• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Lycka till Jucea.

Ps Ida bajsade på toaletten för 1:a gången igår . Så nu kanske det släpper.

• jeng

Hittills känns allt jättebra med maten! Tror det är en bra förändring jag har gjort den här gången, och jag hoppas att kroppen tycker det med! magen är redan bättre, men det är ju gallan jag oroar mig över mest nu.
    Vi har också börjat laga mat ur alla mina kokböcker, jättekul att laga ny mat ihop hela familjen! I förrgår gjorde vi biff stroganoff och igår blev det squash-lasagne.
    och ikväll ska jag hämta 2 bokpaket på posten med 5 gi/lchf-böcker, och en del barnböcker, och dessutom ett paket med mina efterlängtade shirataki-nudlar! Ska bli spännande att testa!  

• Lina S

Jucea - jag började också idag efter   någon veckas uppehåll. När jag har uppehåll så fuskar jag inte lite, nej jag vräker i mig skit istället. Har inte vågat ställa mig på vågen men jag blev direkt jättesvullen i ansiktet. Vattnet kommer som ett brev på posten...
    Jag läste något om de där nudlarna, att det var något lurt att det inte alls var så lite kh som det stod att det skulle vara. Men jag kommer inte ihåg var jag läste det och jag vet inte hur vida det stämmer heller. Men jag har också funderat på att köpa dem, så jäkla dyra bara. Jag gjorde asgoda laxburgare idag från Anna hallins kokbok!

Grattis till Tage som går, Elliot var också 15 månader, men då brukar de vara stabila direkt när de är lite senare. Sam var 13 mån.

Sam är inte alls intresserad av toalett el potta. Jag stressar inte heller med det, Elliot var 3 år och han blev blöjfri över en dag och inga olyckor efter det. Så jag antar att det kanske blir samma med Sam, blir lagom till sommaren.

Tänk imorgon fyller min stora älskling 5 år. Kan inte fatta att det var 5 år sedan man låg på förlossningen i värsta plågorna. Jag har svårt för siffran 3, varför vet jag inte, tycker att det är en ful siffra Därför var jag "rädd" för att jag skulle gå över tiden och få honom i mars, månad 3, ja urtöntig jag vet.. Han var ju beräknad till 26 feb. Men precis efter tolvslaget den 23 mars kom värkarna igång och sen åkte jag in på eftermiddagen vid 16-tiden. Vet att jag tänkte - äsch nu blir det den 23 feb, vilket fult datum Men han kom ju 00.38 så det han precis bli den 24. Ja ni hör ju själv att jag inte är normal haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

Lina,
    Jag har också fuskat rätt så rejält nu den här gången. Mycket marabou-mjölkchoklad, men i övrigt helt ok mat ändå tycker jag.... men jag har druckit cider och lite sånt med, och det gör jag ju aldrig annars typ... jaja, bara att ta nya tag! Nästa 1 kg vatten har försvunnit på 2.5 dag! Skönt.

Jag har läst om low-carb-pastan att det bara ska vara fusk. Att det gäller när den inte är färdigkokt eller nåt sånt. Nudlarna har jag dock faktiskt bara hört gott om. Tror nog att det kan stämma, för de är ju gjorda på en produkt med få kolhydrater. och den sväller nåt enormt i vatten. Äter samma produkt i pulverform för magen, eller gjorde förr innan jag fick en ny och bättre. :P
    Ja, jag har ju ketostix, så är det nåt lurt med nudlarna så lär jag märka det ganska snabbt. Vet dock jättemånga som är nöjda med dom!

Grattis till stora killen! 5 år!! Vilken härlig ålder!! Jag tänkte samma sak när jag fick åka in med Ted. Att det skulle ju ha blivit den 7e (som vi åkte in) och inte den 8e, för 8e var ju värsta skitdatumet! Så korkad man är när man är gravid!  

• Lina S

Men kom Ted den 7:de? Har för mig att du fick långt innan mig. Jag fick ju nämligen den 8:de haha det hade jag ju bestämt mig för, fast det var 10 dagar innan bf!

Ok, kanske var pastan jag läste om då. Ska bli kul att höra vad du tycker om dem, är de goda kanske man skulle invenstera!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng
    Lina S skrev 2011-02-23 21:21:15 följande:
    Men kom Ted den 7:de? Har för mig att du fick långt innan mig. Jag fick ju nämligen den 8:de haha det hade jag ju bestämt mig för, fast det var 10 dagar innan bf!

Ok, kanske var pastan jag läste om då. Ska bli kul att höra vad du tycker om dem, är de goda kanske man skulle invenstera!
    haha, Nej sorry, jag yrar!
    Han kom den 3e, och jag var skitsur, för den 2a var ju så mkt bättre. SÅ ska det vara! TAGE kom den 8e däremot. 
  • KaOl

Jucea: Men WOW vilket hus!! vill HA !!
    Och vilket kanonpris.. Inte klokt vad det skiljer mot storstad; det hade ju inte gått att lösa ett sådant hus med sådan utsikt här.. Köp!!

• Kvack

Jucea: vilket härligt hus. Det skulle jag kunna flytta in i när som helst

Nu har Ida bajsat på toaletten 3 dagar i rad. Vad duktig hon är. Pojkarna var 4 år när dom slutade med blöja. Hon verkar vara mycket tidigare. Det är hon som vill vara utan blöja så vi har inte pottränat eller toatränat henne någonting.

Lite tråkigt för pojkarna att det är -18 grader nu under sportlovet det är ju inte så skönt att hitta på någonting ute då. Men i tisdags så var stora pojken H och testade på fäktning och det tyckte han var jätteskoj så det ska han få börja med nu.

• jeng

Ph hatar tyvärr huset, så det lär inte bli nåt med det! Men men, visningen ska jag iaf gå på på söndag!

Idag har jag städat hobbyrummet IGEN! Det är det jag hatar absolut mest med det här huset. Ständig oreda där, eftersom det är vårt "förråd". Dock så står träningsmaskinerna och mina bokhyllor med alla böcker där också, och jag blir PISSarg när man måste gräva sig fram så fort man ska ha nåt! Nu har jag lyckats sälja av en del grejer, plus att stora barnvagnen är på dagis för Tage att sova i, så jag tog alla grejer och hivade in i bastun där det blivit plats ledig. Jag bastar ändå aldrig, och ph som gillar att basta tycker ju inte vi har några förvaringsproblem, så då kan han få ta den röran.

Nu är det iaf undanplockat och dammsuget och det går att komma åt träningsmaskinerna igen! Alltid nåt.

Nån som har byggt uterum förresten? Jag insåg idag att byggsats till ett vinterbonat uterum kostar typ 200 000. 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11