOl

Sthlm: mysigt m bebis!! Mår du bättre nu?

• sthlmstjejen

KaOI: Jag mår bättre nu, att jag mådde så dåligt berodde till stor del INTE på graviditeten som jag förut trodde utan att jag har en tarmsjukdom, IBS, som jag inte visste att jag hade. Nu har jag lagt om kosten helt och då blev jag som en helt annan människa!

Rosa: Jag har berättat för mina syskon som blev jätteglada, i övrigt inga fler! Störigt med ÖF, var så länge sen jag var på ett sånt, var på svenska kyrkans förut och där var det lungt och bra, var på ett "vanligt" ÖF och där var det kaos. Mammorna fikade och brydde sig inte att ungarna slogs hej vilt!

• Rimfolina

VT: Jag och min kollega fick den i julklapp av en av våra anställda som vi skickat iväg på en föreläsning med henne men jag har inte fått tillgång till den ännu då Helena läser den först. Men jag tror att den är bra!

• linn78

Tack för hjälpen med bärselar. Det verkar som ergon är ganska stor när man är liten=(  Och en mei tai har jag ju men jag hittar inte den!!! Hur kan saker bara försvinna? Jag har förmodligen lagt den på ett superbra ställe...

• jeng

Lunginflammation kan man misstänka om barnet har haft feber och varit sjukt i 3-4 dagar, sen verkar det bli bättre, och så pang nästa dag är det sämre igen. Det är främst allmäntillståndet och en jobbig hosta man ska gå på.

Iaf så var det inte vi som misstänkte det, utan läkaren på jourcentralen i Sälen. Dom ändrade sig sen till att det nog bara vara en riktigt jobbig influensa. Och visst minsann, den ligger vi med nu allihopa!! *suck* Nu är vi iaf hemma igen.... 

• Vilda Tiger

Rimfo
    Jag har bara läst lite men jag tror nog jag kan få ut en del av den.

Jucea
    Näää, så trist! Men gud va skönt ändå att det inte var lunginflammation. Har ni fått ut något av semestern ändå?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11