• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Jag är riktigt imponerad över hur snabbt det går för A och pottan nu. Var ju inte många dagar sen som han gick på den OCH kissade efter att jag sagt till. Idag sprang han själv dit, men hann inte riktigt. Men han försökte när han kände sig kissnödig. Superbra

• Vilda Tiger
    RosaNapp skrev 2011-02-14 14:26:47 följande:
    Jag är riktigt imponerad över hur snabbt det går för A och pottan nu. Var ju inte många dagar sen som han gick på den OCH kissade efter att jag sagt till. Idag sprang han själv dit, men hann inte riktigt. Men han försökte när han kände sig kissnödig. Superbra
    Va roligt! Lyckeli sitter gärna på pottan men det har bara hänt enstaka gånger att det kommit något.

Nu verkar hon vara sjuk, lillskruttan. Vi fick en tredje förkyldning på raken här i dagarna så snoret flödar, men idag är även ögat helt geggigt. Hon vill inte äta och hon sover just nu på soffan.
  • KaOl

Måns säger till när han behöver bajsa, det har han gjort i ca ett halvår (både hemma och på dagis). Om man sätter honom på toa så kissar han, men det kommer även i blöjan. Antar att det bara ska till en liten ansträngning från vår (och dagis) sida för att han ska bli torr.. tänkte ta tag i det när overall-perioden är över!

vt: stackars lyckan . Hoppas det går snabbt över!

Hihi fascinerande! var och tog bort stygnen från foten idag (och fick nytt gips); helt otroligt vilken skillnad mot före operationen!!! här ska shoppas skor!!

• sthlmstjejen

Rosa: Härligt jobbat A!

Oj vad länge sen det var jag bytte blöja, blir skumt i augusti igen att börja om Men jag tränat alla mina barn mkt med pottan, inte väntat tills de är mogna utan kört på De har ju tyckt att det var kul och jag har tyckt att det är jätteskönt att de varit blöjfria vid 1,5 år både hemma och på dagis... men det är olika vad man tycker.. min systers son blev torr när han var 3 år och de försökte aldrig lära honom, en dag ville han bara inte ha blöja.

• RosaNapp

Sthlm: tur man inte glömmer jag håller med egentligen, men orkade inte ta tag i det med A när jag var gravid med Er så jag får skylla mig själv där Er däremot har jag redan börjat sätta på pottan lite. Sen ser han ju A nu

Barnen är snoriga och hemma från förskolan. Nu vore det skönt om våren kunde komma någon gång!!

• tessiej

Här hemma är det sjukstuga :( både jag och Ebba fick magsjuka igår så sambon fick vara hemma från jobbet idag. Jag har än så länge *peppar peppar* fått behålla det lilla jag ätit/druckit sen igårkväll.. För Ebba kom det upp imorse igen.
    Nu hoppas jag Iza och Robert inte får magsjuka..

Näe nu ska jag sätta mig i soffan och mysa med Ebba framför saltrkråkan. Sambon får ta Iza och roa henne en stund tills det är dags för amning igen!

Ebba 080805 & Iza 101115
  • jeng

Hämtade hem sjuka ungar från dagis idag. Tage har börjat hosta igen och är superslemmig och dregglig. Ted slipper iaf hostan... Jag har själv haft rethosta HELA dagen. Inte alls funkat med halsbrännemedicinerna idag, och nu på kvällen så kollade jag i halsen och det är rött och irriterad, och tungan är full med blåsor... Spännande värre, men nåt nytt verkar det ju vara på gång... Trist... Man kan tycka att det räckte med influensan!

Ska jag säga nåt positivt så är det här iaf bara en konstant irriterande rethosta, medan influensahostan var ju hosta-till-du-spyr-hosta....  

• Kvack

då är det antagligen influensahosta vi har här nu då. Den kom direkt efter magsjukan.

• jeng

Idag gjorde vi pricktest på Ted och det visade inget, så det var skönt. Men det är ju väldigt tvetydigt, speciellt med småbarn. Uppenbarligen ÄR han ju allergisk mot gräs och evt besläktade saker (frön mm) om man ska gå på symptom, så märker vi att det blir jobbigt i sommar så blir det medicinering ändå! Skönt att det kollas upp och följs upp vidare.
    Sen har Ted äntligen fått utskrivet pulmicort och airo-nånting för luftrören! dock hade dom glömt receptet på andningsmasken, så vi kan inte börja använda det än som vi hade velat eftersom han är förkyld nu. dom klassade honom som förkylningsastma, vilket ju är i princip samma sak som jag har. när vi var där nu så sa dom att det absolut verkar som att han ska få nytta av det. och dom tyckte att tage också borde kollas för han lät likadan. så det får vi väl ta tag i senare med, när han är lite större.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11