• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • KaOl

Jucea: Jobbigt m sådan hosta; dock har jag oxå hört, som Luz, att Mollipect inte har större efftekt än varm dryck. Se om du kan få Coccilana utskrivet istället (de flesta sover gott på det; jag reagerar dock tvärtom och ligger vaken hela natten, är tydl oxå en biverkan. Kan vara bra att veta att det kan bli så - men man hostar ju inte iofs )

vt: hihi söte-benjamin!! Hos oss är det likadant fast tvärtom; om J tar på sig glasögonen (har dem bara när han jobbar) så blir Måns livrädd för honom
    Du är jätteduktig som kämpar på med vikten. Mäter du midja, lår etc?? Eftersom du kommit igång så bra m träningen så går du ju säkert upp i muskelmassa en del och vikten står då still.. Men i långa loppet hjälper ju träningen/musklerna dig att fortsätta gå ner i vikt.

Suck, jag hade oxå kommit igång fint med träning 2-3 ggr i veckan men nu sitter jag ju nästan bara. Sjutton så snabbt man tappar!! Idag har jag tagit mig runt och städat toa + dammtorkat lite; sitter nu i soffan, helt slut i kroppen. Inte klokt ju!! Gått ner i vikt (ca 1 kg ) har jag gjort på de här två veckorna - tror tyvärr att en hel del är muskler och inte det där fettet jag vill ha BORT!

Hmm funderar på om jag är en pedagogisk eller tyrannisk mamma??? De stora barnen har en äcklig vana att kissa i duschen. Trodde jag hade fått dem att sluta med detta men nu bara STINKER det urin från duschen - och det är bara de som duschar där... När de kommer hem idag får de den roliga uppgiften att rensa avloppsbrunnen från allt stinkande gegg + skura duschen.. Tänkte att det kanske kan få dem att kissa i toan istället!!??

• KaOl

.. har förresten kommit fram till att det är omöjligt att ta sig ut till kunder nästa vecka. Läkaren sjukskrev mig till 13/3 men jag har ju lite optimistiskt tänkt att jag visst kan börja redan på måndag.. Så blir det inte; halvtids arbete hemifrån känns mer ok

• jeng

KaOl,
    Bra lösning på kissproblemet! Tycker inte det är mer än rätt!

Mollipecten lossar slemmet för mig faktiskt, sen blir det lugnare ett tag. Men skulle jagha full effekt skulle jag nog få ta var 3e timma och inte var 6e Ungarna hostar inte direkt mycket nu så det är skönt iaf. Och jag ska trotsa både hosta och snöoväder och köra till jobbet nu.... MÅSTE jobba, vi har ett viktigt möte imorrn som jag måste förbereda... suck... 2 timmars sömn inatt tror jag. Har numera 2 ungar som vägrar sova om nätterna.....  

• Kvack

Jucea: jobbigt när barnen inte vill sova på nätterna.

Kaol: usch för kissdoftande duschar.

VT: vad mysigt att åka och bada hela familjen.

• Vilda Tiger

kvack
    Ja, det var verkligen mysigt!

KaOl
    Ja, jag mäter men det händer inte ngt där heller. Eller jo, jag har gått ner 3 vm i midjan sedan 1 dec, men det har inte hänt något de tre v jag har stått stilla (eg gått upp lite) nu. Men jag funkar tydligen så, har haft såna här svackor förr. Stilla, stilla, stilla, ner en del, upp lite, stilla, stilla stilla osv. Skittråkigt. Hade hellre gått ner 3 hg varje vecka än ett kg var tredje.

• RosaNapp

VT: brukar ju vara så att kommer man till en platå så är det öka som gäller. Dvs mer vikter, fler reps. Kämpa på!

Vi är hemma idag. Varken jag eller barnen hade någon större lust att stressa ut i dagens snöoväder...

• Kvack

Här så funkade inte bilen i morse så då tog jag och barnen cyklarna och då gick det bra att cykla till skola och dagis. När vi skulle hem hade det snöat över 10 cm så det var bara att gå hem med cyklarna. Det tog 45 min för oss att gå hem. Suck. Perfekt dag för bilen att inte starta :(

• KaOl

hihihihi verkar ha precis den inverkan på kidsen som jag hoppades på, att göra rent duschen efter sig

• jeng

Har konstaterat att jag både har influensa-hosta, och halsbrännehosta. Kan fasen inte äta nånting utan att det blir äckligt... Vad är det som ska vara ok att äta för halsbrännan egentligen? Kan inte komma på nånting nu... I början av veckan gjorde jag varma mackor med köttfärsröra på, det gick inte... I förrgår gjorde jag sallad med pasta och bacon, och då funkade absolut inte tomaterna. Det var ju väntat, men det var ändå nåt som inte var helt 100 när jag tog bort dom. I förrgår kväll åt vi frusna pizzor, jalapenos och het köttfärs, men det funkade minsann ok ändå! Vinet jag drack till var det lite sämre med dock Och igår gjorde jag fläskpannkaka, och det funkade absolut inte... Börjar bli lite knapert med saker att äta nu... Vet ju att influensor och andra sjukor kan göra halsbrännan sämre, och visst magen är ju inte i toppform av allt slem och feber och alla mediciner... Vi får hoppas att det blir bättre snart igen. Inatt drack jag gaviscon 3 ggr för att det skulle kännas någorlunda ok... Som sagt, tips på snäll mat tack?!

• jeng

Och ja - jag vet att jag borde testa att ta bort kolhydraterna, men eftersom jag fortfarande knappt kan titta åt lchf-mat så blir det lite svårt....

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11