• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

Jag dyker bara in lite snabbt. återkommer och skriver lite mer ikväll. Undrar dock en sak. Jag har köpt en ipod när vi var på Gran canaria. Nu är jag ju sämsta i stan när det gäller teknik och få in låtar på den SÅ hjälp mig gärna på enklaste sett med hur jag får in musik i den Jag har hört om itunes. ALltså Daniel kan ju detta men jag orkar inte be honom om hjälpen. Jag har itunes på datorn men jag fattar inte om låtarna kostar eller inte, hur jag gör osv.

Någon som vill hjälpa mig med en förklaring?

• luzorsus
    Mareldsbarn skrev 2011-02-18 18:38:57 följande:
    Jag dyker bara in lite snabbt. återkommer och skriver lite mer ikväll. Undrar dock en sak. Jag har köpt en ipod när vi var på Gran canaria. Nu är jag ju sämsta i stan när det gäller teknik och få in låtar på den SÅ hjälp mig gärna på enklaste sett med hur jag får in musik i den Jag har hört om itunes. ALltså Daniel kan ju detta men jag orkar inte be honom om hjälpen. Jag har itunes på datorn men jag fattar inte om låtarna kostar eller inte, hur jag gör osv.

Någon som vill hjälpa mig med en förklaring?
    låtaarna i itunes kostar...står pris etc där..det finns nog några gratis oxå men det mesta kostar..
    Du fixar lättast själv musik till din dator,,mp3:or och för över de till itunes och för där igenom över de till din spelare 
  • Lina S

Jag är en idiot när det gäller teknik så jag kan inte hjälpa till med någonting

Fick hjälp av Jucea när Sam hade lekt med min dator och ställt in så allt låg på tvären. Höll på att bli tokig...

Ja allergier är da shit. Elliot har också förkylningsastma, fast det har nog växt bort nu när jag .tänker efter... Han behöver inte airomir el pulmicort längre.

Sam har haft feber sen i tisdags och har varit allmänt gnällig. Igår var han extra gnällig och inatt skrek han som en stucken gris halva natten. I morse såg jag att han var geggig i öronen så det var bara att åka in. Ja öroniflammation var ju ingen överraskning. Hon kunde inte se om trumhinnan var brusten eftersom han var så kladdig. Hon kunde inte se några rör heller, undra om de har åkt ut. Han fick ju dem i november. Ja ja nu väntar kåvepenin som han avskyr och jag får tvinga i honom det med våld. Förfärligt är det... Min lille plutt.....

På ons ska Elliot få rör i öronen och på torsdag tyller han 5 år. Jag kan inte fatta detta, känns som igår när jag gick och väntade på honom. Så förväntansfull man var då, och ingen aning hade man vad som väntade

Men jag är glad för jag har sportlov och är ledig heeela veckan!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Mareld
    Jag är humanist... kan inget om hur sånt funkar. Om Marcus inte hade funnits hade jag knappt fått på dvd:n.

Lina
    Usch va jobbigt att behöva tvinga honom så. Jag fick "tvinga" Lyckeli tvätta ögoen nu då hon hade inflammationen i dem, men det är ju inte alls så hemskt som det där du måste göra, antar jag. Lyckeli grinade ju, men jag behövde inte hålla fast henne.

Nu börjar ÄNTLIGEN förkylningen släppa här! Det har känts som en vecka i medeltidens pestsamhälle med allt slem, smor och elände. Men idag vågade vi oss ute lite - vi var på jobbet och klappade hästarna. Fick löfte om att låna en shettis så jag och Lyckeli kan ut och rida lite. Ja, hon alltså. Jag leder henne ju. Toppen att få det gratis på jobbet!

Så fick jag höra att just idag såldes vårt företag (är ju en privat skola jag går på) så vi vet inte riktigt vad som händer. Inget drastiskt sker det närmaste året, sa min chef, men sedan får vi se hur företaget utvecklas. Det är Lernia som har köpt oss.

• RosaNapp

Kan nog säga att A är blöjfri på dagarna nu. Inne iallafall. Ute är det för kallt för att jag ska låta honom gå utan blöja. Känns inte direkt som läge att börja krångla med overall för att kissa ute...
    Så han och jag ska köpa några roliga kalsonger nu

Jag har haft ont i fogarna ett par dagar. Vet inte varför, vad jag vet har jag inte gjort något. Hoppas det ger sig snart igen. Var ju så skönt när det var borta.

VT: oj då. Hoppas det ändå blir så att ni får behålla jobben. Skolan har väl ett underlag även om Lernia nu äger den?

Lina: vad jobbigt för lilla killen. Jobbigt för dig också att behöva tvinga i medicin.

Ha ha, A kommer med nya skor (som dom får använda inne) och solbrillor på sig

• Kvack

Rosa: vad duktig A är. Här går det lite trögt. Hon vill sitta på toaletten och pottan men det har inte kommit något där ännu. Men det kommer när det kommer. Tråkigt att du har ont i fogarna.

• Vilda Tiger

Rosa
    Trist med fogarna. Hoppas det ger sig mycket snart. Ang mitt jobb så ska vi inte bli av med dem, men jag är ganska säker på att Lernia inte vill ha kvar oss efter ett tag. De köpte hela företaget vi tillhör för att de vill ha tekniska gymnasier, men vi är liksom med där på ett bananskal. Om ett år (de säger att inget alls kommer att hända det kommande året då de mest ska inventera och fundera vad de vill göra med skolorna) så är jag ganska säker på att de kommer att sälja vidare oss.

• jeng

Tage har börjat gå nu! Det var ju på tiden, 15 månader gammal!!

Och jag är igång med lchf igen efter ca 4 veckors uppehåll. Det blir inte lika strikt nu, och inte lika hög fetthalt, och absolut inte lika mycket ägg, för det kan jag fortfarande knappt få i mig! Hoppas att det går bättre den här gången, för jag mår verkligen pina av att äta kolhydraterna...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11