sthlmstjejen skrev 2011-02-11 08:20:39 följande:
jucea: Vad jobbigt för dig! Har tyvärr inga råd att komma med... mår själv mkt bättre men jag verkar ändå tåla mer än vad du gör. (Har dock inte problem med halsbränna)
Är så glad att jag får må bra efter att ha mått dåligt i 2 mån, är verkligen tacksam nu! Tom så bra så att vi haft sex flera dagar i rad nu hihi

har inte haft det i tankarna på länge eftersom jag kämpat mot illamående och magproblem.
Nej, halsbrännan och magen reagerar ju på olika saker. Så därför får jag väl utesluta mer saker också. Men igårkväll tog vi jättetidigt i säng och hade myskväll. Pratade, såg tv, drack vin och åt choklad, och trots vinet och chokladen så var det den bästa natten gällande halsbrännan på flera veckor. Så jag reagerar inte alls på de där "gamla vanliga" grejerna. Som sagt äter jag ju lchf för att bli kvitt halsbrännan på ett bra sätt, och där är det ju fet mat och stekt mat som gäller... Går helt emot riktlinjerna som finns för halsbränna. Allt de kunde säga om det på matstrupskliniken där jag gjorde tester var att "så är det, man får prova sig fram".
Superskönt att du får må bra. Jag hade ju en riktigt dålig period med halsbrännan i somras/höstas, och det var efter det som jag sökte läkare för det. Då dubblade hon min dos medicin och det var ju som natt och dag! Minns hur härligt det var att plötsligt kunna LEVA igen lixom...