• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • linn78

Ja, det är ju lite som att prata i sömnen/gå i sömnen. Axel svarar också men lyssnar inte riktigt på vad vi säger. Eller vill inte lyssna för han är så ledsen.  Ivan både pratar och går i sömnen jättemycket, det är ganska kul att höra hans totalt knasiga svar på mina frågor=) Mindre kul då jag fick en rak höger mitt i ansiktet för han drömde något (han hade sett någon fighter film innan han gick och la sig...)

• jeng
    linn78 skrev 2011-02-07 22:04:35 följande:
    jucea: vet du nån lchf kokbok som inte är så liberal? Dom jag sett har ju varit väldigt frikostiga med kh jämfört med vad jag vill äta..
    Dahlqvists (airams) borde väl inte vara så liberala...? jag har den som heter guide och kokbok, men minns ärligt talat inte just nu hur strikt den är. skaldeman har en del "recept" i sin gi noll, som gäller för de olika faserna. men ärligt talat så blir ju recept på strikt lchf inte mycket till recept! Inte blir det några fina bilder heller, utan färggranna grönsaker och allt sånt. så jag fölrstår lite varför det inte finns så många!
  • RosaNapp

linn: men det låter våldsamt, du får förbjuda såna filmer A är på väg ur sin mardrömsfas nu. Han har ju länge vaknat och skrikit/gråtit och inte varit riktigt kontaktbar, men nu äntligen så har han börjat kunna svara och lyssna på att man är där. Men det ÄR ju jobbigt när dom skriker och man inte kan göra något och inte fattar vad dom vill eller om dom ens VLL att man är där. Men det vill dom nog.

A fick alvedon mot växtvärk för ett tag sen. Vet inte om det var växtvärk, men när jag frågade om han hade ont så var det där han svarade att det gjorde ont, benen. det kan vara lite diffust så svårt för dom att svara på också, men det brukar ju vara på kvällen/natten det onda kommer isåfall.

• jeng
    linn78 skrev 2011-02-07 22:13:53 följande:
    Ja, det är ju lite som att prata i sömnen/gå i sömnen. Axel svarar också men lyssnar inte riktigt på vad vi säger. Eller vill inte lyssna för han är så ledsen.  Ivan både pratar och går i sömnen jättemycket, det är ganska kul att höra hans totalt knasiga svar på mina frågor=) Mindre kul då jag fick en rak höger mitt i ansiktet för han drömde något (han hade sett någon fighter film innan han gick och la sig...)
    Ja precis. Men jag föreställer mig mer "knäppa" svar av nån som pratar i sömnen. Typ man frågar "vad gör helge" och dom svarar "han sitter uppe i trädet och skalar apelsiner, för det är torsdag imorgon"... ja, kanske inte riktigt, men inte på det viset som ted svarar. visst att han har ju rätt litet ordförråd, men han sa ju klart och tydligt åt mig att inte sjunga, att han ville ligga i tages säng (gick dit) sen ångrade sig och sa att han skulle ligga i sin säng (och gick dit istället) tex....

men växtvärk skulle ju kunna stämma... han har svårt att vara still, och åmar sig nästan lite... så det kan vara det! 
  • linn78
    jeng skrev 2011-02-07 22:17:59 följande:
    Dahlqvists (airams) borde väl inte vara så liberala...? jag har den som heter guide och kokbok, men minns ärligt talat inte just nu hur strikt den är. skaldeman har en del "recept" i sin gi noll, som gäller för de olika faserna. men ärligt talat så blir ju recept på strikt lchf inte mycket till recept! Inte blir det några fina bilder heller, utan färggranna grönsaker och allt sånt. så jag fölrstår lite varför det inte finns så många!
    ja, jag har en av dahlqvist, den är helt ok.  Nä helt strikt blir ju bara ett recept i stort sätt=) Men att göra lite olika på runt 5-10 kh är inte så himla svårt att få till tycker jag...

Rosa: Dom filmerna är förbjudna nu så länge lillebror sover i vår säng, ska han kolla på såna får han sova i soffanGlad
  • jeng

Fick nu tips om att det kan vara hostmedicinen!!! Mollipect ger ofta oro och kan också ge hallucinationer!!! Det känns ju kul att ge till sina ungar!

• sthlmstjejen

jucea: Vad jobbigt för honom Mina har aldrig fått nån biverkning av Mollipect men å andra sidan verkar den inte hjälpa mot hostan heller

Rosa: Nej vi kommer inte, vågar inte resa så sent i graviditeten Men det hade varit jättekul att träffa er, ni känns som mina vänner trots att jag inte träffat nån av er! Ang utekvällen tyckte jag bara att du var värd en kväll ute och bara rå om dig själv!

Actimel kanske jag ska testa, jag skulle velat ha det som dig Rosa att tåla pasta, för jag ÄLSKAR pasta. Godis, läsk osv är inte ens att tänka på så jag undrar om jag kommer att gå ner under denna graviditet Laxen igår gick iaf bra!

• jeng

Nu har jag med börjat nalla av Tages hostmedicin... Fy fan för denna hosta!
    Börjar känna mig någorlunda kry i övrigt iaf, alltid nåt. Men ont i hela kroppen av hostandet, och trött av dålig sömn...

• luzorsus
    jeng skrev 2011-02-07 23:09:54 följande:
    Fick nu tips om att det kan vara hostmedicinen!!! Mollipect ger ofta oro och kan också ge hallucinationer!!! Det känns ju kul att ge till sina ungar!
    Vi ger inte mollipect av den anlending att vi läst om de vanliga biverkningarna...sen har även läkare sagt till oss att mollipect eller lite varm dryck är sak samma...enda hostmedicinen vi har gett är Cocchilana Etifyn...vid väldigt besvärlig torr rethosta,en dos inför natten.
  • Vilda Tiger

Jucea
    Hoppas att ni slipper den här hostan snart. Usch för sånt! Och så väcker man bara varann hela nätterna...

Jag har tagit med mig hela familjen till badhuset här i Mölndal idag. Skoj som bara den, men Benji hade bara roligt om han var klistrad på mig. Pappa gick INTE, för han var nämligen inte med, enligt Benjamin. Istället var det en annan, mycket pappa-lik man, UTAN GLASÖGON, med. Och han var ganska otäck, faktiskt. Kom han för nära så började Benjamin grina. Haha! Sötrump. Vi hade jättskoj iaf, jag kände att det var första ggn på länge som jag och Benjamin gjorde nåt tillsammans bara vi, för HANS skull, då vi badade i varma bassängen medan Lyckeli och Marcus var i äventyrsbadet. Han hänger ju mest med annars. Men som sagt - mycket mysigt.

Imorgon ska jag klippa mig, och det blir nog ännu steget kortare än förra ggn. Har inte råd att färga men jag får lägga in en egen färg hemma sedan. Helgen är fullbokad, med inflyttningsfest hos en av Marcus vänner på lördag och sedan kalas för min systerdotter på söndag.

Benjamin fattar krypen nu rejält och då går det undan här hemma, ska ni veta. Det finns ju massa roligt att upptäcka och ska man hålla jämna steg med storasyrran så får man ligga i. Han vill gärna hålla oss i händerna och knata omkring med, men man går ju som en räka då så det blir inte långa stunder.

Jag tränar på två dagar i veckan, och det går bra. Skönt att komma iväg de stunderna. Dock står vikten still igen, sedan tre veckor tillbaka. Jag har svårare och svårare att gå ner nu och det stör mig, för jag väger ju bara precis under 80... jag hade hoppats jag skulle kunna närma mig 70 innan det stannade av och jag fick slita mer. Men jag ger inte upp - NÅN gång ska jag väl nå mitt mål, tycker jag!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11