• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng
    sthlmstjejen skrev 2011-02-11 08:20:39 följande:
    jucea: Vad jobbigt för dig! Har tyvärr inga råd att komma med... mår själv mkt bättre men jag verkar ändå tåla mer än vad du gör. (Har dock inte problem med halsbränna)

Är så glad att jag får må bra efter att ha mått dåligt i 2 mån, är verkligen tacksam nu! Tom så bra så att vi haft sex flera dagar i rad nu hihi har inte haft det i tankarna på länge eftersom jag kämpat mot illamående och magproblem.
    Nej, halsbrännan och magen reagerar ju på olika saker. Så därför får jag väl utesluta mer saker också. Men igårkväll tog vi jättetidigt i säng och hade myskväll. Pratade, såg tv, drack vin och åt choklad, och trots vinet och chokladen så var det den bästa natten gällande halsbrännan på flera veckor. Så jag reagerar inte alls på de där "gamla vanliga" grejerna. Som sagt äter jag ju lchf för att bli kvitt halsbrännan på ett bra sätt, och där är det ju fet mat och stekt mat som gäller... Går helt emot riktlinjerna som finns för halsbränna. Allt de kunde säga om det på matstrupskliniken där jag gjorde tester var att "så är det, man får prova sig fram".

Superskönt att du får må bra. Jag hade ju en riktigt dålig period med halsbrännan i somras/höstas, och det var efter det som jag sökte läkare för det. Då dubblade hon min dos medicin och det var ju som natt och dag! Minns hur härligt det var att plötsligt kunna LEVA igen lixom... 
  • luzorsus

Inspirerad av VT:s apsnygga klippning så har jag bokat klipptid idag...ångest :) men kul...får lika ont i  magen när jag ska till frisören som till läkaren...:)Klippte mig sist hos frisör november 2007!!!!!

• Vilda Tiger
    luzorsus skrev 2011-02-12 10:00:30 följande:
    Inspirerad av VT:s apsnygga klippning så har jag bokat klipptid idag...ångest :) men kul...får lika ont i  magen när jag ska till frisören som till läkaren...:)Klippte mig sist hos frisör november 2007!!!!!
    Ååååh
  • Vilda Tiger

Äh, jag hann ju inte skriva klart! Åh, va roligt, Luz! Jag själv älskar att gå till frissan och det är för att jag har en så BRA frisör. Eller, det är ett bra ställe, jag har inte samma frisör hela tiden. Men de blir så FINT där, fint och kort utan att bli "piffigt" och tantigt. Satsa! Det är bara hår, det växer ut och en ångrar sällan det man göra, bara det man inte gör.

• luzorsus

Jo det är ju så Vt,har ofta klippt mig hos en vän men blivit lite less...är ju både positivt och negativt med att man är vänner,hon ser ju mig på ett sätt som är svårt att komma ifrån så den här gången blev det en helt ny frisör på en ny salong

• sthlmstjejen

Jag ska också klippa mig, om en vecka tänkte jag.. vill fira då att jag förhoppningsvis är klar med bokslutet
    Din nya frisyr var jättesnygg VT, luzor hoppas det blir bra på dig!

• Vilda Tiger
    Ja, jag gillar min friss jättemycket! Men jag inser att jag kommer att behöva klippa mig oftare än var fjärde månad nu om jag vill behålla den.

Idag ska vi på kalas med två snoriga barn. Denna förkylning och hosta, alltså... den kan dra väldigt långt bort nu tycker jag.
  • luzorsus

bokade in en tid direkt om 8 veckor,han frågade om jag ville boka nästa tid redan nu och det var ju lika bra annars blir det aldrig av

• RosaNapp

VT eller Lana: någon av er som är intreserad av ett blöjpaket, Libero up'n go storlek 4 för en billig peng? Tänkte jag kan ta med det när/om vi träffas när vi ska till Lek o Buslandet.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11