• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger
    Kvack skrev 2011-02-26 21:02:22 följande:
    Nu har feber och hosta kommit till min lilla gumma. Började igår kväll med 39,8 graders feber och hosta så hon spydde. Nu på dagen har hon mått ganska bra och bara haft ca 37,8 grader men nu på kvällen är det dags igen. Nu har hon 39,6 . 
    Stackars Ida. :(
  • Lina S

Ja stackars lilla Ida!

Mina har äntligen blivit friska från öroninflammation och förkylning. Tror ni inte Elliot fick infektionsastma nu bara för att jag skrev att han hade växt ifrån det....
    Men grannens minste son har fått vattkoppor och hans storebror har varit här jättemycket och lekt, så det är väl bara en tidsfråga innan vi har det här...

Bra att få det iofs, men nu är det snart uvecklingssamtalstider och det är då man har som stressigast på jobbet...

Vad tyckte ni om Melodifestivalen då, någon som såg den. Jag såg inte alla låtar.. Men jag gillade Melodý club som kom näst sist

Idag blir det barnkalas för drygt 20 barn. Som tur är ska vi inte vara hemma utan i en källarlokal på Steves jobb. Annars hade väl inte huset stått kvar....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Kvack

Konstig förkylning Ida har. På dagarna mår hon jättebra, äter och busar men på kvällarna kommer febern och hostan som håller på hela natten sen på morgonen är hon helt ok igen och så börjar det på kvällen igen :(

LinaS: kul med kalas.

• jeng
    Kvack skrev 2011-02-27 11:54:52 följande:
    Konstig förkylning Ida har. På dagarna mår hon jättebra, äter och busar men på kvällarna kommer febern och hostan som håller på hela natten sen på morgonen är hon helt ok igen och så börjar det på kvällen igen :(

LinaS: kul med kalas.
    Låter som samma influensa som vi hade! Dom var iofs dåliga dygnet runt ett par dagar, men sen trodde man dom var bättre för dom var pigga, sen pang blev dom dåliga igen på eftermiddan... Det vi hade var vanliga säsongsinfluensan iaf, men den är jävligare i år än tidigare tydligen.
  • KaOl

Lina: hihi - samma smak igen ). Gillade oxå Melody Club!
    Drygt m infektionsutlöst astma.. Oscar har växt ifrån sin, men Lisa (och jag) har kvar. Hoppas ni slipper vattenkoppor - de kan ju bli rätt dåliga..

Kvack: hoppas Ida kryar på sig snabbt

• jeng

Här hostar jag och båda ungarna igen. VI är inte sjuka så det är väl den förbannade förkylningsastman här med!!

• Kvack

Natten var den värsta hittills. Hon somnade, vaknade av att hon hostade efter fem minuter somnade igen osv. hela natten. Men febern har minskat iallfall nu har hon bara 38 grader.

• jeng
    Kvack skrev 2011-02-28 15:37:34 följande:
    Natten var den värsta hittills. Hon somnade, vaknade av att hon hostade efter fem minuter somnade igen osv. hela natten. Men febern har minskat iallfall nu har hon bara 38 grader.
    Uuuusch, jag känner igen det där så väl!!! Hoppas att det går över snabbt!!! Vi hade nog 3 dygn ungefär som var såna, innan det vände och blev bättre igen! Var vaksam på tecken på lunginflammation bara, tex om feberg når ner och hon verkar bättre, men sen nästa dag är hon plötsligt sämre igen! PLus om du märker att andningen inte är som den ska såklart!
  • Kvack

Det verkar luta åt att det kanske är öroninflammation på gång. Hon håller sig för öronen och säger att hon har ont. Får se imorgon om vi ska ner till vc beror på hur natten blir. Nu har hon fått lite alvedon så hon kunde somna.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11